{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Lave omdr på bil??? {{forumTopicSubject}}

Godaften Rc folk:D..
Har prøvet at sætte strøm direkte til motoren på min Batman tumbler (udenom ESC´en) men syntes godtnok ikke at akslen til baghjulene drejer ret hurtigt rundt??? Batteriet er et 7,4V lipo 8000mAh, og motoren er denne her : http://modelskibet.dk/product.asp?product=7864...
Det skal lige siges at der sidder en gear kasse mellem motor og aksel, med 4 tandhjul og ved ikke hvad gearing det er, men det må sq kunne rende stærkere end jeg kan nå at tælle omdrejningerne??

Kan man øge omdrejningerne ved at smide et evt. 11.1V Lipo batteri på eller er vi ude i at jeg skal til at skifte motor?? Håber i kan hjælpe, selv ude på de lidt sene timer;)!! Tak Martin B

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lave omdr på bil???
  • #1   29. sep 2012 Ja den vil jø løbe noget hurtigere med et større batteri, da den render 14.700 omdr./min ved 8,4 volt, så vil den komme lidt over 20.000 med et 3 cell lipo.
    Ved ikke hvor meget den kører belastet, men ellers må du jo geare den om.

• #2   30. sep 2012 Okay det lyder godt John, har brugt 1 1/2 dag på at på at konvertere den nye motor om til den nuværende gearkasse!!! Så jeg tror jeg fortrækker at sætte et nye batteri i end at skal til at sætte en ny motor i med højere omdr.!! Selvom det er ærgeligt jeg smed 700 kr i det batteri jeg lige har købt :/!! men noget andet er hvordan eller hvilke komponenter kan man geare om med hvis det var det jeg blev nødsaget til:D!!?? tak

• #3   30. sep 2012 Ved at sætte endnu en celle til vognen så du kommer op på 11,1 volt, for du 1# del flere omdrejninger, og dermed 1/3 del mere fart på i forhold til hvad den kørte før.
    Dvs der er ikke den storer forskeld hvis vognen i forvejen køre meget langsomt.

Kommentér på:
Lave omdr på bil???

Annonce