{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
500 visninger | Oprettet:

Lipobatterier {{forumTopicSubject}}

Hej alle er der nogle der kan gøre mig klog på lipobatterier.
Hvad er forskellen på
1s 2s 3s og 4s hvis man skal have mest kraft eller fart ud af et batteri hvad skal det så helst være af de 4 slags. Er der forskel på volt, og amp ud fra beskrivelsen 1s eller 4s
Jeg spørger fordi jeg aldrig har ejet et lipo batteri, og kun har kørt nitro, men høre tit disse betegnelser og da jeg har tænkt på at købe noget batteri, så ville det være rart at vide om 4s er bedre end 1s osv tror i ved hvad jeg mener. ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipobatterier
  • #3   1. apr 2017 Hej Lenny,

Der er tre tal/værdier der beskriver LIPO-batterier:
    S er antallet af celler dvs hvor mange volt, som beskrevet af Carsten. Flere volt giver flere omdrejninger og dermed mere topfart.
    mAh = milli-ampere-hours, beskriver kapacitet.
    C beskriver batteriets indre kapacitet, dvs hvor meget kraft det kan levere i sekundet. C og Ah skal ganges med hinanden for at få de maksimale ampere et batteri kan spytte ud ad gangen.

Sammenhængen mellem tallene er sådan her: et batteri's ydelse måles i watt, og watt er strøm i ampere gange spænding i volt.

Et eksempel er et batteri på 2S (=7.4v), 4000mAh (det samme som 4Ah) og 20c. For at få det batteri's maksimale ydelse skal man gange spændingen med strøm gange indre kapacitet. Dvs 7.4 x 4 x 20 = 592Watt.

Du kan altså få mere power til en motor både ved at øge S-antal, mAh og C-tal.

De fleste ESC'er i skala 1:10 er beregnet til to eller max 3S. ESC'er i skala 1:8 er typisk beregnet til 4-6S.

Hvis du køber et batteri med for mange S, brænder du motor eller esc af. Hvis du køber et batteri med mange C og/eller mAh, sker der ikke noget. Det første svarer groft sagt til at smide for potent brændstof i, mens det andet svarer til at sætte større brændstoftank og brændstofslanger på en bil.

Kommentér på:
Lipobatterier

Annonce