{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

Brushless Sensor kabel {{forumTopicSubject}}

Har lgie fået et brushless sæt, men på motoren er der intet sensor kabel. ESC'en kan tage ned til 5.5 turns, og det vil jeg jo gerne ned på. Men når jeg sidder og kigger på de forskellige der er til salg, så er der sensorstik på. Hvad gør dette stik? Efter hvad jeg kan se, så er mange af de motore med lave turns til sensorkabel.

Nogen der kan uddybe det lidt for mig? smiley

Mvh Morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushless Sensor kabel
  • #1   27. sep 2008 det er til så ESC kan holde "øje" med motoren..

f.eks. hvis man overbelaster eller motoren af en anden grund bliver for varm.. så kan ESC slå fra så man ikke ødelægger den

• #2   27. sep 2008 Lars har ikke ret!

Den eneste funktion sensorkablet har er at holde styr på hvor ankeret står i forhold til vindingerne. Dermed undgås starttøven og ESC'en regulerer strømmen til motoren så et konstant omdrejningstal opretholdes.

Det spiller en stor rolle når en motor skal starte fra stillestående. Med de (typisk 2) sensorer der er indbygget i ankeret vil ESC'en vide med 100% sikkerhed hvilken vikling den skal fyre af som den første. Max. effekt leveres til motoren fra starten.
    En ESC uden sensor skal først sætte en målestrøm ud på de 3 viklinger for derefter at måle hvilken en der har størst forbrug og dermed er den der skal fyres af først.
    Det tager nogle tiendedele af et sekund og den starttøven undgås i en opsætning med sensorkabel.

• #3   27. sep 2008 sensoren "kigger" efter hvor rotoren står (dens magnetisme). alle motore kan køre uden sensorkabel, det er mere den esc man kører med kan køre uden...

f.eks. så kører gm's esc'er meget godt uden sensorkabel (også hvis det er en 3,5t), men hvis du tager en lrp, uden at sætte sensorkabel i, så kører den meget dårlig, og den skal skubbes igang.

• #4   27. sep 2008 Ok, så, det forklarer nok hvorfor at min den i starten ligesom sprutter lidt i det, og så fiser den afsted. Tøver en hel del må man sige. Det lidt nedern faktisk

• #5   27. sep 2008 Kan ma anvende motore der har brug for sensor stik til en ESC uden sensor stik?

• #6   27. sep 2008 Det vil altid fungere uden sensorkabel, men det fungerer meget bedre med.

• #7   28. sep 2008 alle motore kan køre uden sensor kabel... det er bare om esc'en kan uden.

Kommentér på:
Brushless Sensor kabel

Annonce