543 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Hjælp til køb af brugt Benziner. Hjælp til køb af brugt Benziner.
Hey. Skal ud og kigge på en baja, men vil gerne lige have nogle fifs om hva man skal være opmærksom på.
Bestemte dele der ryger, luftfilter, motor osv osv.
Hva skal man kigge efter??
Mvh.
Thomas
0 synes godt om
nov 2006
Følger: 59 Følgere: 59 RC-enheder: 18 Emner: 85 Svar: 1.507
Menes der en fg baja eller en hpi baja ?
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 18 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 330
allerede når man træder ind af døren ved sælger, så starter jeg personligt med at danne mig et indtryk af ham, og må indrømme det kan faktisk sige ganske meget om bilen også..
så start med at danne dig indtryk af ham vil jeg sige, hvem er sælger, virker han troværdig, og som en som har passet på sine ting, hvordan er de opbevaret, hvad er grundet til salg, har han et sted hvor man kan se han står og nusser og passer på sin bil, eller har den bare stået bag i hans 4x4 og aldrig været gjort ren..
så til selve bilen, fremstår den rengjort, er bilen ikke rengjort for at blive solgt har den nok heller ikke været det til hverdag efter turene..
så kigger du stille og roligt alt igennem, prøver trækstarteren om den går godt, prøver om servoer osv kører, og får prøvet og starte bilen og ser om den går nemt igang..
alle disse ting kan du så samle til et indtryk af om det er noget du skal købe, eller finde noget andet..
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.161
og så se på bund og bærearme, de afsløre som regle hvor meget bilen har kørt,
selvom sælger siger 3-5 liter, kan de dele afsløre en anden historie
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 37 RC-enheder: 4 Emner: 34 Svar: 730
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 25 RC-enheder: 8 Emner: 73 Svar: 293
Der er tale om en Hpi baja. den skal bare tjekkes i hoved og røv :o)
Jeg skal bare ikke tages ved næsen.
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 17 Svar: 689
tjek motor lejet.. ved at se om akslen (med pinion) kan rokke (skal det helt ikke)
eller tja.. tag og føl lidt på den.. sidder tinge fast eller kan det give sig osv.. hvad skal man sige... sund fornuft
Hjælp til køb af brugt Benziner.