RC nitro nybegynder! {{forumTopicSubject}}
Hej Drenge og piger.
Har tænkt mig at købe en nitro bil, men er ret ny på dette område har dog læst hvordan man køre den til osv.
Men har tænkt mig at starte med at købe dette:
http://www.morfars.dk/rc/merlin-expert-nitro-p-3644.html
Plus
http://www.morfars.dk/rc/after-run-oil-p-4223.html
Skal dette olie tilsættes sammen med nitroen eller?
Og så bliver det denne bil!
Pace-Setter
1/10 2,6cc nitro car
Med denne info:
Modellen leveres inkl. pistol fjernbetjening, det eneste der mangler for at være kørende er: brændstof, 12AA batterier og glødestarter.
Har så tænkt mig også at købe et starter kit med:
Startsættet indeholder glødestarter med lader, 1 lille krydsnøgle, 1 stor krydsnøgle, 1 ligekærvet, 1 stjernekærvet skrutrækker og en påfyldningsdunk.
Og køber bilen på:
(link fjernet)
Ser det ikke fint ud eller?
Mvh den nye
apr 2007
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 508
En kvalitetsbil er lettere at indstille (som er det store problem i starten med nitro) og så går en kvalitets bil heller ikke så let istykker som den der. Og når den der så går i stykker så bliver det svært at skaffe dele til den...
aug 2004
Følger: 1 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 2 Svar: 145
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 42 Svar: 97
apr 2007
Der er MEGET forskel på hvor meget de holder til... jeg har fx KUN smadret en bærearm i den tid jeg har haft savage (3 år og 2 biler) De har været udsat for meget, men har holdt til det... Hvis jeg havde udsat din smartech for det samme vil den ikke have holdt et år før jeg havde brugt så mange penge på reservedele at det ville være billigere at købe en ny bil...
Du har ret, alle biler går i stykker, spørgsmålet er bare hvor meget der skal til. Nogle biler holder til næsten alt, andre holder knapt nok til at blive brugt... Og det er ikke brudstyrken man skal tænke på, men også motorens holdbarhed osv. og dette er rigtig vigtigt på en nitrobil, da det er sådan en hårdt pumpet motor. Jeg ville aldrig købe sådan en bil der, og da slet ikke som den første, når jeg ikke ved hvordan man laver. Men det lærer man self. hurtigt, for du kommer til at skrue meget i den...
apr 2007
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 42 Svar: 97
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.219
//Dan
apr 2008
Følger: 39 Følgere: 40 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 303
Et alternativ kunne jo være at købe en brugt kvalitetsbil.
Der er mange mærker: CEN, Traxxas, HPI, Losi, LRP osv.
Fordelene er mange. Du får - alt andet lige - noget der er tilkørt og virker.
Du kan få reservedele mange steder
Der er mange mennesker der har bilerne og kender de forskellige problemer
Du vil - alt andet lige - kunne få næsten det samme for den, hvis det nu viser sig at nitro biler ikke lige er dig...
Køber du en "billig" RTR bil, kan du afskrive 50 procent af værdien i det øjeblik du tager den ud af kassen.
Godt nytår
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 25 RC-enheder: 7 Emner: 119 Svar: 1.148
evt. køb brugt
RC nitro nybegynder!