2.098 visninger
|
Oprettet:
ARGH! Hvordan skal stempel vende!? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at genopbygge min TRX 3.3 nitro motor, men er løbet ind i et lille problem.
Hvordan skal selve stemplet vende!?
Der er sådan et indhak i stempelhovedet. Umiddelbart vil jeg mene at det skal vende mod udstødningen, men hvis den gør det ser det ud som om lådemekanismen til stempelhovedet vender forkert i forhold til traxxas tegninger.
Skal indhakket vende mod bagenden af motoren eller mod koblingen?
Håber der er nogen der kan svare hurtigt.
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Karsten
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
1000 tak for den manual Adrenalin!
Den reddede lige min dag!
Godt nok havde jeg fået vendt selve stemplet rigtigt, men jeg havde ikke set at der var et olie hul i selve stempelpinden, og den havde jeg så fået vendt forkert.
Nu vender det hele rigtigt, så det bliver spændende om jeg kan få gang i det.
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 RC-enheder: 6 Emner: 7 Svar: 60
apr 2004
Følger: 44 Følgere: 43 RC-enheder: 55 Emner: 61 Svar: 5.504
Okay.. De motore jeg normalt arbejder med, er i den størrelse at stempel kun ka´n vende på een måde..
SUper de fandt en manual, og helt enig med Danny i at det er dejligt at nogen ikke bare klasker den sammen..
Karsten
feb 2007
Hvad der startede som en motor der satte ud, og et galleri her på siden hvor det blev nævnt der skulle ny spempel og forring til, er det lykkedes mig at få lortet til at køre igen!
Der skulle skiftes et lejre i motoren (nu er det et keramisk), og jeg sleb lidt på stempelhoved og køletårn med en dremel, og nu spinder den igen.
Jeg tror dog one-way lejret er ved at være færdigt. Den tager ikke rigtigt ved med ez starteren før motoren er varm, så der skal lidt toldmodighed til.
Og så tror jeg der kom lidt olie i koblingsskålen for den trækker ikke rigtigt ved og har også MEGET svært ved at gå i 2. gear, og slipperen er spændt hårdt.
Men nu har jeg fået lidt glød tilbage og det er skønt der er liv i dyret igen.
Tak for hjælpen til alle der har svaret på filmklip, gallerier, PB'er og forumtråde.
feb 2007
Jeg har ikke en ledig dag igen før d. 1-2 August.
ARGH! Hvordan skal stempel vende!?