1.124 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Basher Sabertooth / bærearme fra Nitro Circus MT Basher Sabertooth / bærearme fra Nitro Circus MT

Nogen der har prøvet at opgradere deres Sabertooth med bærearme fra Nitro Circus?
Delene skulle passe direkte, og det gør de også alle sammen på nær rear suspension holder. Afstanden mellem midten af pin-hullerne er ca. 64mm, mens afstanden mellem hullerne på suspension arm bracket er ca. 56mm. (se vedhæftede billede) - og ja, begge dele ER fra Nitro Circus MT.
På Sabertooth er begge dele ca. 56mm.
Hvis man endelig fik det på med lidt vold ville bærearmene sidde i en helt skør vinkel? fatter ikke hvordan det kan virke på en Nitro Circus?
Nogen der har en manual til Nitro Circus MT der kunne tænke sig at scanne den side hvor man kan se hvordan dette er samlet? (man kan ikke finde manualen på nettet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Basher Sabertooth / bærearme fra Nitro Circus MT
  • #2   1. jun 2015 Prøv lige www.ultimaterc.com
    Den kan virke uoverskuelig, men det er et internationalt forum, med en gut der hedder Tim blandt mange andre, der er kæmpe fan af Basher, og laver nogle gode ombygninger!

• #3   1. jun 2015 Noget nyt? smiley

• #4   1. jun 2015 Kan ikke finde nogen på ultimaterc der har haft samme problem. Er nu blevet ret sikker på at HK har sendt mig en forkert rear suspension brace; den kan bare umuligt komme til at sidde korrekt - selvom man kunne leve med 15-20 grader toe-in på baghjulene så kommer det til at sidde så meget i spænd at flere plastikdele vil flække. Så nu har jeg oprettet en sag hos HK, er spændt på om de fatter problemstillingen...

• #5   1. jun 2015 Men forreste bærearme passer perfekt smiley

• #6   22. aug 2015 Hej Thomas.

Blev du klogere på den "Rear susp. arm bracket"? Jeg har den med samme part no. som din. Den er 71mm bred, og den til Sabertooth er kun 65mm, så der er i hvert fald forskel. Jeg synes også det hele sidder lidt spændt, når jeg samler det.

profilbillede
  • #7   22. aug 2015 Hobbyking sendte mig et par gange mere nøjagtig den samme del i forkert størrelse, til sidst endte det op med at de sendte mig denne:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45840__Rear_susp_arms_fixed_plate_Basher_Nitro_Circus_MT.html
    uden beregning. Den passer perfekt og er endda i langt mere solidt materiale end den anden smiley
    Men det virker som om at de stadig ikke har forstået problemstillingen og bare sender noget tilfældigt indtil man holder op med at brokke sig...

• #8   22. aug 2015 Men nu spiller alt, og det virker som et mega solidt setup hvad angår bærearme.

• #9   22. aug 2015 Hvor bred er den del du så endte med at få?

• #10   23. aug 2015 den er ca. 70 mm. bred (den sidder på bilen nu, så svært at måle 100% nøjagtigt)

• #11   23. aug 2015 Ok, tak. Men så er den jo ikke anderledes end 37740.

• #12   23. aug 2015 De 37740 de har sendt til mig er ca. 68 mm

• #13   26. aug 2015 Så blev der endelig tid til at skrue lidt. Bagenden er klaret, og det hele passer fint sammen. Der er noget toe-in på baghjulene, men det skal der være. Ligner det din?

Det ser alt i alt meget fornuftigt ud. Det eneste, jeg er lidt spændt på er vandringen op ad. Uden droop screws eller anden form for "stopklods" bliver det støddæmperne, der komme til at holde for. Har du haft nogen problemer med det?

profilbillede
  • #14   26. aug 2015 Umiddelbart ser det ud til at du har lidt mere toe-in end mig, men det er svært at se på et billede.
    Den manglende droop-screw gør at armene kommer ret langt ned når bilen er i luften, så vinklen på akslen/diff-outdrive bliver så stor at der kommer lidt modstand - så hjulene bremses lidt og det giver en lidt sjov lyd. Tror ikke at det er et egentligt problem, men måske outdrives bliver slidt lidt mere? Tror i hvert fald at jeg vil forsøge at finde en erstatning for den droop-screw.
    (Sig til hvis du finder på noget smart smiley )

• #15   26. aug 2015 Herudover kan jeg se at du kører med et 4s batteri i.s.f 2 x 2s. Giver det ikke problemer med balancen i bilen?

• #16   27. aug 2015 Så fik jeg ordnet forenden også. Det var ikke helt plug'n'play som bagenden. Jeg var nødt til at slibe noget af bunden af den bageste hingepin-holder foran, ellers ville diff-huset ikke slutte tæt mod bundpladen. Jeg har kun kørt en kort prøvetur, men jeg hører ikke nogen mislyde fra outdrives. Så jeg satser på at det går.

Bilen kører normalt med 2x2s - jeg havde bare et 4s ved hånden, da jeg skulle prøvekøre. Jeg tror ikke det med vægtfordelingen har vildt meget at sige. Hvis jeg skulle gøre det om, så tror jeg faktisk jeg havde købt et 4s batteri i stedet, fjernet den venstre batteri-holder og flyttet ECS'en over i venstre side. Det er lettere med kun et batteri.

Fragtmanden kom med nye hjul i dag også smiley Næsten samme diameter som de originale, men godt 20mm bredere, og med mere aggressivt mønster. De bider _rigtig_ godt i græsplænen, så motoren bliver desværre også en del varmere...

profilbillede
  • #17   27. aug 2015

profilbillede
  • #18   27. aug 2015 Sjovt; forenden var plug'n'play hos mig og bagenden der drillede; man skulle jo ellers synes at vores setup var ret ens.
    Fede hjul! har du også prøvet dem på grus?

• #19   9. sep 2015 Opgraderingen med NC MT bærearme virker rigtig godt. Knægten har givet bilen tæsk, øvet back-flips og er landet på alle tænkelige måder uden skader smiley

De mange tunge landinger har dog sat sine spor på bageste støddæmpertårn. Det bøjer forover helt nede fra bunden. Ikke meget, måske 2mm, men nok til at karosseriet ikke passer helt længere og støddæmperne begynder at sidde i en usund vinkel.

Tårnet er nu rettet ud, og så prøver vi med en "tower-to-tower brace" som på MT4'eren smiley

Seben hjulene er et super køb til ca. 35 EUR for 4 stk. inc. fragt fra Tyskland. Et sæt Proline Badlands er på vej til min MT4, så er der noget at sammenligne med!

profilbillede
  • #20   9. sep 2015 Hvis man kunne få denne til at passe ville det nok også løse problemet:
    http://hobbyking.com/hobbyking/store/__45836__Basher_Nitro_Circus_MT_Rear_shock_tower.html
    Jeg har dog endnu til gode at bøje et støddæmpertårn på den - men måske man skulle være proaktiv og lave en brace også...

Kommentér på:
Basher Sabertooth / bærearme fra Nitro Circus MT

Annonce