1.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

kasper h
kasper h
Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132

Hvilket gløderør sænker motorens temp? Hvilket gløderør sænker motorens temp?

Min Nitro bil bliver lidt varm, eller blev, det er over 1 år siden jeg sidst har kørt med den, efter tændt ca 5 min kommer temp op over 135 grader, og har ikke kunne justere den ned.

Så nu vil jeg hører om nogen har gode ideer til nogen gløderør som holder motoren koldere.. læste en gang noget om det.

jeg har brugt traxxas standard gløderør, og har også prøvet RB cp-02 til traxxas.. og der er ikke den store forskel, nogen der har ideer til andre gløderør, eller andre ideer til at få sænket temp.

Det er en revo 3,3, men har skiftet motoren da jeg troede det var den der havde en defekt, det var det så ikke, den nye picco Max.26 laver det samme prob med varme..

Bruger 25% nitro.

Nogen nye ideer??

Skal lige siges det er over 1 år siden jeg sidst har leget med den, så har glemt nogen af de ting jeg prøvede sidste gang. Det er lidt som ar starte forfra med fejlfinding smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket gløderør sænker motorens temp?
  • #1   15. aug 2010 den køre ikke for mager blanding? så vil temp automatisk stige

• #2   15. aug 2010 Grundindstilling af motor og starte derfra.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#3   15. aug 2010 Tror ikke blandingen er for mager, brugte jeg ved ikke hvor mange timer med at justere blandingen, så den var så fed den var ved at gå ud, også en smule tilbage.
    Så skulle der være en anden prop i systemet, måske der ikke kommer nok nitro frem til karburatoren, jeg har lige prøvet at hælde eddike i min tank, og lader det stå natten over, så hvis der skulle være noget lort i den som stopper det til. er det væk imorgen. har prøvet at blæse i den, der er gennemgang, men er det nok? har jo ikke noget at sammenligne med, slangerne er nye, så de er fine.

skulle det være tanken som er problemet finder jeg ud af det imorgen, men jeg tvivler lidt, der kommer jo nitro frem til motoren...

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#4   15. aug 2010 har nitroen noget at sige der? nitroen var jo ny da jeg købte den for knap 2 år siden, og har altid stået med prop på.. det er 25% jets nitro..

• #5   15. aug 2010 Nogle siger at nitroen kan stå og blive sløv men jeg vil nu vove den påstand at har man sit nitro i den originale beholder og husker at sætte det lufttætte dæksel på som er på Sidewinders dunke inden under skruelåget og sørger for at det for så vidt muligt står i et rum med samme temperatur året rundt så mindskes risikoen for at den står og bliver sløv/dårlig. Nu ved jeg ikke om der er sådan et dæksel på Jet's dunke også. så er der dem som siger at plastikdunke ånder om det er sandt eller falsk ved jeg ikke. Jet's er i metal hvis ikke jeg husker helt galt og det ånder ikke.

Hvis det står i et rum med kraftige temperatur svingninger kan der dannes kondens inde i beholderen især hvis ikke den er lufttæt for nitromethanen suger jo fugt til sig hvis den kan komme afsted med det.

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

#6   16. aug 2010 Kunne jo altid købe en liter frisk nitro og prøve med det.. koster jo ikke alverden.
    Nu røg snoren til træk starten lige, den er ikke knækket, den kom ud med knude og det hele, det er da noget billigt bras, og når jeg vil skrue huset til snoren af, drejer min umbrago bare rundt i den ene skrue, Mystisk.

Jeg skiftede tilbage til min TRX 3,3 motor igen, det bras gad jeg ikke lege med, motoren er jo helt ny, kun startet 3 gange og kørt mindre end 10 min

• #7   17. aug 2010 Man ved hva en TRX motor er de virker bare. Så er det jo også bare SÅ meget nemmere med EZ-Start istedet for det skrammel trækstart

Kommentér på:
Hvilket gløderør sænker motorens temp?

Annonce