Hjælp til rep. af HPI Savage X 4.6? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en ca. 3 år gammel HPI Savage X 4.6 som jeg kun har brugt ganske lidt, måske en 3 liter brændstof ialt har jeg brugt.
Grunden er at jeg ikke kan få hverken motor eller bremser til at virke 100% ok og jeg har derfor givet op allerede sidste år.
Bilen er mont. med Venom Smart Temp, så den selv slår fra ved en forudindstillet temperatur (kan ikke lige huske hvad den er indstillet på).
Problemerne er:
Motoren har jeg svært ved at indstille. Dvs. når man har kørt ca. 10 min. slår Venom Smart Temp til og dermed er man nødt til at holde en pause på et par min. før jeg kan køre videre. Derefter kan jeg køre måske 3-4 min. igen før den når om på max. temp igen og slår fra igen. Jeg har prøvet forskellige indstillinger på motoren, men som oftest ender det med at den ikke tager gassen ordenligt og så må jeg skrue den tilbage til ca. samme indstilling som før.
Andet problem er at kommer bilen mere end ca. 50m. væk fra senderen, så slægger den ligesom gassen i få sek. inden den kører videre. Jeg ville mene den burde kunne række meget meget længere?
Sidste problem er indstilling af bremserne. Bilen er eftermont. med dual brake disc kittet og virkede rigtig godt fra start af. Nu har jeg problemer med indstillingerne. Jeg har prøvet at ændre på bremsehårdheden mange gange og enten bremser den for lidt ellers bremser den så meget at bilen vælter forover. Derudover kommer den med nogle underlige "klak klak klak" lyde under opbremsning, som den heller ikke gjorde i starten. Jeg har prøvet at skifte bremseklodserne til nye, men heller ikke med andet resultat.
Jeg søger derfor en seriøs erfaren person her på siden, som er villig til at lave min bil, imod en fair betaling eller evt. henvisning til en butik som kan lave det til fair pris?
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 41 Svar: 105
Jeg må prøve det du skriver selvom jeg allerede har forsøgt en del gange iflg. folks anvisninger.
Hjælp til rep. af HPI Savage X 4.6?