17. apr 2008 Følger: 73 Følgere: 74 RC-enheder: 31 Annoncer: 1 Emner: 47 Svar: 350
skal til at starte hobbyen bare et par spørsmål skal til at starte hobbyen bare et par spørsmål
hej rcg jeg har haft 7 rc enheder da jeg var mindre havde først noget nikko he he og så købte jeg en tamiya tt01som jeg var glad for men den blev solgt så havde jeg 2 thunder tiger nitro biler en 1/10 og en 1/8 og så købte jeg et su 27 flanker fly og en helicopter kan ikke huske mærket ....
men nu vil jeg starte igen vil ha biler denne gang men der er sket meget i rc verdenen siden jeg sidst var igang ,, så nu synes jeg sku det er svært at finde ud af hva man skal ha foreksempel hvilken lader skal man købe , tror nok lipo batterier blir hvad jeg kommer til at bruge. men kan man få en lader der kan lade alle typer batteri altså ikke kun lipo .. og hva med sender modtager sidst jeg kørte var der jo kun med krystaller
men er der jo 2,4 ghz og hva skal man købe der vil jo gerne ha et anlæg som jeg kan bruge til flere biler når jeg får nogen he he og er ellers noget nyt som man skal vide noget om ,,,
skal lige sige at jeg nok kun vil køre for sjov da vi ikke har det vilde baner her men skov og strand er jo også sjov nok kommer nok til at køre 1/10 mest men vil gerne ha en samling af biler med tiden
på forhånd tak for vejledene svar
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 69
sender/modtager kommer an på hvad du vil bruge af penge. jeg køre selv med futaba 3pk med spektrum modul 2,4. men kan man vist ikke købe fra ny mere. men der masser brugte til salg. de billige kender jeg ikke rigtig noget til.
bil: kommer an på prisklasse og og det kun er sjov og ballade eller bane. nitro eller battari.. vis det er batteri vil jeg selv vælge en (link fjernet)
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 2 RC-enheder: 17 Emner: 39 Svar: 333
Men jo, Lipo eller Life batterier er vejen frem. Batterier i dag kan slet ikke sammenlignes med dem vi havde på markedet for bare 5-10 år siden.
Mht ladere, så lad være med at købe en som er for lille. De fleste i dag kan lade det hele, altså også alm Nimh batterier. Køb en på mindst 5-10 A. Disse kan findes på bla www.hobbyking.com lige fra 200 til 2000 kroner. Men du vil fortryde hvis du køber en der er for lille (Det tager simpelthed for lang til at lade batterierne op!! Køb ect. batterier samme sted, meget fornuftige priser (Men sørg for det er fra DE Warehouse - ellers skal du betale moms)
/LN
aug 2009
Følger: 44 Følgere: 42 RC-enheder: 6 Emner: 18 Svar: 382
Tag et kig på traxxas , bla. e-maxx og e-revo
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 2 RC-enheder: 17 Emner: 39 Svar: 333
Mit bedste råd vil være, at købe en kvalitetsbil med det samme. Jeg startede forkert op (købte en masse billigt lort som gik for hurtigt i stykker), og det kostede en mindre bondegørd ;o)
Sender/modtager - Jeps. Find en 2.4 gHz. Kan ikke anbefale nogle specifikt, da jeg selv kun har prøvet og ejer en Spektrum DX3S. Men den har aldrig svigtet mig. Jeg kan køre alle mine biler på den samme sender, da bilerne har hver deres modtager. (Lidt smart)
Held og lykke i junglen. Og pas på med alt det skidt som folk vil prøve at prakke dig på....
aug 2005
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 1 Svar: 10
Evt et tekin kit der er kvalitet
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 RC-enheder: 8 Emner: 24 Svar: 365
Her er et par billigere og bedre alternativer:
(link fjernet)
(link fjernet)
Min bror bestilte begge biler dernede fra i torsdags og de ankom så i dag. Det blev omkring 7800 inklusiv fragt for begge biler. Og de er begge noget federe end alt hvad Traxxas laver, har selv 2 af Traxxas´s topmodeller så ved hvad jeg taler om.
apr 2008
Følger: 73 Følgere: 74 RC-enheder: 31 Annoncer: 1 Emner: 47 Svar: 350
og lader finder nok en til middel pris kan jo altid opgradere
batterier det blir lipo eller det der (life) så
og anlæg finder mig en med en god anmeldelse og så går det nok
glæder mig til at komme igang har en del projekter i tankerne men skal nok lige bruge lidt tid på at finde stumper og lære markedet at kende ..
men vi ses herinde med en masse spændene ting senere hen
tak ihvertfald utroligt så meget der kan ske på 5-7 år he he
skal til at starte hobbyen bare et par spørsmål