873 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

hjælp til servo /bec problem hjælp til servo /bec problem

Hej

Jeg er lige ved og montere en HD servo 25 kg 6-8 volt og efter jeg har sat min bec på virker servo ikke mere:-(

Så nu er spørgsmålet er det mon fordi min bec standard er sat til 5 volt?

Det er en castle bec og pt har jeg ikke et program kort til at prøve at ændre
fabriks instillingen.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til servo /bec problem
  • #1   26. mar 2020 Det er altid uden undtagelse en fordel at køre med højst mulig spænding.
    Servo burde dog fint reagere ved de 5V, så er der tilslutningen tilbage.
    Hvordan har du fået det gjort?
    Plejer selv bruge sådan en her da jeg kører 8,2 volt på servo, og det kan modtager ikke lide.

profilbillede
  • #2   26. mar 2020 Hej Jan tak for input, jeg køre det igennem en capo hub, det er sådan en speciel enhed fra capo racing og har prøvet at bytte om på det og alt virker undtagen den servo.

Tænkte bare når der står 6-8,4v på servo spec og bec giver 5,1 volt nu er det så derfor?

profilbillede
  • #3   26. mar 2020 Undskyld det på hovedet

profilbillede
  • #4   26. mar 2020 Som Jan skriver så burde selv den mest volt gnaskende servo reagere på 5V. Den levere bare ikke den trækkraft som den er beregnet til.

Men okay det kan da også være at der er sat en form for spærring ind i servoen som forhindre den til at gå i aktion hvis ikke den minimum får 6V. Men det ville være temmelig avanceret og ikke så sandsynligt. Men ikke umuligt.

Der må sku da være en i nærheden af dig som har et castle-link liggende. Så er det blot at tage hen til vedkommende og få den programmeret.

Castle's BEC'er er de fedeste BEC'er man kan få for penge hvis du spørger mig.

Jeg har selv nogle stykker af dem og det er super lækkert man kan programmere den til at afgive lige præcis de antal volt man har behov for.

Du skriver at efter du har monteret BEC så fungere servo ikke, har den fungeret?
    Er det muligt for dig at tage et billede af hvordan du har sat det hele sammen.

Altså opkobling mellem modtager, ESC, BEC og servo. Det kan skyldes at der er en fejl et sted i opkoblingen mellem de forskellige elementer.

Som du selv skriver så er den som standard sat til at afgive 5,1V fra fabrikken.

• #5   26. mar 2020 Hej

• #6   26. mar 2020 Hej Danny tak for input:-)
    Ja servo virker, den kunne godt dreje med ecu med indbygget bec på 6 volt, så det er også derfor som du også skriver om der er indbygget noget i servo som gør den ikke vil dreje under 6 volt.

Jeg er en nybegynder i alt det el gøj
    Kan godt tage et billede men det er nok lidt forvirret da det går gennem den capo hub.

Ellers prøver jeg bare at pille bec fra igen, det var også mere om i havde oplevet at servo overhovedet ikke virker når den ikke får min 6 volt,
    Har ikke før har haft en servo med spec på 6-8,4 v.

• #7   26. mar 2020 Servo ledning går direkte i capo hub ch1 og derfra over i ch1 på modtager

profilbillede
  • #8   26. mar 2020 Hvad er en capo hub?

• #9   26. mar 2020 Ja det er et godt spørgsmål, det er en enhed som fulgte med et lys kit, og som jeg har forstået det, gør at man kan koble flere servo på samme kanal, feks styre den, at rat og hjul kan dreje samtidig. Og den styre forskellige lys funktioner.

• #10   26. mar 2020 Hej Anders.

Din servo er det som populært kaldes HV (High Voltage) servo derfor det brede spænd mellem laveste og højeste antalt volt som servoen kan fungere under.

