712 visninger
|
Oprettet:
2x2S eller 1x4S {{forumTopicSubject}}
Hey Drenge
Er ved at bygge min LX1 om til el. Jeg kan se mine hardcase 2S lipos fra turnigy kommer til at fylde lige i overkanten. Har længe luret på nano-tech batterier også fra HK, og tænkte derfor om det ifht. vægtfordeling ville være en fordel at vælge 1stk 4S, fromfor det før nævnte.
Nogen gode råd med på vejen?
-S
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Men som udgangspunkt er det altid bedst med 1 stor pakke.
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 19 Svar: 97
Hong Nor Ultra LX1 buggy.
Har du nogen erfaring med Nano-tech batterier?
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 186 RC-enheder: 42 Emner: 93 Svar: 3.944
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Ja nano tech er mega fede. Under ekstremt speedrun opsæt kan de holde 1 volt mere end turnigy/flightmaxx/zippy 40/50c. Altså deres 65/130c.
Helt klart 1 4cells fremfor 2 stk 2cells.
batt på den ene side og motor på den anden.
Kan også være en fordel at vende centerdiffet så du får motoren op foran. så skal der dog skæres en ny rille i bunden, så spurgear kan gå fri. Eller du kan hæve centerdiff, eller bruge truggy standoff, eller montere mindre spurgear.
Hvis du ikke har købt batt holder, så har de en fin en på kullagergrossisten.
mvh k
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 19 Svar: 97
God ide med at vende centerdiff, har en god ven der kan høvle i jern. Jeg har dog ikke den fjerneste ide om hvordan man afbalancere en bil. Tænker at centrifugalkræfterne fra hjul og motor spiller større rolle end et par gram ekstra i den ene side. Nogen kommentar til den tanke?
jun 2010
Følger: 10 Følgere: 7 Emner: 19 Svar: 97
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__662__85__LiPo_LiFe_NiMH_Battery-A_SPEC_nano_tech.html
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
Ang batt holder fra kullager, så skal du jo selv bore 3 huller til den som skal undersænkes.
Ang balance, så kan man jo godt prøve at finde lipos og holder som vejer det samme som motor og esc. Jeg plejer at stå med en ryddet bund, og så tænke over hvordan jeg får puslespillet til at gå op best muligt.
Sidste jeg lavede der flyttede jeg centerdiff længere frem i vognen, og havde motoren bagudvendt, da jeg ville prøve med mere vægt bagude i vognen (smed sidenhen en motor i der vejede noget mere end den på billede Tekin t8 truggy 1700kv) http://www.rcgalleri.dk/galleri/36284-off_roader_nanda_bdr8gp_ep
Dog tror jeg stadig mest på motor helt fremme og batt så langt frem som muligt
Har en buggy jeg har lavet sådan, og den er fandme letkørt.
mvh k
2x2S eller 1x4S