{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.660 visninger | Oprettet:

Hvordan måler jeg hvor mange mAh mit Lipo har?? {{forumTopicSubject}}

Ja som det står i overskriften er jeg den heldige ejer (nr.2) af 2x Lipo batterier
Nr er det desværre sådan at jeg ikke kan se på batteriet hvor mange mAh de er på.
Er der en måde hvor på jeg kan måle mig til det.
Har en fin Lipo lader maxam 1000 så den vil jo gerne vide hvor mange mAh den skal lade når jeg gør i balance mode.
Hober i kvikke hoveder der ude kan hjælpe mig
På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan måler jeg hvor mange mAh mit Lipo har??
  • #1   30. maj 2016 glemte helt det er tale om enkelte celler så de er ikke noget balance stik på

• #2   30. maj 2016 Hej Carlo..hvis de er 1s en cell så er der ingen grund til lade dem i balance mode eller?? Kan du ikke bare lade dem på dine lader auto?? Ved de ikke da jeg har ikke en cell Lipo men måske nogen da har erfaring kan hjælp..

Mvh Kristian

• #3   30. maj 2016 det er ikke problemet med at lade min ven skal have den lavet til 2x2s men vil være sikker på at det er 2stk på 5000 og 2stk på 6000 ikke en af Vær jeg får blodet sammen men der står ikke noget på de lipå jeg har modtaget så aner ikke hvilken to der er 5000 og hvad for to der er 6000mAh

• #4   30. maj 2016 Tjek V på dem alle, hvis de er ens, så lad dem på 5000. De som er færdig først, er sandsynlig 5000mAh. Her går jeg ud fra du kan lade dem enkeltvis, da det vil være skidt at lade dem serielt og de så er med forskellig A smiley

• #5   30. maj 2016 Det lyder som en større omgang, du er ved at rode dig ud i. Enkelte celler kan være meget svære at lodde på, og jeg vil anbefale, du er ret sikker på cellerne er ens før du gør ét batteri ud af dem.

Hvis du alligevel begiver dig ud i det, er flusmiddel din ven.

Der burde være en fysisk forskel på cellerne. Celler med forskellig kapacitet har næsten aldrig samme fysiske størrelse. Hvis du vil gå med lade-metoden, så vil jeg anbefale du aflader dem ens og sætter dem i en computerlader for at se, hvor meget strøm du kan pumpe tilbage i dem.

• #6   30. maj 2016 det lyder rigtig med det at lade dem og se hvor meget jeg kan fylde på men hvor kan jeg se det??
    eller er det bare at sige fex afladet 3.3 v fuld opladet 4.2 men det giver jo det samme om det er 2000 eller 10000 mAh bat

• #7   30. maj 2016 Lige nøjagtig. Du skal have en oplader, der angiver hvor mange mah du lader med.

• #8   30. maj 2016 så hvis den lader med fx 5A er det et 5000mAh ??

• #9   30. maj 2016 Du kan se på displayet på mange ladere, hvor mange mah, den har puttet tilbage i batteriet ved fuld opladning, eller hvor mange mah, den har afladt, hvis du sætter den til at aflade.

Det er super brugbart, specielt hvis du flyver og vil vide, om du har været tæt ved at løbe tør for strøm og styrte ned smiley

Men hvis du alligevel har tænkt dig at skide fornuften et stykke, så kan du aflade batterierne til samme hvilespænding. Så er det batteri, der er længst tid om at lade op på din oplader, det med størst kapacitet og så frem og så videre.

• #10   30. maj 2016 okay men der er ikke en formel eller noget så jeg kan se om de celler er på de mAh som de skulle være for synes ikke de er lige så store fysisk som andre celler i samme mAh jeg har

• #11   30. maj 2016 vis en strømafmåler der kan måle mah - det kræver så at batterierne er ladt helt op

• #12   30. maj 2016 Lad dem op og derefter lad af indtil ca. 3V med f.eks 1A konstant strøm og tag tid på det. Tager det 5 timer så er det 5000 mAh

• #13   30. maj 2016 Så er det lige om han har en nøjagtig 1A aflader liggende i skuffen, når han ikke har en lader med display smiley

• #14   30. maj 2016 Carlo, hvis de har ec3/ec5/deans/traxxas/4mm stik på, så skal du være velkommen til at sende dem til mig. Så skal jeg nok aflade og lade osv og markere dem med lyserød gaffa og sort permanent smiley

Kommentér på:
Hvordan måler jeg hvor mange mAh mit Lipo har??

Annonce