Hvad har du af krav til servo? Er der en grund til du valgte at købe en HV servo?
    Der findes et hav af servoer som ikke kræver mere end 4,8V selv om det er i den lave ende og de naturligvis ikke vil have samme trækkraft som en HV servo.
    Du kunne overveje denne her istedet for https://vinderuprc.dk/standard/1582-power-hd-digital-waterproof-crawler-servo.html
    Den fungere inden for de 4,8V-6V på 4,8V trækker den 18 Kg og på 6V 23 Kg.
    Så med 5,1V fra BEC så burde den vel levere omkring de 19,38 Kg Kg. hvis man regner med at den trækker ca. 3,8Kg/V
    Jeg er godt klar over at den du har kan trække 25Kg ved 7,4V og 23Kg ved 6V.

Hvor har du købt servo henne?

Ellers er alternativet at anskaffe dig en Castle-Link usb dims så hurtigt du kan.

Den der Capo Hub har den et nummer eller noget som helst man kan søge på?

• #11   26. mar 2020 Hej Danny, ok så begynder det at give mening,
    Det er mig der har lavet et fejl køb så smiley kan sagtens klare mig med en anden.

Tusind tak for hjælpen, der er sku der "fejlen" ligger smiley så bliv jeg klogere

• #12   26. mar 2020 Har købt servo på ebay (Den kommer snart til salg herinde) og capo hub er en enhed som fås sammen med et lys kit, som er til en capo sixer 1 suzuki samurai.

• #13   26. mar 2020 Har du ikke en ande tilfældig servo at jage i?
    Tror på forkert forbindelse i stedet for den med spændingen.
    Der er garanteret mikset + fra esc og + fra bec.
    Bec ledningen fra esc skal væk jo fra minimum servo +.
    Herfor spørger jeg til hvad fisen capo hub er.

• #14   26. mar 2020 Jo prøver med en anden i morgen, men jeg tror /håber sku på det med servo.
    Ved ikke helt om jeg forstår det rigtigt, men har fjernet plus ledning fra esc, capo hub'en for kun plus fra bec, er ret sikker på at det er rigtig nok da der fulgte en god vejledning med smiley

• #15   26. mar 2020 Det bliver spændende at se om det er servo som ikke vil lege med eller om det er en anden fejl.
    Men gem evt. den HV servo til et andet projekt. Du ved aldrig hvornår du har brug for en god servo til et eller andet projekt.

Jeg vil også kraftigt anbefale at du ser dig om efter en Castle-Link usb dims.
    https://hobbykarl.dk/tilbehor/4796-castle-link-inkl-usb-kabel.html
    Det var lige det billigste jeg kunne finde her i DK.

• #16   27. mar 2020 Tak for hjælpen og linket, jeg prøver lige en anden servo og så vender jeg tilbage med en status smiley

• #17   27. mar 2020 STATUS, det virker med en anden type servo smiley

Så den type servo virker alså slet IKKE når den IKKE får minimum 6 volt, må konklusionen være. Der lærte jeg noget nyt smiley

Igen mange tak for hjælpen gutter.

• #18   27. mar 2020 Imponerende det overrasker mig faktisk smiley langt de fleste virker næsten uanset om det er 3 eller 10 volt.

• #19   27. mar 2020 Ja det havde jeg heller ikke regnet med.

• #20   27. mar 2020 Vi lærer sku noget nyt af og til.

Men fedt at problemet er afhjulpet.

• #21   27. mar 2020 Ja sgu var lige ude kigge Juniors Wraith.
    Den har også en 30 kg kineser servo der også er angivet 6-8 V.
    Den kører ok på en billig Axial AE5 esc. hvor bec giver 5 volt.
    Men eneste man kan være sikker på med kineser elektronik er at både kvalitet og specifikationer kan variere som vinden blæser.

• #22   27. mar 2020 Ja ok, måske som du siger så kan spec være som vinden blæser, men det er sku lidt mærkeligt.

Kommentér på:
hjælp til servo /bec problem

Annonce