Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opladning
  • #1   1. maj 2020 De 5A er vist vejledende, det er hvor meget laderen MÅ lade batteriet med, men ikke sikkert den gør det.

Hvilken lader snakker vi om?

• #2   1. maj 2020 Når du lader på dit batteri lader den på Max. Men i takt med batteriet bliver fyldt op, falder den stille og roligt. Der er også meget forskel på ladere og hvor hurtige de er.
    Hvad er dit lipo cutoff sat til på din esc? For umiddelbart ser det ud til den er kørt for meget i bund

• #3   1. maj 2020 Hvilken lader? Det er jo rent gætteri uden den information.
    Gætter på det er noget i den billige ende der ikke kan lade 4S med mere, og at den blot er elendig til at få batteriet i balance.

• #4   1. maj 2020 Jan den skal da aldrig køre med fuld skrald indtil den er færdig.?

• #5   1. maj 2020 Det er en Thor lader der kan lade op til 6s. Jeg ved ikke hvad den er sat til på escen har lige købt bilen så må spørge ham jeg har købt den af

profilbillede
  • #6   1. maj 2020

profilbillede
  • #7   1. maj 2020 #4 hvor læser du jeg mener der? Mellem linjerne må det være.

Den Thor Lader kan levere 50 watt i lade effekt, det burde faktisk ikke være mere end de 3 ampere, så vær glad for de 3,5!
    Det er ren 7. klasse fysik med ohms lov 50 watt divideret med ladespænding df lig med ladestrømmen. Så hvis du ladede et 3S eller 2S ville den kunne lade med højrere ampere.

At den til slut lader med mindre er fordi den balancerer cellerne.
    Det kan variere meget i tiden, både standen på batteri samt laderens kvalitet har meget at sige her.

• #8   1. maj 2020 Min hrc lader sørger for de er i balance mens den lader.
    Det er en 100watt. Den kan lade op til 7 amp

• #9   1. maj 2020 Alle ladere til lipo lader i principper ens.
    Her er det billedeligt inden det her ender i noget vrøvl.

profilbillede
  • #10   1. maj 2020 Det er rigtigt.
    Jeg kan se Thor laderen også "kun" har 300ma balance drain. Så tror det bland andet er derfor den er langsom til at slutte de 4 celler. Min balancerer med 500. Synes den klarer 3s fint i hvertfald. Men de er så også altid storage ladet så tager ikke lang tid

• #11   1. maj 2020 Din lader kan lade med 50w, derfor går den kun til 3-3,5A på 4s. Og endnu mindre på 5s og 6s. Modsat vej kan den lade mere ved 3s og 2s. Det er almindelig fysik og gælder alle ladere. Den fejler ikke noget, men forskellen mellem de billige ladere og de lidt dyre har du lige fundet. På den lidt hårde måde. Det er især noget der snyder nye folk til løb når de opdager deres billige lader ikke kan nå at lade deres batteri inden næste heat. Blot til info.

• #12   2. maj 2020 Hmm ku godt se ud som om jeg skal investere i en bedre lader. Har i nogen bud på en god lader helst under 1000 kr hvis det kan lade sig gøre. Et andet spørgsmål bilen kan godt finde på at bakke af sig selv men kun når jeg et tæt på den synes ikke rigtig jeg kan justere det væk nogen ideer om hvad det kan være

• #13   2. maj 2020 For 1000 kr kan du få ganske fine ladere, det er næsten ligegyldigt hvad du køber, men gå efter noget der kan yde 100w eller derover, jo mere jo bedre, men over 100w kan du i hvert fald lade med 5A på 4s, måske også lidt mere (jeg har ikke lavet det præcise regnestykke). Nogen har indbygget strømforsyning hvilket jeg vil gå efter da det er nemmest, men en ekstern kan i det fleste tilfælde levere mere strøm.

• #14   2. maj 2020 Jeg har lige købt en sky rc 100 w troede det var godt til mine 4’s batt. Men kan desværre kun lade dem med 3.2a lidt skuffende

• #15   2. maj 2020 Det er en såkaldt fejl 40, din lade kanal står sikkert til 40 watt.
    Kig manualen for det kan man ældre.

profilbillede
  • #16   2. maj 2020 Tak for hjælpen, var inde i settings og justere på det nu lader den 6,3a ??

• #17   2. maj 2020 Jeg har HRC racing fra www.bashing.dk den virker i hvertfald fint og til en god pris. Der kommer dog førdt lidt nye ladere hjem sidst på måneden smiley

• #18   7. maj 2020 Bemærk det fine diagram i #9:
    Rød = ladestrøm
    Sort = spænding.

Den lader med konstant strøm(A) og dermed variable spænding(V) indtil spændingen når 4,2 volt pr. celle.
    Herefter lader den med konstant spænding(V) og variable strøm(A).
    Så når du når 4,2 volt pr celle begynder strømmen at falde.
    Sådan lades ALLE LiPO er.
    Ændringen sker ved ca. 80% opladning, så de sidste 20% tager forholdsmæssigt længere tid. Derfor alle el-bil fabrikanter snakker om hvor hurtigt man kan nå 80% opladning og ikke 100%

Kommentér på:
Opladning

Annonce