527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Marcus D
Marcus D
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 18

Hjælp til indkørsel af motor Hjælp til indkørsel af motor

Hej jeg har lige fået en helt ny motor og vil helst ikke ødelægge den fordi jeg ved ikke hvordan man køre den ind.

Jeg har nemlig allerede ødelagt 3 motorer så jeg ville helst ikke ødelægge den nye.

Så hjælp har jeg brug for så jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til indkørsel af motor
  • Marcus D
    Marcus D Tilmeldt:
    mar 2018

#1   1. apr 2018 Er der nogen der ved hvordan man gør eller nogen der kan hjælpe

• Marcus D
    Marcus D Tilmeldt:
    mar 2018

#2   1. apr 2018 Ps bor i køge

• #3   1. apr 2018 er det nitro eller benzin ?

• Marcus D
    Marcus D Tilmeldt:
    mar 2018

#4   1. apr 2018 Det er en Ultimate motor som er Nitro

• #5   1. apr 2018 Der er ret gode videoer på youtube der viser hvordan, en ting er sikkert du må under ingen omstændigheder køre for mager blanding så bliver den for varm.

• #6   1. apr 2018 Følg producentens anvisning..
    I grove træk..
    1 tankfuld, skal den stå i tomgang med en lidt fed blanding, og temperaturen i det rigtige område(sølvpapir/eller en gl sok hjælper i kulden)(IKKE ALLE TAGER TRIN 1 men springer til 2
    Trin to, efter total afkøling af motor fra trin 1. Stadig fed blanding..og give 1/4 gas i MAX 3-5 sekunder hvorpå tomgang i ligeledes 3-5 sekunder..
    Trin 3 og 4 er som trin 2. Dog med 1/2 og 3/4 gas
    Trin 5må der gives fuld gas i 3 sekunder( bilen kører med max gas i 2-3sekunder) og så tomgang igen.

Igen køle af, starte op, køre den varm stille og rolig den første 1/4 tank, og så justere motor optimalt... (DETTE GÆLDER FAKTISK ALLE OPSTARTER FREMOVER, NITRO KRÆVER ALTID JUSTERING FOR OPTIMAL EFFEKT, andre kører bare fed blanding og nøjes med 60% effekt)

Ved alle trin gælder det, at man ikke går direkte fra ingen gas til det angivne trin, men langsom følger den op..ved trin 2-5. Kan det tage 2-5 sekunder at komme op på det punkt du skal ende på, og så holde den der, og slippe..

ALDRIG, ALDRIG LAD VARM MOTOR KØLE AF UDEN STEMPEL ER I BUND, ellers kan du slide cyllinder forhurtigt, eller stempel sætte sig...

Dette er kun en grov vejledning som måske kan bruges... Men igen, følg producentens anvisning

• Marcus D
    Marcus D Tilmeldt:
    mar 2018

#7   1. apr 2018 Mange tak skal du have for den vildt gode forklaring.
    Jeg afprøver metoden når jeg for tid og håber på det bedste;)

• #8   1. apr 2018 Hvert trin er forresten en hel tankfuld. Så 4-5 tankfulde i alt... Det tager tid, men lønner sig i længden.
    Tror vi alle har lavet begynder fejl og kørt mager og kværnet motorer

Kommentér på:
Hjælp til indkørsel af motor

Annonce