Imax B6 Lader - lipo - hvordan ? {{forumTopicSubject}}
Hey jeg har købt en Imax B6 og lipo batteri, og er ny i alt, har læst meget om lipo batteri derfor jeg vil vide med sikkerhed hvordan jeg skal indstille min lader.
Jeg har et batteri på f.eks. 3000 mAh hvad skal jeg gøre for at oplade det og den selv stopper når den er fuld
skal jeg gøre følgene.
1. Sætter blance stik fra batteri, i laderen.
2. Tænde laderen
3. Sætte hovedstik i.
4. Indstille capacity cut-off sættes på " on " og så på 3000 mAh
5. Indstille hvor mange A jeg vil lade med.
6. Indstille hvor mange celler der er. i dette tilfælde 2.
og så bare holde start i bund og så starter den, og så bibber og buzzer den når den er færdig ?
er det forkert, eller er der mere jeg skal gøre noget ved ?
Hvis jeg har et batteri på 3000 mAh må jeg lade det med 5 A ved godt det slider mere på batteriet men må man ? - er det farligt ?
Skal et lipo helst ligge med fuldt opladet, hvis man ikke skal bruge det. F.eks. en uge ?
hvad med når der står lipo charge 1,5 A 7,4 V
og Lipo balance står på 5 A 7,4 V,....---- skal de ikke være ens ?
hvad er " Lipo fast CHG." er det den man skal bruge hvis man vil lade hurtig ?, gør den ikke det normalt hvis man bare sætter A op. ?
Mange spørgsmål. håber på gode svar,
er der nogen der har en nem og god måde så sig til..
grunden jeg spørger meget er jeg tør sku ikke sætte den til at lade med et program jeg ikke ved om er korrekt indstillet.
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.219
Du bør ikke lade med mere end 1C, altså 1 gang kapaciteten af batteriet.
Der er nogle der godt kan tåle 2C men hold dig til 1C.
LiPo charge, Balance, fast charge er de forskellige måder du kan lade på, de behøver ikke være ens.
Nogle ladere har et storage program, det er til når batteriet ikke bruge i længere tid, mener ikke B6 har sådan et.
//Dan
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 19 RC-enheder: 11 Emner: 136 Svar: 756
Imax B6 Lader - lipo - hvordan ?