Hjælp til køb. {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg er ved at være vokset fra min første bil ( https://morfars.dk/products/stealth-x09-truggy-brushless-24ghz ) og overvejer derfor en ny. Stealth bilen er rigtig fed, men den er nok lige skrøbelig nok, jeg holder af at skrue på den, men synes hurtigt det løber op i pris da morfars ikke er såååå billig kontra kvaliteten..
Jeg vil gerne gå fra 1/10 til 1/8.
Pt. Kigger jeg på:
http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-elektrobiler-road-8ight-race-electric-buggy-p-33643.html
http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-elektrobiler-road-trophy-buggy-flux-p-34112.html
Og det prisvenlige alternativ jeg læser ret gode omtaler på:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25136__Basher_SaberTooth_1_8_Scale_Truggy_ARR_.html
Det jeg har svært ved at regne ud er hvor dyre reservedele/alm. Sliddele er i længden, for jeg ved jo af gode grunde ikke hvad det er der går hyppigst i stykker...
Jeg fornemmer at hobbyking er ret dårlige til at lagerføre reservedele, hvilket er lidt et minus, da der kan være ventetid på at få den kørende igen..
Del gerne erfaring med ejerskab osv.
På forhånd tak.
apr 2012
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 55
Hjemme hos os kører vi short course truck. Der har man en stor karrosse til at beskytte bilen. Vi kører ikke traxxas
jun 2015
Følger: 5 Følgere: 145 RC-enheder: 38 Emner: 12 Svar: 643
Kig under mine annoncer der er en stor solid carson 1-8 med alubund og mm der kan prisen forhandles .
jan 2012
Følger: 18 Følgere: 28 RC-enheder: 2 Emner: 113 Svar: 1.488
Dvs ingen motor, esc, servo, batteri, lader.
jan 2012
http://www.rcgalleri.dk/forum/generel-diskussion/133317-hpi_bullet_mt_flux_maaske_koeb
jan 2016
Følger: 12 Følgere: 81 RC-enheder: 15 Emner: 17 Svar: 95
apr 2015
Følger: 75 Følgere: 119 RC-enheder: 33 Emner: 29 Svar: 416
apr 2015
Følger: 75 Følgere: 119 RC-enheder: 33 Emner: 29 Svar: 416
jan 2012
Vil du gå fra en truggy over til en buggy..?
En buggy egner sig ikke til at køre samme offroad steder som en truggy.
En buggy egner sig bedst til bane kørsel og gade ræs....
Er det dit behov...?
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
Jeg studser over at ingen egentlig anbefaler de 3 biler jeg har i tankerne, er det pga. Erfaring eller blot at de ikke er særlig solgte i dk?
Jeg var ikke klar over at en buggy ikke lige egnede sig til offroad, det skal i så fald være en truggy!
Jeg tænker at traxxs er det bedste bud pt., da de må være nemme at få reservedele til, grundet udbredelsen.. Dog er jeg ikke specielt tosset med designet på deres truggy biler..
jan 2012
maj 2013
Følger: 4 Følgere: 7 RC-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 363
Har haft den et års tid og har skiftet 0 sliddele - eneste der er skiftet er en knækket bærearm (før jeg opgraderede). Og det er ikke fordi den ikke bliver bashet igennem - måske du så den hos morfars i påsken?
maj 2013
jan 2011
Følger: 26 Følgere: 30 RC-enheder: 7 Emner: 18 Svar: 344
Af de biler du selv har nævnt og andre har linket til, så er det klart den TLR 8ight-e 3.0 der er den bedste (efter mit hoved). Men hvis det skal være lidt billigere så er den RB der bliver linket til også en fin bil.
1:8 pro biler er bare de mest holdbare rc biler der findes!
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
TLR 8ight 3.0 truggy (buggy kan bruges men truggy klarer mere) - dyrt i indkøb men dele fås aller vegne og du får nok mest brug for sliddele da disse biler er bare så utrolig f***ing holdbare
Sabretooth - billig og holdbar (ifølge Thomas) men dele fås vistnok kun fra Hong Kong?
Arrma Kraton - vistnok en super basher bil med egen webside og tyder på den opnår kult status - dele fås nok flere steder og da det er en forholdsvis ny model, ret nemt
Thunder Tiger MT4-G3 - super basher bil og ganske holdbar, har opnået kult status men dele skal for det meste købes via ebay/tyske sider eller med længere ventetid fra holtehobby
Den HPI buggy vil de fleste nok undgå pga prisen i forhold til hvad du ellers kan få af kvalitet i den prisleje
Og så de to klassiske bæster:
HPI Savage Flux og Traxxas E-revo - begge monster dyre og kan tåle en del tæsk
Hvis bilen også er til bane brug, overvej en truggy, de klarer sig meget godt på bane og til bash.
maj 2013
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 19
Christian S: Tak for linket.
Thomas G: I relation til saberTooth, så er det jo fedt med 'big bang for bucks', dog men jeg er lidt luren ved at delene ikke kan rekvireres i danmark.. :-S - I øvrigt kører jeg forbi Vallensbæk hver dag til job i Hvidovre!
Mark-T: Tak for de gode tips, den bruges ikke på reel bane, men alle andre overflader.
Jeg må gå lidt i detaljerne med de der biler. Eftersom jeg ikke er sååå tosset med designet på Traxxs bilerne er det nok RB E One og HPI Trophy Buggy FLUX..
jan 2012
Meeen hvis du ikke skal køre på bane så vil jeg med garanti sige at en truggy har større alsidighed og større køre glæde. Og jeg taler af erfaring. Har begge dele
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
maj 2013
Hjælp til køb.