RCkrawl "vi har alle krawlet inden vi lærte at gå"

RCkrawl "vi har alle krawlet inden vi lærte at gå"

Medlemmer: 69
Forside Forum Medlemmer Annoncer RC-enheder
528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Vægt i hjulene Vægt i hjulene

Hej er der nogen tommelfinger regl om hvor meget vægt jeg kan smide i hjulene...?

Jeg ved at forhjulene gerne må veje mere end baghjulene... men er der et max. for hvor meget vægt man må smide i hjulene...?

jeg har læst at nogen kører med 200 gram i for og 150 i bag... er det optimal.... eller blir det bedre ved at kører med f.eks.300 og 250 gram...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt i hjulene
  • #1   27. feb 2009 Nej, der er ikke nogen regel, det, det hele handler om er at få største delen af vægten så langt ned imod jorden som muligt så den ikke vælter så nemt.
    Hvis du kan få vægten meget langt ned og fremad i vognen behøver du måske ikke noget vægt i hjulende, eller meget lidt, og det er kun en fordel smiley

Min egen Panser Smølf er faktisk et godt eksempel, fra midten af vognen og bagud er der faktisk kun hjulene der vejer noget, batteriet ligger ude i snuden af vognen.
    Da det er hjulende på den vogn der vejer mest efter jeg har ombygget chassiset, har den et meget lavt tyngdepunkt, så jeg tror ikke at det vil virke med vægt i hjulene.
    Det gør igen bilen lettere og jeg kan sætte en lille motor i som vejer mindre end en 540 motor, hvilket igen sænker tyngdepunkt og vognen bliver mere stabil smiley
    Har du fanget ideen ???????

Ligger din vægt højt oppe, bliver du også nød til at putte mere vægt i hjulene

• #2   28. feb 2009 Mange crawlere i USA bruger ca 4 oz i baghjulene og ca 6 oz i for hjulene

Det er 20 oz vægt i alt

c",)

Kommentér på:
Vægt i hjulene

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce