1.171 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

hjælp til nitro bil nybegynder hjælp til nitro bil nybegynder

Min kammerat har fået en nitro 1/10
Vi kørte med den i 2 timer og det gik bare godt men så i dag da vi vil starte den trak jeg 6-7 gange så sad den fast så af med gløderør og træk 2 gange langsomt så i med gløderør træk 2 gang så sad den fast igen.
Nogle ideer til hvorfor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til nitro bil nybegynder
  • #2   9. jun 2015 Det er en brugt motor
    Men prøver lige med lidt mindre foder

Er der noget grund indstilling på nitro ligesom fg ?

• #4   9. jun 2015 Fedt tak

• #6   9. jun 2015 Det med fuldskald havde jeg godt hørt men hvordan holder jeg øje med varmen har ikke lige en te p måler ?
    Og er der en bestemt temperatur den skal ligge på ?

• #8   9. jun 2015 Den er bare druknet. Så vend bunden i vejret og hiv et par gange i trækstarteren med gløderøret af for at få nitroen ud af cylinderen. Vær sikker på at gløderøret virker og glødestarteren er ladt helt op. Monter gløderøret og prøv igen.

Temperaturen skal ligge på ca. 120 grader celcius +/- 10 grader. Men det er vigtigt, at der kommer røg ud af udstødningen og at denne ikke er for tæt.

• #9   9. jun 2015 Hvorfor må den ikke løbe tør for nitro,..............
    Dvs jeg godt kan kassere mine REDS R5R nitro motorer, for de kørte tør for brændstof sidst jeg var på banen,...........pokkers og det var begge,......farvel 4000kr

Kom ornnnn, brændstof systemet er et lukket system, så hvis den går i stykker ved at køre tør, dør den da også ved ikke a gøre det, det kommer da fra samme tank og så længe luftfilteret også sidder på skulle der mig bekendt ikke kunne kommer ting ind i motoren,............

• #10   9. jun 2015 Jeg kan heller ikke se, hvordan så simpel en motor kan tage skade af at køre tør. Eller ved at køre med gassen i bund, hvis temperaturen ellers er korrekt.

• #14   9. jun 2015 Rolig nu. Du behøver hverken slette dine kommentarer eller føle dig trådt over tæerne. Men man må jo stå til regnskab for, hvad man siger og dermed også kunne argumentere for sine udsagn.

Det er rigtigt, at brændstoffet smører motoren, men det er meget begrænset med omdrejninger, efter en motor løber tør, så derfor tror jeg ikke, det er noget virkeligt problem.

• #18   9. jun 2015 Det du beskriver er som sagt at du drukner bilen.

Den skal bruge nitro, luft og glød for at køre. Så check gløderør og indstillinger. Den skal også have kompression, men det bør den også have hvis i ikke har kørt den i stykker.

Hvis du er helt på bar bund, så find én i dit nærområde som kan hjælpe.

• #19   9. jun 2015 Hey Newbie (Mikael), er du nu ude på at spille klog igen... Du ved godt du ikke har noget som helst forstand på det med nitro.... smiley

I øvrigt så anbefale Novarossi (største motorproducent) ikke at man køre sin motor tør..

//Dan

• #20   9. jun 2015 Forskellige producenter, forskellige anbefalinger.

HPI anbefaler man klemmer fuel line for at slukke motoren kun i nødstilfælde og Traxxas anbefaler man altid gør det og aldrig nogensinde må blokere udstødningen.

De fleste rigtig gode guides til nitro, jeg har set, anbefaler at man klemmer brændstof slangen for at slukke.

• #21   10. jun 2015 Der er jo forskel på at kvæle en motor i to gang ved at fjerne brændstof,
    Eller kører med fuld gas, hvor den mager ud, og mister smæringen af cyllinderen, for så at køre helt tør, chancen er større for cyllinderskader på denne måde,,,, lidt ligesom og køre uden olie på en 2 takter. Siger ikke, man sikkert godt kan det et par gange, men det er ikke sundt i længden.

• #22   10. jun 2015 Det var også min tanke Johan, men den eneste forskel er vel den temperatur vi tager udgang i. Den bliver smurt lige lidt om tanken løber tør eller vi klemmer ledningen.

• #24   10. jun 2015 Prøv nu lige at høre engang, Kt.Rasmussen. Hvis du læser indlæggene i dette emne og tager dem personligt, så er du selv udenom det. Så ønsker du virkelig at skabe en konflikt og tage offerrollen. Hvorfor har du overhovedet slettet dine indlæg? Det gør det lidt svært at forstå og se sammenhængen i de forskellige indlæg.

Jeg siger ikke, du tager fejl, men man må forvente at kunne argumentere for sine udtalelser ligesom i det virkelige liv. Det er jo heller ikke alting, der objektivt er et rigtigt svar på, og dermed må ende med at blive en holdningssag. Så du kan vælge at tage diskussionen og argumentere eller blive PMS pigesur.

• #25   10. jun 2015 Don, jo teknisk set, men om den går i stå pludseligt med 2-3000rpm tomgang eller hvad de nu går, pga kvælning af brændstof( motoren har formodenligt gået et stykke tid i tomgang når skjold osv skal af, og derfor blevet lidt køligere)
    Eller det sker mens den ligger med fuld skrald og 18000rpm ned af langsiden, og så stiger til 22000 pga maget blanding, og blir endnu varmere, og så dør. ??
    Bare min tanke, ikk sikkert den passer

• #26   10. jun 2015 Vi kan godt blive enige om, det ikke er noget man bør praktisere.

• #27   10. jun 2015 22000. hvad er det for en fesen motor du kører med Johan smiley
    Men du har fat i noget...

//Dan

• #28   10. jun 2015 Dan h. Som sagt ved INTET om nitrobiler, ved ikke hvad rpm de kører med tomgang og fuldlast.
    Er det fra 2000 til 35000 så??

Kommentér på:
hjælp til nitro bil nybegynder

Annonce