Lodning af batteriers celler. ? {{forumTopicSubject}}
Hej har et næsten nyt 3's zippy batteri.
Hvor plus er gået løst nede ved cellen, det ligner at det er tyndt alluminium som der går ud fra cellen, den er gået løs 2cm fra fra plus lodningen.
Man kan ikke lodde dette sammen, jeg ved ikke om der er nogen der ved om man kan få noget der kan lodde dette materiale, det ser ud som det er trykket sammen der hvor det er knækket, ellers andre gode måder man kan føje det sammen.
Havde selv tænkt på at bore et par små huller og skrue det sammen med et stykke kobber i mellem.
Men vil gerne have nogle måske bedre ideer, eller måske nogle der kender til problemet, eller kender noget lodde tin af en art der kan lodde i det, hvad det så end er. ?
Ps. Det er ikke ledning men fladt tyndt metal strimle
Som ligner noget alluminium, tror det forbinder alle cellerne, men har kun åbnet ind til det knækkede.
Hjælp på forhånd tak.
P.s biled kommer når jeg lige får det ind i huset.
Men kender man til problemet, så tror jeg man ved hvad jeg snakker om. : )
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 12 RC-enheder: 4 Emner: 1 Svar: 64
Mvh Martin
dec 2012
Følger: 7 Følgere: 27 RC-enheder: 1 Emner: 48 Svar: 286
Han vidste ikke rigtig hvad man kunne, da alm loddetin ikke binder på materialet, det var dog ham som mente han havde hørt om noget tin til aluminium eller hvad det er lavet til.
Ellers tak for ideen Martin G
Vi ses en af dagene. : )
Vh. Lennh
feb 2013
Følger: 59 Følgere: 209 RC-enheder: 59 Annoncer: 5 Emner: 23 Svar: 1.126
dec 2012
Skal nok smide et billede op så snart konen kommer med bilen, det ligger bag i.
Så der kommer et om ca. 1 time
Takker for hjælp og input indtil nu. : )
dec 2012
jul 2005
Følger: 39 Følgere: 22 RC-enheder: 2 Annoncer: 2 Emner: 40 Svar: 317
dec 2012
jul 2005
Følger: 39 Følgere: 22 RC-enheder: 2 Annoncer: 2 Emner: 40 Svar: 317
dec 2012
Ved så bare ikke om strømmen bliver ledet 100% ok
Men prøver lige med høj varme. TAK : )
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 7 Emner: 6 Svar: 475
Den magiske røg der får batteriet til at virke fra er ganske usund hvis den kommer ud.
dec 2012
Tak for advarslen, men ville ikke arbejde i det hvis jeg ikke kendte lidt til det. ; )
Og tusinde tak for hjælpen, det lykkes at lodde det sammen efter en hel del forsøg, lagde også en strimle kobber tråde ind i lodningen, og som foreslået skulle det have meget varme,
også det der gjorde det svært.
Men det er lukket og ladet op igen og virker fint.
Tusinde tak for alle input, og hjælp det er det der gør forummet så godt. TAK
dec 2012
Har du prøvet at lodde i svært materialer med den, og hvordan fungere det temp styret.
Er det så man bare kan skrue op og ned for varmen, altså frk lægge en god varm klat, og så lodde nogle på der ikke er så varme at de løsner den første rigtige varme klat.
Er det sådan du bruger den. ?
Hvis ikke må du meget gerne forklare hvordan du gør, eller om den virker specielt. ?
Virker den ved trykknap.
Men tak for linket, skal lige have nærlæst det, det kan være at et af mine spørgsmål er besvaret deri. : )
dec 2012
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 109 RC-enheder: 18 Emner: 16 Svar: 1.459
En alm. ureguleret ~10W loddekolbe fra harald skrald kan klare jobbet uden problemer. De bliver varme som ind i H... og har en fin masse til at holde på varmen hvis du lader dem blive varmet godt op inden.
Lodning af batteriers celler. ?