491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Thomas K
Thomas K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Hjulene kører for vildt ved opstart af motor Hjulene kører for vildt ved opstart af motor

Hej..
Jeg er meget ny i det her nitro motor.. smiley smiley
Men mit problem er at når jeg starter min nitro bil så kan jeg ikke få den justeret så hjulene står stille og motoren i tomgang.
Så hjulene farer rundt og motoren går så ud når jeg sætter den på jorden..
Hvordan justerer jeg den??? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjulene kører for vildt ved opstart af motor
  • #1   14. jun 2015 Hvis du har prøvet at justere tomgangsskruen uden succes, kan det meget vel være din kobling eller falsk luft, der er problemet.
    Synes du, den står højt i tomgang?
    Er det en ny eller brugt motor?

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    jun 2015

#2   14. jun 2015 Ja jeg synes den står lidt højt vil jeg mene..
    Altså bilen er ikke helt ny mere.. Der er lige blevet skiftet tandhjulene til de 2 gear, og så var det sådan set galt derefter..
    Og nu kan jeg slet ikke få hjulene til at stå stille, og har sgu snart justeret på det hele.. smiley smiley
    Og som sagt jeg har egentlig bare haft bilen længe men kun brugt den et par gange for nogle år siden.. smiley

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    jun 2015

#3   14. jun 2015

profilbillede
  • #4   14. jun 2015 Så er der nok gået noget galt under udskiftningen. Det kunne som sagt være koblingen. Jeg ved ikke, om tandhjulene kan være monteret forkert?

• #5   14. jun 2015 jeg tænker straks på slyngkoblingen i pinion rullen, tjek om fjederen er sprunget eller løs, hvis motoren ellers lyder til at lyde bare nogenlunde normalt kan det godt være den

• #6   14. jun 2015 næste skridt må være masser af falsk luft, tag koblingen af og rens den igennem inklusiv nåle!

• #7   14. jun 2015 Tjek evt. om koblingsklokken kan køre frit rundt. Hvis ikke, hænger koblingsskoene af den ene eller anden årsag.

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    jun 2015

#8   14. jun 2015 Ok..????
    Og når i siger koblingen skal kunne kører løst rundt, så tænker i på den der sidder som et dobbelt tandhjul på motoren ik?
    smiley smiley
    Hvis det er den, så kan den ikke kører rundt uden selve "flywheel" et.. smiley

• #9   14. jun 2015 Jo. Der har du problemet. Koblingen skal skilles ad og samles rigtigt smiley

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    jun 2015

#10   14. jun 2015 Skal det kører løst rundt altså ikke være helt tilspænding? For så Kan det evt være jeg har spændt det for hårdt, da det blev skiftet.. smiley smiley

• #11   14. jun 2015 Det kan være fejlen. Ellers hænger koblingskoene indeni af en eller anden årsag.
    Det er en form for slyngkobling, så den skal først tage fat ved et bestemt omdrejningstal. Så den skal kunne køre frit rundt smiley

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    jun 2015

#12   14. jun 2015 Ok super...
    Jeg prøver at løsne det lidt.
    Så blev jeg lidt klogere i denne sjove RC verden.. smiley
    Tusinde tak for hjælpen. smiley

• #13   14. jun 2015 Velbekomme. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt koblingen er samlet korrekt, er youtube en god hjælp smiley
    Held og lykke!

Kommentér på:
Hjulene kører for vildt ved opstart af motor

Annonce