fm og am?? og en masse andre spørgsmål {{forumTopicSubject}}
nå jeg må lige have lidt hjælp.
jeg legede meget med rc biler for 6-7 år siden. men det var nitro det hele. nu fandt jeg nogle el biler til et garage salg.
den en er en Schumacher Club 10 storm den anden en HBX stealth
det fandt jeg ud af ved hjælp af jer herinde.
der var en stak batterier med. som jeg antog var klappet sammen da de havde ligget mange år.
men så købte jeg en Stealth mere så ungerne kunne få en hver og lege med. den er dog lidt nyere (med bronze farvet alu.) den første er med blå alu bund.
den nye er med 2,4ghz anlæg og brushed motor.
nå men jeg har så testet de gamle batterier på den nye bil. og batterierne fejler ikke noget.
mit problem med den gamle stealth er når jeg sættter et opladet batteri på. og tænder giver den lige et ryk i servoer og lyser i den boks jeg formoder er den man kalder ESC / fartregulator.
den lyser 1 sek og går ud.
jeg har kigget på modtager på bilen viser sig det er et AM anlæg.
men senderen som fulgte med bilen er defekt.
jeg har et FM sender og modtager liggende, dog fra en nitro. men det formoder jeg at jeg ikke kan bruge? da der jo et et "stik" på esc til strøm. det er der ikke på den AM modtager da den jo får strøm via den store batteri pakke.
jeg har forsøgt og få gang i Schumacher bilen. der monterede jeg det FM anlæg fra bilen det lykkedes og få servo til styrtøjet til og virke og servo til gassen (da den er jo er så gammel at fartregulatoren er sådan en "kobberbane" den køre hen over)
men der var meget støj på signalet servoer stod og brummede.
nogle der kan give mig lidt viden om FM og AM anlæg? what to do? jeg er klar over 2,4 er det nye , men kan det gamle ikke bruges? og er der forskel på modtager når det nitro / elbil ?
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
red. Hov jeg overså det med den analoge fartkontrol. Det kan jeg ikke hjælpe med, men det skulle gerne være utrolig simpelt at regne ud. Hvis det ikke virker perfekt, ville jeg ikke bruge kræfter på det, nu hvor en esc til børstet motor er så billig som den er.
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
Så må jeg have en ny esc til Schumacheren.
Men stealth'en
Der tænder esc og går ud. Skal den programmeres eller? Der sidder en knap derpå.
Og burde jeg kunne skifte fra Am anlæg til fm anlæg på stealth ? Da sender til Am anlæg er defekt
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Jeg er godt klar over du ikke er helt ny i faget men hvis det sidste RC du havde fingerne i var nitro så er der trods alt lidt forskel på det du er vant til.
Men som ZipZero skriver kom frisk med billede og info om ESC'en så vil der være større chance for folk kan vejlede og hjælpe dig.
Hvad angår anlæg, så kan du bare skifte det. Bare husk at sender og modtager skal kunne "snakke" sammen.
Investere evt. i et 2,4GHz anlæg. Så vil du nemlig have større tryghed da de fleste 2,4GHz systemer idag har indbygget failsaf så risikere du ikke de stikker af fra dine unger hvis de skulle komme til at køre uden for rækkevidde og en anden fordel med 2,4GHz anlæg er de heller ikke kan kapres af andre sendere.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 359
Am står amplitude moduleret og fm for frekvens moduleret. Det er fuldstændig lige gyldig hvordan din sender og modtager indbyrdes sender og modtager signalet.
Det eneste der betyder noget er at sender og modtager passer sammen.
Så jeg ville tage en bil jeg ved virker og prøve at sætte modtager over i den.
Det lyder som om at dit problem er en defekt esc og i den anden bil at modtager ikke får strøm.
Men am og fm er ikke problemmet.
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Hvis du er helt ny i faget, er det også rart at vide, at forskellige 2.4ghz teknologier ikke passer sammen bare fordi det er 2.4ghz. Det skal være samme type og mærke og teknologi før du er helt sikker.
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
Har en hl sprint Nitro onroad. Hvor der fulgte dette sender modtager sæt med. Og det fungere hvis jeg sætter det over på Nitro
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
Den ene køre upåklageligt og rigelig hurtig til ungerne. Den anden bil ( den gamle hbx stealth) er som ny. Tænkte det ku ik passe den var død, der nærmest ik en ridse på bilen. Mildest talt ik kørt.
Jeg har afmonteret Am modtager og sat fm anlæg på jeg havde liggende.
Krystaller med samme nr, og rx i modtager og tx i sender.
Har forsøgt og Google esc til noget nulstilling / setup
Kan ikke få den til og gøre det jeg finder på nettet.
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
Synes bare el var perfekt til ungerne, det genere ikke naboer osv
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 359
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
Jeg fandt dette efter lidt roden rundt, hvilket skulle være proceduren for at kalibrere din ESC.
SPEED CONTROL ADJUSTMENT
Before beginning this step, the ESC should be connected
to the receiver and a charged 6 cell battery pack, the
motor disconnected, and the transmitter adjusted.
Adjustment of your Elektra speed control is required for
proper operation. When the status LED is red, the speed
control is in the neutral position (no throttle or brake).
When the status LED is solid green, the ESC is at full
throttle, and it will be flashing green at full brake position.
1. CONNECT THE BATTERY
Plug the speed control into a fully charged 6 cell nickelcadmium
or nickel-metal hydride Sub-C battery pack.
2. TURN ON THE TRANSMITTER
3. TURN ON THE SPEED CONTROL
Slide the ON/OFF switch to the ON position.
4. PRESS AND HOLD SPEED CONTROL’S SET BUTTON
With transmitter throttle at neutral, press and hold the
ESC SET button until the status LED turns solid red.
5. RELEASE ESC SET BUTTON WHEN LED IS RED
6. PULL TRANSMITTER THROTTLE TO FULL-ON POSITION
Hold it there until the status LED turns solid green.
NOTE: The motor will not run during programming even if it
is connected to the speed control.
7. PUSH TRANSMITTER THROTTLE TO FULL-BRAKE
Hold it there until the status LED blinks green.
8. RETURN TRANSMITTER THROTTLE TO NEUTRAL
Status LED will turn solid red, indicating that throttle is
at neutral and proper programming has been completed.
9. CHECK OPERATION OF THE SPEED CONTROL
Connect the motor and check for proper operation.
With no throttle or brake applied the status LED should
be solid red and the motor should not be running. At
full throttle the status LED should be solid green and
the motor running full speed. At full brakes the status
LED should be blinking green and the motor not running.
10.SET THE COAST BRAKE AT TRANSMITTER (optional)
Adjust the THROTTLE CHANNEL TRIM on the transmitter
to get more or less coast brake. This is accomplished
by slightly shifting the neutral position. After adjustment
be sure that the status LED is still green at full throttle.
Speed control is programmed & ready to run!
If your transmitter settings are changed at any time after
the speed control has been set-up, it will be necessary to
complete the programming sequence once again.
If you experience any problems during programming,
turn off the speed control and then repeat the entire
programming process again.
Håber det måske kan hjælpe.
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 126 RC-enheder: 10 Emner: 127 Svar: 5.157
maj 2016
Følger: 3 Følgere: 9 Emner: 7 Svar: 15
Jeg ville jo også mene den røde led burde lyse hele tiden, når bilen er tændt
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Jeg har haft en esc magen til engang, men kan ikke huske, at jeg har ændret på nogen opsætning på den..
fm og am?? og en masse andre spørgsmål