806 visninger
|
Oprettet:
Morten H Aka. Md '
Tilmeldt:
15. nov 2006 Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
Tilmeldt:
15. nov 2006 Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
Turns? Amp? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg har en LRP AI Reverse Pro ESC - Brush og Brushless
Den kan klare 150 A - men kun ned til 8,5 Turns (brushless)
Efter hvad jeg ved er der motorer med lavere viklinger der yder langt under 150 A - Så kan jeg overse det med 8.5T ? og bare gå efter 150 - eller nogen der kan forklare mig det?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Det er helt rigtig som du siger, det har ikke noget med Turns at gøre, men med hvor meget strøm motoren bruger.
Men der er gennemsnitstrøm og spidsbelastning du skal tage hensyn til, og så hvor lang tid din ESC kan klare spidsbelastningen.
Og spidsbelastningen afhænger meget af hvor højt du geare din vogn, og ikke så meget om hvor mange Turns din motor har.
Det nytter jo ikke noget at din ESC kun kan klare 150A i en brøkdel af et sekundet, for mange motorer kan nemt komme op på 100A i et eller to sekunder, og så vil din ESC være ret varm, og når du så har accelereret et par gange, brænde ESC´en af.
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
Så det vil sige jeg godt kan overse det med 8.5 T
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Mit råd er at lige meget hvad det er for en motor du sætter i din vogn, så tjek hele tiden hvor varmt dit udstyr bliver de første par gange du er ude at køre, det er faktisk den eneste måde du kan være sikker på at din ESC overlever
Det med Turns siger ikke meget om hvor meget strøm motoren bruger, jeg køre selv med en 6 Turns 9 pols motor, men med en gering 1/30, så den 35A ESC jeg køre med, bliver overhovedet ikke varm.
Turns? Amp?