527 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Hjælp til indkørsel af motor Hjælp til indkørsel af motor
Hej jeg har lige fået en helt ny motor og vil helst ikke ødelægge den fordi jeg ved ikke hvordan man køre den ind.
Jeg har nemlig allerede ødelagt 3 motorer så jeg ville helst ikke ødelægge den nye.
Så hjælp har jeg brug for så jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
0 synes godt om
mar 2018
Følger: 2 Emner: 3 Svar: 18
mar 2018
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 35 RC-enheder: 7 Emner: 9 Svar: 552
mar 2018
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 44 RC-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 137
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 45 RC-enheder: 14 Emner: 42 Svar: 374
I grove træk..
1 tankfuld, skal den stå i tomgang med en lidt fed blanding, og temperaturen i det rigtige område(sølvpapir/eller en gl sok hjælper i kulden)(IKKE ALLE TAGER TRIN 1 men springer til 2
Trin to, efter total afkøling af motor fra trin 1. Stadig fed blanding..og give 1/4 gas i MAX 3-5 sekunder hvorpå tomgang i ligeledes 3-5 sekunder..
Trin 3 og 4 er som trin 2. Dog med 1/2 og 3/4 gas
Trin 5må der gives fuld gas i 3 sekunder( bilen kører med max gas i 2-3sekunder) og så tomgang igen.
Igen køle af, starte op, køre den varm stille og rolig den første 1/4 tank, og så justere motor optimalt... (DETTE GÆLDER FAKTISK ALLE OPSTARTER FREMOVER, NITRO KRÆVER ALTID JUSTERING FOR OPTIMAL EFFEKT, andre kører bare fed blanding og nøjes med 60% effekt)
Ved alle trin gælder det, at man ikke går direkte fra ingen gas til det angivne trin, men langsom følger den op..ved trin 2-5. Kan det tage 2-5 sekunder at komme op på det punkt du skal ende på, og så holde den der, og slippe..
ALDRIG, ALDRIG LAD VARM MOTOR KØLE AF UDEN STEMPEL ER I BUND, ellers kan du slide cyllinder forhurtigt, eller stempel sætte sig...
Dette er kun en grov vejledning som måske kan bruges... Men igen, følg producentens anvisning
mar 2018
Jeg afprøver metoden når jeg for tid og håber på det bedste;)
aug 2007
Følger: 1 Følgere: 45 RC-enheder: 14 Emner: 42 Svar: 374
Tror vi alle har lavet begynder fejl og kørt mager og kværnet motorer
Hjælp til indkørsel af motor