739 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Varm nitro svær at starte? Varm nitro svær at starte?
Hej,
Jeg har en ældre nitro 1:8 der når den er kold kun kræver et par træk, men når den bliver varm bliver umulig at starte.
Der er masser af kompression, hvad kan der være galt?
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 48 Følgere: 48 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 1.162
Kan du også mærke at der er massere af kompression når den er varm? Når metallerne bliver varme og udvider sig, falder kompressionen tilsvarende. Derfor kan en motor føles OK når den er kold, men faktisk ikke have tilstrækkelig kompression når den bliver varm. Hvis ikke det er et problem, vil jeg tro at indstillingerne skal kigges efter da det også har meget at sige
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 41
Mange tak for svar.! Jeg forsøgte også med lidt gas, men svært at trække og give gas samtidig. Den har masser af kompression, måske en anelse mindre når varm som du siger.
Kan du præcisere indstillinger? De eneste to skruer er vel high og low speed needles?
Hvad med luftfilter mm? Jeg er nybegynder, og har af omveje fået fingrene i dette monster.
Jeg har ikke brugt afterrun olie, men gør tingen grundigt rent og smørere hvor jeg finder det nødvendigt. Hvor grundig og påpasselig skal man være?
maj 2015
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 38
Det fungerer ved en meget tynd tråd der bliver rødglødende, men den bliver "tykkere" når temperaturen stiger og så kræver det mere strøm/spænding at få den samme glød på....Når du har haft glød på i længere tid, når det er varmt, starter den så?
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 41
Gløderør er nyt. Jeg kunne dog måske godt bruge en ny gløderørs starter, eller hvad sådan en nu hedder. En der har et link til en der kan anbefales?
maj 2015
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 1 Emner: 9 Svar: 38
Denne her bruger jeg til min modelfly, bare med et 4500mah batteri i.
Den er fin og viser samtidig om røret fungerer og hvor meget power der er
Varm nitro svær at starte?