{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
720 visninger | Oprettet:

Gyro og servo valg. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har et par spørgsmål til nogen der er lidt/meget.
klogere end mig på servo osv.
Jeg er ved at sætte gyro i min hpi tropper truggy.
Original servoen vil ikke virke, den larmer og drejer ikke okay.
Derfor har jeg fundet et par servoer hvor det virker fint. Det er en LRP R 7150 9kg. Der regere meget normalt i hastighed, og hvor man kan skrue gyro styringen op på halv, så regere den okay lidt hurtigt,
Men har så også fundet en savox sg-0251mg -16 kg servo frem, tror den regere på ca 0,08 mg sekund. Der regere gyroen vildt hurtigt, jeg skal dreje gyro knappen et par cm fra 0 før den regere okay.
Hvad servo ville der være fornuftig at bruge, det indlysende ville sikkert være LRP da den regere mest hensigtmæssigt men den har kun 9 kg at gøre med.
Mit store spørgsmål er kan savox servoen mon holde til de små hurtige bevægelser, da jeg nok vil fortrække den pga de 16kg da det jo er en truggy.
Og savox har et godt navn, kender ikke LRP's servo kvalitet.
Håber nogen kan, og vil være flinke at hjælpe.
På forhånd tak.
Vh. Lenny.
PS. Der er tale om spektrums avc system.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gyro og servo valg.
  • #1   28. mar 2018 Så vidt jeg kan google så er en SC-0251 ikke specielt hurtig - 0,18 sekund til 60 grader, ved 6 v. Det burde ikke være for hurtigt for AVC-systemet. LRP'en er lige en smule langsommere, de opgiver 0.19 sekunder men til 40 grader. Så hastighedsmæssigt burde de to være stort set ens. Kraften er forskellig og jeg vil mene kvaliteten i savox generelt er bedre - men en 0251MG er en af savox' billigste servoer, til omkring 300 kr fra ny, så det er ikke sådan at du brænder en guldforet, brushless, coreless, titaniumgears servo af hvis den går til på et tidspunkt.

Summa summarum, brug den du føler kører bedst, eller brug bare en af dem. Det er klart at 16 kg er bedre end 9 kg, men 9 kg skal også nok klare de fleste situationer for dig.

• #2   28. mar 2018 Tak igen Jakob nej den dyre savox godt nok kun 12-15 kg bliver i min buggy. ; )
    Så nej det er ikke de dyreste, var bare intra i holdbarhed og så fordi savox'en regerede så vildt meget hurtig.
    Ved halv på LRP så skulle jeg kun dreje 1,5 cm på gyro knappen før den regerede lige så hurtigt, og ved fuld styrke var det helt vanvittigt, tror aldrig man ville kunne køre med det. Tror ikke det ville have nogen fordele.
    Syntes måske at LRP'ens allu cover blev lidt varmt efter lidt tid, dette er måske meget normalt, og det var kun lidt.
    Men mener at der er Brussels motor i dem begge.

• #3   28. mar 2018 Nej det er gammeldags brushed motorer, men det gør ikke noget. Det behøver ikke være så fancy alt sammen smiley

• #4   29. mar 2018 : ) tak.

Kommentér på:
Gyro og servo valg.

Annonce