602 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spektrum DX6i Wing mix HJÆLP! Spektrum DX6i Wing mix HJÆLP!

Hejsa.

Jeg har nu fået mit DX6i og monteret det i min combat wing!

Jeg har slået ELEVON til, og ja den gør det hele rigtigt! Lige bortset fra at den gør det omvendt!

Men ikke på den "Normale" Måde. Når jeg trykker styrepinden VENSTRE/HØJRE skyder den begge flaps OP/NED.

Og når jeg trykker styrepinden NED/OP forskyder den flapsene.

Det skal jo være omvendt, og jeg er totalt ny inden for DX6i, og kan bare ikke få den til at vende det... Håber da det er muligt ?

Jeg har prøvet at bytte stikkene i modtageren, men det hjælper ikke, så gør den det stadig bare spejlvent hvis i forstår.

Håber i kan hjælpe mig ?

//Bjørn J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedrivning af væg 4.000 kr.
  • Ingen lyd på TV 500 kr.
  • Genbrugspladsen/ slå græs og fjerne ukrudt 1.650 kr.
  • Placering af opvaskemaskine inklusiv sokkel 1.250 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 850 kr.
  • Samling af skoskab 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spektrum DX6i Wing mix HJÆLP!
  • #1   7. jun 2010 Okay, problemet er løst!

http://www.youtube.com/watch?v=BbM5bGT3Ihk

Men det føre til et nyt problem! Nu virker det, men når jeg peger pinden frem, så køre flapsene op. Altså den stiger. Ved ikke hvordan i har det men jeg vil gerne have det omvendt..

Men så burde jeg jo bare gå ind i reverse og vende ELE.. men så begynder den på det pis igen med at forskyde hvis jeg køre op... WTF ? Er der en fejl i selve kontrollen eller hvordan ? Jeg kan umuligt være den eneste med det her problem.

//Bjørn J

• #2   7. jun 2010 Hvorfor bruger du elevon mix? Virker det ikke hvis du bruger V-tail mix?.
    Hvis du bruger v-tail mix, virker ele og rudd kanalen sammen som elevator (pind op ned højre side) og virker som "sideror" (pind sidevers venstre side.) Hvis du så har 2 servo'er som krænge ror så aktivere du bare dual-ail også og så får du krængeror på ail og aux kanalen.

• #3   7. jun 2010 Ahh.. nu forstod jeg lige dit problem. Du har jo selvfølgelig kun 2 "flaps" når det er en combat-wing. Når, men hvis vi siger dit problem løses når du vender f.eks. ele kanalen, men at ror funktion "op-ned" bliver omvendt som du skriver. Så vender du bare både ele og ail kanalen så burde du "vende det hele på hovedet" så det skulle passe.

• #4   8. jun 2010 Jo tak. Det opføre sig totalt underligt!

Jeg skal ikke kunne sige hvordan, men det virker som det skal nu smiley Tror muligvis at det var det jeg gjorde, altså "ele kanalen, men at ror funktion "op-ned" bliver omvendt som du skriver. Så vender du bare både ele og ail kanalen så burde du "vende det hele på hovedet" så det skulle passe."

Men logisk er det ikke!

• #5   8. jun 2010 Nej det kan godt være lidt kringlet. smiley
    Men det kan somme tider være en hjælp, hvis du går ind under monitor når du har aktiveret eller ændret en indstilling. Det kan være lidt nemmere at holde overblik, over hvilke kanaler der gør hvad så.

Kommentér på:
Spektrum DX6i Wing mix HJÆLP!

Annonce