{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.244 visninger | Oprettet:

Hvilken ESC? (TC) {{forumTopicSubject}}

Jeg står over for at skulle køre 1:10 TC til vinter. Jeg kommer fra 1:8 offroad nitro, så jeg er fuldstændig "lost" i denne verden.

Jeg skal kaste nogen penge efter det, og det er ikke penge der begrænser mig.

Jeg har kigget på 2 ESC'er. Jeg har kigget på LRP Sphere TC-spec og LRP SXX TC-spec. Hvad vil være "bedst"? (også gerne hvad der er bedst "value-for-money").

Det er meningen at jeg vil starte i stock-klassen, men udstyret (ud over selvf motoren) skal kunne klare hurtigere klasser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken ESC? (TC)
  • #1   1. okt 2009 vil mene du skal have noget der giver dig superstock fart som minimum når du nu er vant til at køre stærkt..
    hvis du skal køre officielle løb så skal der nok være nogle tøser der kommer og guider dig. hvis du bare skal køre for sjovt og starte stille op så kan du vælge et sæt som kan tage 2-3-4celler lipo så kan du starte på 2cells og rykke op til 3 og 4 celler alt efter hvor god du bliver.
    jeg startede selv med ezrun 9t motor og 60A esc og 2200mah lipo gav mig længere køretid end tøserne som kørte nimh plus min bil var selvf hurtigere end superstock klassen.
    så har jeg vist også provokeret nok herinde smiley eller har jeg ?
    hobbyking 100A esc kan tage fra 2-4celler uden ekstern bec og alle ikke sensorstyrede motorer(dvs rigtige mande motorer)
    tag sådan en motor
    http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6667&Product_Name=KD36-50-06S_5900kv_Brushless_Inrunner eller med lavere kv hvis du ikke mener du kan styre den og så et godt lipo og deres hobbyking 100a car esc
    motoren har 5mm aksel så du skal slibe den ned til 3,17
    det kan nemt gøres med en dremmel og et skrue stik og et pinion og et skyde lære samt en fil til det sidste for at få rette overflade.
    ellers kan der købes 5mm pinioner forskellige steder på nettet til 48dp
    den 5900kv motor og 2-4celler lipo kan losse røv.. jeg ville personligt ikke kunne magte mere end 2cells og laveste gearing med den på en indendørs bane. og tror også jeg ville crash and burn udendørs med den på 3cells hehe. den motor som er en ægte 540 den har samme str som proff motorene men kan trække mere og smide flere hk ud
    mvh k


  • #2   1. okt 2009 Hey

    Du siger du skal køre indendørs til vinter. Jeg kører med en GM 120, den er fremragende. Den er lidt vanskelig at indstille, hvis man ikke har en computer, men der er hekt sikkkert nogle der vil hjælpe dig.
    Den kan både bruges til at køre superstock og modified. De 2 speedoer du har nævnt er hovedsagligt til brug i modified, tror ikke de har variabel timing (der er lige nogen der må rette mig hvis det er forkert). Hvis du skal køre superstock i nogle sæsoner er der også mulighed for LRP SPX, den har også variabel timing og det er et must.

    Til sidst skal du være klar over at der er skiftet til 17,5 T i superstock under DASU.


  • #3   1. okt 2009 Hej Niklas.
    Hvis du vil starte i stock klassen, under hvad er det så?
    DASU eller DRCMU?
    I DRCMU er lipo vedtaget, og det er max 2-cellers lipo dvs. 7,4 volt.
    I DASU kører de stadigvæk niMH celler, dvs 6 volt.
    Under dasu og drcmu er det bestemte motore som er lovlige, motorene i år er begge løbs serier hvor motoren 17,5 er godkendt.
    DASU har fjernet deres stock klasse, så der kun er superstock og modified, superstock er 17,5 og 5 celler og modified fri motor og 5 celler..

    DRCMU har en stock klasse og det er 21,5 og 7,4 volts lipo (2 celler) med frit C-tal
    Superstock klassen er 17,5 og lipo 7,4 volt også her med frit C-tal.
    Modified er fri motor og lipo 7,4 volt med frit c-tal ..

