1.081 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Problem med EZRUN Problem med EZRUN

Det eneste der sker når jeg tænder bilen er at blæseren går igang.
Har prøvet at kalibrere og re-binde og alt muligt.
Batteriet er helt opladt.
Den kørte fint men gik i stå efter 15 min. Det har den gjort før. Sikkert lipo cutoff men der virkede den igen med et friskt batteri.
Er det ESCén der er død?

Hobbywing EZRUN-13T-3000KV 1/10 Brushless
Hobbywing EZRUN-35A med blæser
7,4 v 3000mAh Lipo

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med EZRUN
  • #1   29. aug 2015 Tja det lyder skummelt, uden at vide alverden om ESC'er så tror jeg din formodning om den kan være defekt er en mulighed. Hvis intet virker af det som normalt fungere som f.eks at rekalibrer osv. Har du prøvet at måle på de forskellige forbindelserr o det er et brist et sted? Fungere din modtager 100% som den skal?
    Det kan måske være den som har problemer med kanal 2 (throttle) Har du en servo du kan koble til Kanal 2 for fungere den så er det jo nok desværre din ESC som der er en fejl i.

• #2   29. aug 2015 prøv først med en servo i din throttle kanal som Danny foreslår.

du kan evt bare snuppe din styreservo, hvis den virker som den skal

• #3   29. aug 2015 Gjorde som i sagde men der skete ikke rigtig noget.
    Til gengæld har den lige virket helt normalt. Da jeg så slukkede og tændte igen virker den ikke. Det er noget møg...

• #4   29. aug 2015 kan du have en dårlig forbindelse i stikket fra esc til modtager eller er kablet skadet et eller andet sted

• #5   29. aug 2015 Jeg tror ikke det er en løs/dårlig forbindelse.

• #6   29. aug 2015 Det er osse sket for min knægt blæser og servo samt esc virkede åbnede motor og magneten var flækket så måtte sætte ny motor i .

• #7   29. aug 2015 Intet virker på min. Kun blæseren. Tror det er noget lipo cutoff da den nogen gange vågner op og så slår fra igen ved restart. Har prøvet at slå low voltage cut off fra men der sker ikke rigtig noget.

• #8   30. aug 2015 Det er mærkeligt. Når jeg går i throtle range mode. Altså holder "set" knappen inde og slipper den når jeg tænder for power så står pinion gearet og hakker som om motoren ikke vil trække det. Det kan da godt være at motoren er færdig...
    Men så burde servoen jo stadig virke.

• #9   30. aug 2015 Har du en anden ESC du kan koble motoren til for at fejlsøge? Men mit gæt er nu stadig der er et eller andet galt med ESC'en om det så er noget så banalt som en løs forbindelse eller om det er noget dybere inde i ESC'en er lige spørgsmålet.

På den ledning som går fra ESC'en til modtageren kan du se eller mærke om der er nogle knibe/knæk spor? Evt. helt nede ved stikket som går ind i modtager. hvis der er noget knas med forbindelsen i den retning kunne det måske forklare hvorfor den opføre sig som den gør ved at der til tider er god forbindelse mellem modtager og ESC og til andre tider er der et brist.

Inspicere alle ledninger grundigt for tegn på noget som kan indikere der er et brist.

• #10   30. aug 2015 Hvis du bor i nærheden af Herlev så kan du komme så kan vi prøve og koble din motor og esc i elektronik der virker .

• #11   30. aug 2015 Alle ledninger ser fine ud. Jeg har lige haft servoen i throttle og da jeg så byttede om igen så virkede alt som det skulle også efter restart. Det var jo godt nok, men da jeg så satte motoren i bilen og tændte igen slog den fra med det samme.
    Tror måske at pinion (25t) er for stort og den laver Lipo cutoff da den ikke vil trække spur. ESCen lyser rødt når det sker. Og nu er den helt død igen også med ny batteri pakke.

• #12   30. aug 2015 7-9-13 jeg tror jeg har fundet problemet!
    Jeg gav stikket til servoen lidt silikone olie og rensede det.
    Nu virker det! Hurra!
    Bare mærkeligt at motoren ikke virkede pga. af servoen, men det hænger åbenbart sammen.

• #13   30. aug 2015 Tak for svarene!
    Det var jo en dårlig forbindelse præcis som i startede med at sige smiley

• #14   30. aug 2015 Tja det er jo noget mystisk noget af og til.

Lad os håbe det bare spiller fra nu af.

• #15   30. aug 2015 Jeg håber det var det. Metallet på stikket så også lidt iret ud. Den virker stadig smiley
    Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Problem med EZRUN

Annonce