671 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

kold eller varm??? kold eller varm???

Hej, Jeg vil gerne vide hvad for et slags gløderør jeg skal bruge for at kunne køre i det her kolde vejr?? jeg har en Mammoth med en XTM motor på og kører i øjeblikket med rossi 5 gløderør... Når jeg starter min bil nede i min kælder er der ingen problemer, men når jeg prøver udenfor vil den ikk køre ordentlig... er det pga forkert gløderør eller hvad ?? skal jeg ha et gløderør med et lavere glødetal eller hvordan fungere det ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kold eller varm???
  • #1   25. jan 2005 Hvis det er koldt skal du have et varmt gløderør og hvis det er varmt skal du have et koldt gløderør

• #2   25. jan 2005 Svarer du lige på mit spørgsmål på din bil smiley

• #3   25. jan 2005 ja ok men er 1 så et varmt eller koldt rør

• #4   25. jan 2005 Hvis du har en lille motor (0.15 . 0.21) skal røret være varmt til medium. Større motorer foretrækker ofte kolde rør. (mellem kold / kold). Man må prøve sig lidt frem.

Grunden til at din XTM motor går ud, kunne være for mager blanding pga. det kolde vejr. Skru 1/4 / 1/2 omdrejning mod uret på den store blandingsskrue. Måske skal du også dreje low speed nålen 1/16 - 1/8 mod uret.

Forskellen på kolde og varme rør er tykkelsen på tråden der er anvendt. det har sjældent noget med vejret og temperaturen at gøre.

• #5   25. jan 2005 så Jess, du mener ik jeg skal prøve med et andet rør, men at jeg skal stille på blandingsforholdet til det virker ???

• #6   25. jan 2005 Prøv med det rør der fulgte med bilen. - og skru på nålene når du er kommet udenfor i kulden. NB! husk at notere hvor meget du ændrer på indstillingerne, så du kan vende tilbage til dit udgangapunkt.
    Husk også at beskytte motoren mod kulde. Du skal helst have en temperatur over 85 - 90 og gerne 100 - 115 grader.

• #7   25. jan 2005 hmm... det er sgu svært at blive klog på folk herinde når nogen skriver et, og andre skriver noget andet ... jeg kan se fornuften i at holde motoren varm da den jo har en arbejdstemperatur og hvad gløderørs tallet angår, så tror jeg at jeg fortsætter med det jeg ar i nu og prøver at justere blandingen efter det rør...

• #8   25. jan 2005 Hi Jason.
    Du skriver :
    citat :
    hmm... det er sgu svært at blive klog på folk herinde når nogen skriver et, og andre skriver noget andet ...

Du skal bruge din egen sunde fornuft, og så lytte til vi andre, når du er i tvivl.

Det er jo det sjove ved denne hobby. Man prøver (kvajer sig) og betaler ved kasse 1. Sådan får man erfaring.

Jeg forstår godt at du er forsigtig, og det er klogt.

Egentlig burde du slet ikke starte og køre med din bil før April / Maj måned, når temperaturer osv. er i top.
    -men hvem kan vente, så træf de fornødne foranstaltninger og få noget erfaring. Selvom det kan koste en plug eller en foring). det skal jo også være sjovt at lege. Jeg har lige brændt en speedcontroler af til 1300,- i min båd. Ved ikke hvorfor, men sådan er det bare. Heldigvis er der garanti på - Holte Hobby er OK !

Fik du startet bilen ? og hvordan kørte den ? Vi venter spændt på en god historie ! Fortæl !!!

• #9   25. jan 2005 ja ja egen erfaring er den bedste erfaring man kan få for der lære man noget... den er jeg med på og det er heller ikk fordi jeg er bange for at ødelægge noget... overhovedet ikk. men kan jeg spare en reperation ved at spørge om et par ting så vil jeg da give det et forsøg... jeg har kun prøvet at starte bilen 1 gang idag og det var før jeg skrev det her indlæg så jeg har ikk få hverken skruet eller testet jeres teorier endnu... det kommer lige så snart jeg får tid... bilen har holdt stille i et stykke tid fordi min trækstarter snor knækkede sidste gang jeg var ude for at prøve...
    og i den andledning kan jeg da lige nævne at jeg fandt ud af at XTM, Force og HPI trækstarter er ens.....

• #10   25. jan 2005 Tak for tippet !

• #11   8. feb 2006 Jeg kører med ROSSI R5 gløderør

Kommentér på:
kold eller varm???

Annonce