{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Ladning - problem med pauser? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er ved at sætte mig ind i "strøm", derfor de mange spm. fra mig i forumet. Jeg beklager overfor dem, det ikke intra/el. som ved det i forvejen.

Skal batt. helst lades op ud i en køre uden stop, eller er det ok at slå laderen fra om natten -- hvor man ikke kan overvåge -- og forsætte om morgenen?

Forskel på Lipo og Nimh på dette punkt?

(er klar over at man kan fast charge og komme uden om problemet, men jeg vil helst lade langsomt)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ladning - problem med pauser?
  • #1   29. dec 2009 Lipo er ligeglad, den lader du nøjagtigt som du har lyst til (så længe du overholder batteriets specifikationer)

    Nimh er jeg lidt i tvivl om, har ik rigtigt nogen erfaringer at hente på her. Har altid brugt 100% automatiseret ladere til aa batterier osv.
    kort sagt, jeg ved det ikke smiley


  • #2   29. dec 2009 det er ret så sjældent man ser en 'ved det ikke' fra dig, så det må vist accepteres denne gang. Godnat til Frederica smiley
    (jeg lader den lade natten over, den er helt kølig)


  • #4   29. dec 2009 Lipo - Der har aller bedst af at man sjat lader på dem. Så der kan man bare lade som man lyster.

    NIMH - De har tilgengæld bedst at man lader dem helt op, og så aflader dem helt, og derfra lader dem op igen.
    De "taber" strømmen rimelig hurtigt. Så derfor skal man helst lade dem op, lige inden man skal bruge dem.
    Så kommer det and på hvad de skal bruges til.

    Hvis det er til en el bil, hvor den drives af el motor. Så skal man lade dem hårdt (det dobble af hvad de er på), da de så kan afgive strøm hurtigere fra sig.
    Ulempe er så at man ikke køre så lang tid pr. ladning
    Fordel er man for max strøm ud af batteriet, og i de fleste tilfælde for motoren mere træk samt lille ekstre topfart.

    Er det til en brændstof bil, hvor der kun skal bruges strøm til modtager og servoér, så skal man helst lade dem langsomt (halv delen af hvad de er på) da de så kan holde i længer tid.
    Der er ikke brug for alle de amp som det kan afgive. Her handler det om de skal holde så længe som muligt, inden de skal lades igen.



Kommentér på:
Ladning - problem med pauser?

Annonce