{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

fm og am?? og en masse andre spørgsmål {{forumTopicSubject}}

nå jeg må lige have lidt hjælp.
jeg legede meget med rc biler for 6-7 år siden. men det var nitro det hele. nu fandt jeg nogle el biler til et garage salg.

den en er en Schumacher Club 10 storm den anden en HBX stealth
det fandt jeg ud af ved hjælp af jer herinde.
der var en stak batterier med. som jeg antog var klappet sammen da de havde ligget mange år.

men så købte jeg en Stealth mere så ungerne kunne få en hver og lege med. den er dog lidt nyere (med bronze farvet alu.) den første er med blå alu bund.

den nye er med 2,4ghz anlæg og brushed motor.

nå men jeg har så testet de gamle batterier på den nye bil. og batterierne fejler ikke noget.

mit problem med den gamle stealth er når jeg sættter et opladet batteri på. og tænder giver den lige et ryk i servoer og lyser i den boks jeg formoder er den man kalder ESC / fartregulator.
den lyser 1 sek og går ud.
jeg har kigget på modtager på bilen viser sig det er et AM anlæg.
men senderen som fulgte med bilen er defekt.

jeg har et FM sender og modtager liggende, dog fra en nitro. men det formoder jeg at jeg ikke kan bruge? da der jo et et "stik" på esc til strøm. det er der ikke på den AM modtager da den jo får strøm via den store batteri pakke.

jeg har forsøgt og få gang i Schumacher bilen. der monterede jeg det FM anlæg fra bilen det lykkedes og få servo til styrtøjet til og virke og servo til gassen (da den er jo er så gammel at fartregulatoren er sådan en "kobberbane" den køre hen over)
men der var meget støj på signalet servoer stod og brummede.

nogle der kan give mig lidt viden om FM og AM anlæg? what to do? jeg er klar over 2,4 er det nye , men kan det gamle ikke bruges? og er der forskel på modtager når det nitro / elbil ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fm og am?? og en masse andre spørgsmål
  • #1   16. maj 2016 På el-bilen får modtageren strøm igennem ESC'en. Der er kun en strømskinne i sådan en modtager, så du kan bare ignorere batteristikket i modtageren og bruge den fra din nitrobilen.

    red. Hov jeg overså det med den analoge fartkontrol. Det kan jeg ikke hjælpe med, men det skulle gerne være utrolig simpelt at regne ud. Hvis det ikke virker perfekt, ville jeg ikke bruge kræfter på det, nu hvor en esc til børstet motor er så billig som den er.


  • #2   16. maj 2016 Tak for svar,
    Så må jeg have en ny esc til Schumacheren.

    Men stealth'en
    Der tænder esc og går ud. Skal den programmeres eller? Der sidder en knap derpå.

    Og burde jeg kunne skifte fra Am anlæg til fm anlæg på stealth ? Da sender til Am anlæg er defekt


  • #3   16. maj 2016 Skriv esc navn evt ta et Billed så kan folk bedre hjælpe

  • #4   16. maj 2016 Med lidt held kan det være der er en i nærheden af dig som du kan tage hen til og få noget "hands on" hjælp og vejledning.

    Jeg er godt klar over du ikke er helt ny i faget men hvis det sidste RC du havde fingerne i var nitro så er der trods alt lidt forskel på det du er vant til.

    Men som ZipZero skriver kom frisk med billede og info om ESC'en så vil der være større chance for folk kan vejlede og hjælpe dig.

    Hvad angår anlæg, så kan du bare skifte det. Bare husk at sender og modtager skal kunne "snakke" sammen.
    Investere evt. i et 2,4GHz anlæg. Så vil du nemlig have større tryghed da de fleste 2,4GHz systemer idag har indbygget failsaf så risikere du ikke de stikker af fra dine unger hvis de skulle komme til at køre uden for rækkevidde og en anden fordel med 2,4GHz anlæg er de heller ikke kan kapres af andre sendere.


  • #5   16. maj 2016 Glem alt det der med am og fm.

    Am står amplitude moduleret og fm for frekvens moduleret. Det er fuldstændig lige gyldig hvordan din sender og modtager indbyrdes sender og modtager signalet.

    Det eneste der betyder noget er at sender og modtager passer sammen.

    Så jeg ville tage en bil jeg ved virker og prøve at sætte modtager over i den.

    Det lyder som om at dit problem er en defekt esc og i den anden bil at modtager ikke får strøm.

    Men am og fm er ikke problemmet.


  • #6   16. maj 2016 Det er dog lige værd at vide, du ikke kan bruge en fm sender med en am modtager eller omvendt.

    Hvis du er helt ny i faget, er det også rart at vide, at forskellige 2.4ghz teknologier ikke passer sammen bare fordi det er 2.4ghz. Det skal være samme type og mærke og teknologi før du er helt sikker.


