453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto

Jeg vil lige høre om jeg har forstået det korekt ang brug af brushless motor.
1. Man må ikke køre med flere celler end motoren kan komme til at "rende" helt ud.
2. hvis man køber er 5000 mah batteri med en afladning på 30 c giver det så 150 amp.
3: Hvis overståene er korekt skal escen så være på min. 150 amp.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto
  • #1   4. okt 2009 1) Oftest er der en max spænding som både ESC og motor kan tåle, men ellers ja
    2) Ja
    3) Ja

    Peter


  • #2   4. okt 2009 1: er ikke helt sikker på jeg er med på spørgsmålet.
    2: Ja, det passer.
    3: Nej, ikke nødvendigvis. Det kommer helt an på hvad din motor trækker. Men jo mere batteriet kan levere jo bedre. Og jo mere ESC´en kan "tåle" at motoren hiver igennem dem, jo bedre. Så er der ingen flaskehalse.

    Hvis ESC´en f.eks. er på 150A, så betyder det ikke at der ikke kan løbe større strøm igennem. Den større strøm er så bare kortvarigt. Men på biler er det dog sjældent der konstant bliver hevet så meget strøm. Både og fly er det vist lidt noget andet.
    Det samme med batteriet. Det er som regel skrevet til hvad det kan tåle max, konstant. Og hvad det kan tåle kortvarigt. Så et 30C står som regel til 30/40C. Altså at det kan klare 40C i kortere tid.

    Som sagt, det er altid godt at være dækket lidt ind med noget som kan tåle noget mere, end hvad din motor kan komme til at trække.


  • #3   4. okt 2009 Det jeg mener med spørgsmål 1 er.
    Hvis man putter 2 x 3 celler eks vis en e revo brushless, og køre på bane med den, hvor den måske aldrig vil nå at komme op på sin topfart, så vil motoren eller escen blive for varm, og brænde af.


  • #4   4. okt 2009 Hvis den ikke kan nå at trække helt ud, kan det jo til dels bare betyde du skal geare ned, så den kan trække ud. Men ja, man skal selvfølgelig lige "afstemme" motor og antallet af celler man vælger.

Kommentér på:
spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto

Annonce