Fejfinding; Axial Wratih mangler 'power' når den bliver presset Fejfinding; Axial Wratih mangler 'power' når den bliver presset
jeg har lige købt en brugt Axial Wraith igår, og jeg synes ikke den køre som den skal..
hvis den bliver presset. hvis man giver gas op ad en bakke, og den har noget moment med sig er det intet problem, men hvis den skal bestige en forhindring, og kravle op ad noget er det som om den dør helt ud. løfter man bilen og "fjerner modstanden" køre den fint, og virker til at have rigeligt med drejningsmoment.
Det virker lidt som om den prøver at skåne fremdriftsystemet
et eksempel på hvad min wraith IKKE kan er denne video: https://youtu.be/ho45yUGI9_w?t=6m31s
Her i klippet ser man en wraith der langsomt men sikkert spinder hjulene rundt og crawler op ad bakken..
Her ville min dø helt ud.
mar 2012
RC-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 37
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.457
Ellers er vi ovre i noget motor/esc bøvl. Hvilken motor/esc har du i bilen?
mar 2012
bilen er 100% stock.
apr 2013
mar 2012
Det er et Maxam 4000 mah nimh batteri som jeg fik med i handlen.. ser ikke brugt eller slidt ud men måske en af cellerne er døde..? hvordan fejlfinder man det?
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
Men.......fik du strammet slipperen som Don skrev?
mar 2012
Nej det har jeg ikke prøvet.. har ikke noget umbracosæt her, og det ser ret omfattende ud at få adgang til elektronikken..
apr 2013
Men prøv lige at stramme slipperen først, bare for at få det mest åbenlyse af vejen.
Det er møtrikken uden for gearkassen du skal spænde. Så ingen umbraconøgler
mar 2012
men er det ikke åbenlyst at det ikke er den, hvis motoren ikke kører rundt? Det virker som om at motoren nærmest bliver "cuttet af".
apr 2013
Tro mig, det er sværere at teste elektronikken, end det er at spænde en møtrik eller lade batteriet op.
mar 2012
får et nyt af ham idag, så jeg håber at det løser problemet
mar 2012
Jeg prøvede at slå lipo cut-offen fra, og nu gør den slet ingen ting. der er hverken liv i motor eller servo.
når man tænder den står den og blinker lidt i bilens lygter, og der er en efterglød i lygterne når man slukker den
Der er lys i ESCen lige når jeg tænder bilen, og den giver sin normale "starte lyd". dog dør bilen når den skal til at være klar til kørsel. bibbet giver en slags echo og bliver svagere og svagere til det til sidst forsvinder. herefter er der ikke andre livstegn end de blinkende lygter på bilen.
Håber ikke at jeg har gjort noget forkert
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
Din esc lyder ikke helt rask. Men siden du fik et nyt batteri fra sælger på kort tid, lyder det som han bor tæt på dig? Spørge ham om hjælp.
mar 2012
Problemet viste sig simpelthen at være batteriet der var for svagt. opgraderede fra et 7S NiMh batteri til et 2 cellet 7,4 volt lipobatteri fra RCkongen.dk
Der er dog stadig svag forbindelse i det originale tamiyastik så dette skal også opgraderes.
Fejfinding; Axial Wratih mangler 'power' når den bliver presset