  • #7   16. maj 2016 Lm406fb hedder den

    profilbillede
  • #8   16. maj 2016 Den nye modtager jeg har monteret

    profilbillede
  • #9   16. maj 2016 Og den nye sender, begge dele er helt nyt og virker.

    Har en hl sprint Nitro onroad. Hvor der fulgte dette sender modtager sæt med. Og det fungere hvis jeg sætter det over på Nitro


    profilbillede
  • #10   16. maj 2016 Jeg kan self godt købe mig fattig i nyt lir.

    Den ene køre upåklageligt og rigelig hurtig til ungerne. Den anden bil ( den gamle hbx stealth) er som ny. Tænkte det ku ik passe den var død, der nærmest ik en ridse på bilen. Mildest talt ik kørt.

    Jeg har afmonteret Am modtager og sat fm anlæg på jeg havde liggende.
    Krystaller med samme nr, og rx i modtager og tx i sender.

    Har forsøgt og Google esc til noget nulstilling / setup
    Kan ikke få den til og gøre det jeg finder på nettet.


  • #11   16. maj 2016 Er mekaniker til dagligt. Så mener ikke jeg er helt tabt. Men jeg er bedre til forbrændings motore ..

    Synes bare el var perfekt til ungerne, det genere ikke naboer osv smiley



  • #12   16. maj 2016 Har du prøvet at bytte rundt på stik i modtager så rattet styre esc og motor. Og speeder styrer hjul er altid en god test

  • #13   17. maj 2016 Sender input skal sikkert også kalibreres med ESC'en.

    Jeg fandt dette efter lidt roden rundt, hvilket skulle være proceduren for at kalibrere din ESC.

    SPEED CONTROL ADJUSTMENT
    Before beginning this step, the ESC should be connected
    to the receiver and a charged 6 cell battery pack, the
    motor disconnected, and the transmitter adjusted.
    Adjustment of your Elektra speed control is required for
    proper operation. When the status LED is red, the speed
    control is in the neutral position (no throttle or brake).
    When the status LED is solid green, the ESC is at full
    throttle, and it will be flashing green at full brake position.
    1. CONNECT THE BATTERY
    Plug the speed control into a fully charged 6 cell nickelcadmium
    or nickel-metal hydride Sub-C battery pack.
    2. TURN ON THE TRANSMITTER
    3. TURN ON THE SPEED CONTROL
    Slide the ON/OFF switch to the ON position.
    4. PRESS AND HOLD SPEED CONTROL’S SET BUTTON
    With transmitter throttle at neutral, press and hold the
    ESC SET button until the status LED turns solid red.
    5. RELEASE ESC SET BUTTON WHEN LED IS RED
    6. PULL TRANSMITTER THROTTLE TO FULL-ON POSITION
    Hold it there until the status LED turns solid green.
    NOTE: The motor will not run during programming even if it
    is connected to the speed control.
    7. PUSH TRANSMITTER THROTTLE TO FULL-BRAKE
    Hold it there until the status LED blinks green.
    8. RETURN TRANSMITTER THROTTLE TO NEUTRAL
    Status LED will turn solid red, indicating that throttle is
    at neutral and proper programming has been completed.
    9. CHECK OPERATION OF THE SPEED CONTROL
    Connect the motor and check for proper operation.
    With no throttle or brake applied the status LED should
    be solid red and the motor should not be running. At
    full throttle the status LED should be solid green and
    the motor running full speed. At full brakes the status
    LED should be blinking green and the motor not running.
    10.SET THE COAST BRAKE AT TRANSMITTER (optional)
    Adjust the THROTTLE CHANNEL TRIM on the transmitter
    to get more or less coast brake. This is accomplished
    by slightly shifting the neutral position. After adjustment
    be sure that the status LED is still green at full throttle.
    Speed control is programmed & ready to run!
    If your transmitter settings are changed at any time after
    the speed control has been set-up, it will be necessary to
    complete the programming sequence once again.
    If you experience any problems during programming,
    turn off the speed control and then repeat the entire
    programming process again.

    Håber det måske kan hjælpe.


  • #14   17. maj 2016 Uanset hvad jeg gør, så går esc ud, den lyser kun et sekund når jeg tænder den. Har fulgt guiden, kan ikke få den til og blive ved med og lyse rød..

  • #15   17. maj 2016 Hmm det kan godt være det er den forkerte setup guide jeg har fundet til dig desværre.



  • #16   17. maj 2016 Det den samme metode jeg selv fandt , og det vil bare ikke lykkedes mig og få den i setup mode.

    Jeg ville jo også mene den røde led burde lyse hele tiden, når bilen er tændt


  • #17   17. maj 2016 De to mest almindelige måder at få en esc i setup mode er at holde setup knappen nede mens du tænder esc'en eller holde gassen nede på fjernbetjeningen mens du tænder esc'en.

    Jeg har haft en esc magen til engang, men kan ikke huske, at jeg har ændret på nogen opsætning på den..


Kommentér på:
fm og am?? og en masse andre spørgsmål

Annonce