    Der må under DRCMU kun lades med 1C.
    Og dasu er der mere eller mindre frit mht ladning da der ikke køres lipo.

    Ang. esc så ville jeg vælge SXX ..
    ESC'en er rigtig lækker og rigtig dejlig at køre med.

    SXX går ned til 2,5 turns og den vildeste brushless motor der er lavet er netop 2,5 turns så den kan klare det hele..
    I stock og superstock klasserne er der dog udkommet en esc med digital timing - kaldet SPX .. Denne esc har en fordel da den timer lave grader ved lav fart, og timer op på langsiden til max antal timing så den går bedst muligt, og pga. det får du maximal optræk, og bedst topfart smiley

    Når vi snakker løb skal du på ingen måde høre på Kristians hjemmekregl og uhh så kloge ord..
    du får intet ud af det udstyr han fortæller dig om her..

    Held og lykke, håber på at se dig ude til nogle løb smiley


  • #4   1. okt 2009 Eftersom jeg bor på Sjælland, så er DRCMU nok lidt for svært for mig (angående transport osv) da mange af løbene er i Jylland. Ville ellers meget gerne have kørt DRCMU.

    Så jeg kommer nok til at køre DASU. Er dog lidt skuffet over at de har droppet stock-klassen, men så må jeg bare køre superstock smiley

    Men tror jeg har bestemt mig for LRP SPX, men kan se at de har flere udgaver. Der er "SPX8 Competition Brushless Speed-Control", "SPX Brushless Super Reverse", "SPX Brushless Bullet Reverse" og "LRP SPX Brushless Competition StockSpec Speed-Control".
    Hvilken en er at foretrække?

    Men tak for hjælpen. Jeg håber på at komme til DHI Cup, og måske et par DRCMU løb smiley


  • #5   1. okt 2009 Nicolai: Nu skriver Kristian også at de løsninger han nævner, er til hvis man ikke kører løb.
    Men det er vildt så bange folk er for at tænke bare lidt ud af boksen.
    At gå op i spænding og ned i kv, er jo netop for at få lav varme, lavt strøm forbrug og det vigtigste, en masse køretid. Det er ikke så kompliceret. Men selvfølgelig ikke den rette løsning hvis man vil køre løb.


  • #6   1. okt 2009 I en superstock klasse har du jo intet problem med køretid og strøm forbrug i det du kun kører 5 minutters heats.. smiley

    - Niklas, den SPX du skal gå efter hedder stock spec..
    Sammen med en LRP stock spec motor så bliver det en super ond kombi smiley
    men farten i en 17,5 og 5 celler er ekstreeem langsomt desværre


  • #7   1. okt 2009 Jeg takker mange gange for hjælpen smiley

  • #8   1. okt 2009 Velbekomme smiley

  • #9   1. okt 2009 Nej, det er rigtig nok. Men det var nu også mere for at nævne mulighederne, hvis det skulle gå hurtigere på et tidspunkt, som han jo nævner smiley Men det er jo så heller ikke så aktuelt nu hvor Niklas nævner han vil køre løb. smiley

  • #10   2. okt 2009 Lige et sidste spørgsmål. Har LRP SXX TC-spec også variabel timing?

  • #11   2. okt 2009 Nej SXX er uden timing.
    Det er en opgraderet TC spec, dvs der er fokuseret på modified motore..

    Drift K - LRP'eren er meget nem at sætte op og programmere.. det har LRP's regulatore altid været..
    Kan alt slags setup i hovedet på den.
    Det er nemt, for du kan se hvilket punch mode den står i, hvor meget motorbrems osv, via. dioder som blinker henholdsvis 1-8 gange efter hva punch den er i osv..


  • #12   2. okt 2009 Den har lipo cut-off ja.

  • #13   2. okt 2009 Atter en gang, tak for hjælpen. Jeg køber en SPX smiley

  • #14   2. okt 2009 Det var så lidt..
    håber da på at se dig til nogle løb smiley


Kommentér på:
Hvilken ESC? (TC)

Annonce