903 visninger
|
Oprettet:
God el onroad bil {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Her til foråret har jeg planer om at købe en 1:10 onroadbil til el med et formål at køre i GRCC på deres store onroad bane.
Uniddelbart ser jeg et meget begrænset udvalg af biler med brushless, og derfor er jeg bange for at jeg sidder og kigger blandt skodbiler.
Er det fordi at brushless er overdimensioneret til onroad?
Kan i anbefale en god 1:10 onroad elbil?
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 11 Emner: 4 Svar: 168
Xray laver nogle gode biler samt HotBodies, TOP og Tamiya. Har sikkert glemt et mærke eller 2
Alt efter din pengepung må du jo vælge hvad du vil køre med.
jan 2004
Følger: 84 Følgere: 80 RC-enheder: 6 Emner: 66 Svar: 542
Hvis du har planer om at køre på den store bane i GRCC, så er det ikke en RTR bil du skal have, det vil du hurtigt blive træt af.
okt 2004
Følger: 153 Følgere: 151 RC-enheder: 20 Emner: 186 Svar: 1.707
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
Resten er religion!
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 679
Dernæst skal du have fat i elektronik. På Sjælland bliver mit gæt at vi skal køre uden timing, så en ESC med et såkaldt "blinky" program vil være at foretrække. Speed Passion har lavet en billig ESC med "blinky" program der hedder Citrix Stock Club Race. Ellers kan de fleste avancerede ESC'er (så som Speed Passion, Tekin, LRP og lignende) både køre med og uden timing (blinky).
Hvad motor det bliver, vides endnu ikke. Men sidste udendørs-sæson var det 13.5T, og hvis det bliver det samme i år, bliver det nok ud fra BRCA's liste over lovlige motorer (link til sidst i indlægget). Her ville jeg nok anbefale en Speed Passion MMM eller en LRP X12 motor.
Motorer: (link fjernet)
God el onroad bil