Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Outrunner / inrunner
  • #2   6. dec 2010 ved ikke selv alt for meget, men

outrunner sidder motoraksen sammen med motorhustet, så huset drejer rundt med aksen. (bruges ofte til helikoptere.)
    da hus og akse er ét, sidder magneterne omkring viklingerne.

outrunnere kan dog også være pakket ind som en inrunner, bare for at forvire lidt mere smiley

inrunner drejer aksen alene. (bruges ofte i biler).

ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

• #3   6. dec 2010 Inrunner.
    En inrunner er næsten opbygget som en kulmotor, med et anker der snurre rundt inden i motoren.
    Der er bare den forskel at det er magneten der snurre rundt, og spolerne der sider rundt om ankeret, dvs omvendt af en kulmotor.
    Inrunner har ikke den store trækkraft og bliver derfor brugt til biler, motorcykler og nogen af speedbådene.
    Kort sagt, Inrunner bliver brugt til alt hvad der skal bruge en masse omdrejninger og ikke så meget trækkraft.

Outrunner.
    Outrunneren ligner også en kulmotor, idet at spolen sider inden i motoren og magneterne uden om spolerne.
    Men til forskel fra kulmotoren, er det hele huset som magneterne sider på der drejer rundt om spolen.
    Outrunner har ikke mage omdrejninger iforhold til Inrunnere, men til gengæld meget mere trækkraft.
    Derfor bliver de brugt til fly, hellikopter og til nogen af speedbåde, kort sagt alt hvad der kræver meget trækkraft og knap så mange omdrejninger.
    Jeg selv bruger dem til mine crawlere smiley

Nu kan du sikket gætte hvorfor det heder en Inrunner og en Outrunner smiley

• #4   6. dec 2010 Ana okay smiley så giver det mening.

Det er fordi jeg har et fly med:

2S 1800mAh Li-Po
    Kv970 Outrunner børsteløs motor
    20A ESC

Jeg kunde godt tænkt mig og opgradere lidt.

Hvis jeg nu køber en størrer el motor hvordan finder jeg så ud af hvilken esc og batteri jeg skal bruge ? nogen der har en guide til det eller vil være venlig og bruge et øjeblik på og fortælle mig hvordan det hænger sammen smiley

• #5   6. dec 2010 Det er ikke sikkert at du behøver at skifte ESC og batteri ud, men det kommer an på hvilken motor du har i din flyver nu.
    Hvor stor er din motor, diameter og længde????

• #6   6. dec 2010 har ikke flyet lige her, men vil mene den er sådan ca 30*30 deromkring.

• #7   6. dec 2010 30x30 er der ikke nogen der er, det kan være en 28x30.
    Du må unskylde at det er lidt pernittengryn, men det er lidt vigtigt at motoren er tæt på den størrelse som, der sider i den nu, bare kraftigere smiley

• #8   7. dec 2010 køb en motor med flere kv (flere omdrejninger per volt) så tager den jo flere omdrejninger med samme batteri smiley

Kommentér på:
Outrunner / inrunner

Annonce