515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Alu eller Plast? Alu eller Plast?

Hej fellow rc geeks..

Har lige været så uheldig at knække mit bagerste Shock tower på min bette Rustler vxl..

Har fundet delen i plast, men overvejer at anskaffe nogle i alu, nu er mit spørgsmål så hvad er at foretrække når jeg gerne vil kunne køre lidt vildt?

Vil alu toweret bøje lige så nemt som plastik toweret vil knække eller hvordan?

Og til aller sidst så ville jeg blive glad hvis der var en der kunne linke til et alu shock tower som passer på rustleren.
(Til den uopmærsomme, der er tale om en el bil)

På forhånd tak

/Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 700 kr.
  • slå græsset - Akut 700 kr.
  • udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Grillreperation 400 kr.
  • Fill gas boiler/gasfyr with water - showing low water pressure 999 kr.
  • Elektriker 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alu eller Plast?
  • #1   12. nov 2010 jeg har knækket et plast støddæmpertårn én gang i de næsten 3 år jeg har kørt traxxas... enten har du kørt vildere end mig, hvilket er umuligt (hehe :D) ellers har du ramt noget vildt smiley
    Hvis det var mig havde jeg bare købt plast igen, men du kan vist få det ved b2bonlineshop.dk i alu...

• #2   12. nov 2010 Mange tak for dit svar, syntes selv det var underligt at det knak, for kørte overhovedet ikke vildt, lavede et hop på 1 meters penge og derefter så jeg bare at bagenden hang for vildt.. Bilen er fra i mandags og har kun kørt 6-7 opladninger på den kørte dog lidt vildt med den igår så kan jo godt være den har fået et slag og så hoppet lige gjorde det sidste for at den gik helt over..

• #3   12. nov 2010 Jeg er ikke tilhænger af alu da jeg jo tænker over at jo mere alu man propper i sin bil jo mere flytter man de svage punkter til andre dele af enheden som ellers ville være de mere hårdføre dele.

Jeg ser på det sådan her at hellere knække bærearme og støddæmpertårne frem for at bugge bundplader osv.

• #4   12. nov 2010 Danny, jeg planlægger heller ikke at skulle skiftere mange dele ud med alu, men der er dog et par enkelte dele som jeg kunne finde på at skifte ud for at forstærke den på enkelte områder, men skal da primært have plast da det er en del billigere at udskifte..

• #5   12. nov 2010 Det er korrekt Martin smiley

Jeg er nok også lidt sær på det område hehe. Det ser da flot ud med alu alle steder men jeg ville være led ved at køre med det da jeg hele tiden ville tænke på hvor meget der kunne blive slået skævt og flået fra hinanden ved en kollision.

• #6   12. nov 2010 Hvis du køber FLM alu til din Rustler skulle det ikke give problemer med aluet, og hvis uheldet endelig er ude har de livstidsgaranti på deres produkter.

Men som Danny siger, rykker det de svage punkter, indtil alt er udskiftet.

• #7   12. nov 2010 Solsikken, jeps, planen er at købe noget RPM til min rustler, og så bundplade og den der front klods der i alu..

Kommentér på:
Alu eller Plast?

Annonce