2.266 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Min bil stopper pludselig Min bil stopper pludselig

Hej alle

jeg har en bil axial scx10 købt fr ny af som samle sæt.
under kørsel ca 5 min fra start stopper bilen af sig selv at køre og jeg skal så vente 5 10 min før den igen kan køre i kort tid, er der en som har en idé om hvad det kan være ? Jeg har hjælp af min bror lillemic, men tænkte på om der kan være andre der har oplevet det og som måske har svaret, det skal lige siges at jeg ikke er en ørn til det rc bil kører super gerne med når jeg kan, købte denne nye bil og har så altid haft de problemmer med bilen min bror og jeg tænker at skifte motor og esc ud med anden, men de er bare købt og skiftet ud engang før, den gang var det bare for at få nogle bedere dele i bilen end standart.
Dette spørgsmål er kun for at få andre muligheder på hvad det kan være.
og ja jeg er ikke så stærk i hvad der er i af mekanik i bilen, alt har jeg lagt på min bror da han har meget mere styr på den slags end jeg har .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min bil stopper pludselig
  • #1   22. dec 2019 Ikke for at være næsvis, men er batteriet ladet op? smiley

• #2   23. dec 2019 Kan svare for ham, da det er min bror, og jeg har forsøgt at finde fejlen. Ja batterier er fuldt opladte smiley . Det er en Crawler, den kører med savox sw 0231 MG, kina ESC og motor, og ved ikke om det evt. kan skyldes esc. Har siddet med programkort, og tjekket at det ikke er lipo-cutoff. Er noget uforstende over den måde den opfører sig. Den kan fint køre 5-7 minutter, herefter stopper den, holder kort pause, og så ruller den lidt igen. Desværre er der et stykke vej i mellem bror og mig, men vil prøve at skifte ESC næste gang vi ses, og se om ikke det skulle hjælpe. Men kan det være andre ting, som kan medføre disse fejl?

• #3   23. dec 2019 Ja det er vel bare en eller anden dårlig esc så?
    Det kan sjældent betale sig at spare på den konto

• #4   23. dec 2019 Ja, sådan hænger det desværre sammen, men når han ser andre har held med de billige kina sæt, tog han også chancen. Men har flere forskellige sæt vi kan prøve med, så håber vi det hjælper. Men derfor er jo stadig fint han skriver, da andre måske har prøvet det samme, eller har forslag til andre ting vi kan ændre for det kommer til at spille igen smiley

• #5   23. dec 2019 Har et hav af Hobbywing 1060 kloner i mine Tamiya klassikere.
    Der er rigtigt mange af de esc’er der fejler og tripper på temperatur.
    Vil tro det er 30-40% af dem der ikke fungerer, men de er også næsten gratis jo.

• #6   23. dec 2019 Ja, det er lidt en chance at tage, og virker skridtet, har man sparet penge??.

• #7   23. dec 2019 Hvad er det for esc og motor der driller?
    Har i prøvet og hæve deadband død området omkring center på gas pind?
    er esc og sender kalibreret 100 % til hinanden?
    Giver i op kan i kigge forbi har forskelligt liggende både brushless og kulsæt så vi kan udskifte enkelt dele og lave fejlsøgning den simple vej.

• #8   23. dec 2019 Tak Henrik. Vi kigger på det, næste gang han kommer forbi. Men alt burde være indstillet

• #9   24. dec 2019 Henrik. Tror faktisk det er et af de Kina sæt jeg købte af dig som driller. Magen til det som sidder i din Bronco

• #10   25. dec 2019 kunne da godt lyde som temperatur fejl. er der blæser på den. selvom det måske lyder lidt dumt. men er det varmt

• #11   25. dec 2019 Mener ikke at Der er blæser på. Og ja tror også det er fordi den bliver varm. Men med den smule han køre. Tror jeg at en Hw. 1080 og en 35T. Er en rigtig løsning. Mit råd. Hvis fejlen ikke bliver fundet.

• #12   25. dec 2019 Har i en anden sensor ledning og prøve med?
    Jeg har ikke selv oplevet varme problemer med de escere, kan dog huske der var en som BRændte en af på 3 celler og der er heller ikke lykkedes for mig, men jeg har lige fået 5 mere hjem for en måneds tid siden hvis det er, har også hvad jeg tror er den lille hw crawler esc en med en justerbar blok i det ene hjørne liggende samt en 35 eller 45 t kul crawler motor liggende hvis det er, helt ny var med til min Tfl bronco, men send mig dit nr i pb eller giv et kald på 30306833 så kan jeg sende dig billede af det.
    Kan ikke give garanti på de escere da de fleste er solgt med nul fortjeneste og enkelte har jeg tjent til en sodavand når jeg kører til posthuset og indleverer, og de fleste er også solgt til billigere penge en de fleste private kan skaffe dem til fra kinøjser land da jeg køber lidt støre ind af gangen.

• #13   25. dec 2019 Herren som skriver er Mic bror. Og samme person som brændte en af på 3S. Tror bare ikke at heldet følger ham. fordi det sæt som han køre med nu. Er et som jeg fik i en handel. Fra dig ??????

• #14   26. dec 2019 Jeg takker for alle jeres svar og må beklage mange gange over at jeg ikke har få kigget på dem alle før nu idag, med mit arbejde er der bare ikke mange fri dage eller timer fri, så har været lidt på pause her inde beklager, men mange tak for alle jeres beskeder.

• #15   26. dec 2019 I kigget bare ned bror, når I får tid.

Kommentér på:
Min bil stopper pludselig

Annonce