838 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Nitro Motor tikker/clicker for hvert stempelslag?! Nitro Motor tikker/clicker for hvert stempelslag?!

Har lige købt ny (brugt) HPI trophy 3.5 nitro buggy. Jeg har rengjort den og alt er perfekt. Dog har jeg problemer med at motoren Clicker når jeg giver i pullstarten og tør derfor ikke starte den. Har renoveret motoren og alt ser fint ud indvendigt og alt er samlet korrekt. Jeg har lagt mærke til at når gløderøret IKKE er sat i så får jeg ingen click lyde når jeg hiver i træksnoren. Men når jeg sætter gløderør i, er det ligesom kompressionen er skyld i at den siger click for hvert stempelslag. Tror måske at stemplet rammer topstykket??! Er der nogen som kan hjælpe mig her? Og hvad der eventuel kan gøre ved problemet? Og skal jeg bare prøve at starte?
Har prøvet at google problemet og der ser ikke ud til at andre rigtig har haft det samme problem!

Håber en flink sjæl kan hjælpe mig herinde!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nitro Motor tikker/clicker for hvert stempelslag?!
  • #1   14. maj 2017 Hvis den rammer i toppen, kan det være, du har brugt et tændrør, der ikke passer eller at du har glemt en eller flere afstandsringe til køletårnet.

• #2   14. maj 2017 For mig lyder det som om at plejlstangslejet er godt slidt..

• #3   14. maj 2017 Er den ikke smiley Den er som ny smiley

• #4   15. maj 2017 Har selv samme motor og den gør det samme. Tror jeg har fundet ud af problemet, eller vil ikke kalde det et problem, men ved snortrækket, hvis du skruer det fra hinanden, så du kommer helt ind til pejlstangen, der sidder en lille not der skal tage fadt i den runde del der går igennem det første cover, hvis man kan kalde det det, men det er den hvor envejslejet sidder på, og det er lige som om at når noten går ind og fanger hullet, når man bruger snortrækket giver det , det lille Klik når noten springer ind i hakket. Håber det giver mening, selvom det måske er lidt forvirret forklaret, men start du den bare, der skulle ikke ske noget.
    Vh. L.g smiley

• #5   15. maj 2017 Ok forstår. Vil det så betyde at når moteren går i gang vil jeg ikke kunne høre lyden? smiley Jeg gider nemlig ikke ødelægge min motor til atomer første gang jeg starter den.

• #6   15. maj 2017 Du kan jo pille starteren af og dreje motoren rundt på svinghjulet og se om lyden stadig er der.

Stiften i taler om er også nem lige at pille ud, men pas rigtig godt på at fjederen, der sidder bag den ikke bliver væk.

• #7   15. maj 2017 Så er lyden væk. Men det er jo ikke selve kickstarteren som laver lyden. Det er nemlig præcis den skift som bliver skubbet ud af en fjedre som vi/jeg tror er problemet. Alt i moteren ser fint og rask ud. Lidt siger mig at lyden nok vil forsvinde når motoren først går i højere omdrejninger end man kan trækstarte den med.

• #8   15. maj 2017 Hvis jeg trækker langsomt i pullstarten er der heller ingen click click lyd. Og når jeg fjerner gløderøret er der slet ikke noget at komme efter. Det er lidt tricky/mærkeligt.

Kommentér på:
Nitro Motor tikker/clicker for hvert stempelslag?!

Annonce