453 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto
Jeg vil lige høre om jeg har forstået det korekt ang brug af brushless motor.
1. Man må ikke køre med flere celler end motoren kan komme til at "rende" helt ud.
2. hvis man køber er 5000 mah batteri med en afladning på 30 c giver det så 150 amp.
3: Hvis overståene er korekt skal escen så være på min. 150 amp.
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 88
2) Ja
3) Ja
Peter
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 762
2: Ja, det passer.
3: Nej, ikke nødvendigvis. Det kommer helt an på hvad din motor trækker. Men jo mere batteriet kan levere jo bedre. Og jo mere ESC´en kan "tåle" at motoren hiver igennem dem, jo bedre. Så er der ingen flaskehalse.
Hvis ESC´en f.eks. er på 150A, så betyder det ikke at der ikke kan løbe større strøm igennem. Den større strøm er så bare kortvarigt. Men på biler er det dog sjældent der konstant bliver hevet så meget strøm. Både og fly er det vist lidt noget andet.
Det samme med batteriet. Det er som regel skrevet til hvad det kan tåle max, konstant. Og hvad det kan tåle kortvarigt. Så et 30C står som regel til 30/40C. Altså at det kan klare 40C i kortere tid.
Som sagt, det er altid godt at være dækket lidt ind med noget som kan tåle noget mere, end hvad din motor kan komme til at trække.
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 24 Emner: 142 Svar: 265
Hvis man putter 2 x 3 celler eks vis en e revo brushless, og køre på bane med den, hvor den måske aldrig vil nå at komme op på sin topfart, så vil motoren eller escen blive for varm, og brænde af.
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Emner: 78 Svar: 762
spørgsmål ang korekt brug af lipo/moto