620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

LunchBox
LunchBox
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64

Lidt for tæt på vejen Lidt for tæt på vejen

Min søn er helt vild med hans helt nye Tamiya drift bil, men sten driller ham lidt, så tænker hvad skal man gøre hvis man gerne vil have den løftet ca 1 cm mere end de 0,5 cm den har nu?

Ligesom hvis han gerne vil køre alm onroad er det så nok bare at skifte dæk ud til gummi?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lidt for tæt på vejen
  • #1   23. jul 2018 Ja skift dæk til gummi. Skru et hjul af, og se hvad fælgen sidder fast på. Som regel er det en sekskant, der er 12mm i diameter. Hvis det er det hos dig, skal du bare kigge på annoncer herinde. Der plejer at være nogen med billige hele hjulsæt til en bil som din, så er det bare at købe et sæt der ser godt ud.

Til brug på vej er der to muligheder: gummi (enten glat eller med mønster. Mønster er ikke så relevant - vi kører ikke rigtig så tit når det regner, og bilen egner sig ikke til offroad), og skumdæk. Skumdæk skulle holde ret godt, men jeg har ikke personlige erfaringer.

Fire hjul med dæk, let brugt, burde kunne fås for 50-100 kr herinde efter stand og kvalitet.

• LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

#2   23. jul 2018 Hvad med at få den løftet lidt fra vejen?

• #3   23. jul 2018 Man kommer også lang med en god kost! smiley
    Har aldrig selv rigtigt haft problemer med min lave drifter. Kigger altid området som jeg kører i efter for sten og ujævnheder inden, at jeg gir' den gas. Hvis man alligevel f.eks. stiller en bane op, så gør man sig selv en stor tjeneste ved lige at bruge 5min på at feje først smiley

• LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

#4   23. jul 2018 Tror vi har 20 grusbelagte carporte ud til den vej han køre på, så vild ervi heller ikke med at feje for andre smiley

• #5   23. jul 2018 find et supermarked i nærheden de har som regl en ok parkeringsplads

• #6   23. jul 2018 At få justeret frihøjden kan gøres på flere måder.
    Alt efter hvor mange indstillings muligheder bilen har.
    Længere støddæmpere, eller bruge clips eller juster på skrue delen hvis støddæmperene er så avancerede kan også være en mulighed ellers kan du købe større hjul.

Ellers kig her.
    http://www.thercnetwork.com/rc-cars/rc-beginner-series-setting-ride-height/

http://rccarexpert.com/2017/04/01/set-ride-height-rc-car/

• #7   23. jul 2018 evt rally dæmpere. de er højere. og hvis det alligevel er en dreng der drifter er det vel ikke pro drift. så er det heller ikke så vigtigt hvilke dele der er på.
    jeg vil starte med at fjerne en dæmper og se hvor lang vandringen er. hvis bilens arme kan komme ned så smider du bare andre dæmpere på. hvis den ikke har vandring som sniperen, så må du finde en der er mere ekspert indenfor rc

• #8   24. jul 2018 ellers se om det er huller i støddæmpertårnene til at rykke toppen af støddæmper længere ned..
    Og på bærearmene se om du ikke kan rykke støddæmper spidsen længere ind mod bilen smiley

• #9   28. jul 2018 Eller køb ham en brugt buggy

Kommentér på:
Lidt for tæt på vejen

Annonce