736 visninger
|
Oprettet:
Ladning - problem med pauser? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er ved at sætte mig ind i "strøm", derfor de mange spm. fra mig i forumet. Jeg beklager overfor dem, det ikke intra/el. som ved det i forvejen.
Skal batt. helst lades op ud i en køre uden stop, eller er det ok at slå laderen fra om natten -- hvor man ikke kan overvåge -- og forsætte om morgenen?
Forskel på Lipo og Nimh på dette punkt?
(er klar over at man kan fast charge og komme uden om problemet, men jeg vil helst lade langsomt)
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.751
Nimh er jeg lidt i tvivl om, har ik rigtigt nogen erfaringer at hente på her. Har altid brugt 100% automatiseret ladere til aa batterier osv.
kort sagt, jeg ved det ikke
aug 2008
Følger: 87 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 30
(jeg lader den lade natten over, den er helt kølig)
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.206
NIMH - De har tilgengæld bedst at man lader dem helt op, og så aflader dem helt, og derfra lader dem op igen.
De "taber" strømmen rimelig hurtigt. Så derfor skal man helst lade dem op, lige inden man skal bruge dem.
Så kommer det and på hvad de skal bruges til.
Hvis det er til en el bil, hvor den drives af el motor. Så skal man lade dem hårdt (det dobble af hvad de er på), da de så kan afgive strøm hurtigere fra sig.
Ulempe er så at man ikke køre så lang tid pr. ladning
Fordel er man for max strøm ud af batteriet, og i de fleste tilfælde for motoren mere træk samt lille ekstre topfart.
Er det til en brændstof bil, hvor der kun skal bruges strøm til modtager og servoér, så skal man helst lade dem langsomt (halv delen af hvad de er på) da de så kan holde i længer tid.
Der er ikke brug for alle de amp som det kan afgive. Her handler det om de skal holde så længe som muligt, inden de skal lades igen.
Ladning - problem med pauser?