Blade mCP X V2 eller mSR X ?? {{forumTopicSubject}}
Vil prøve kræfter med en mini heli, men er lidt i tvivl om hvilken af disse to. Den skal hovedsageligt bruges indendørs, dog med mulighed for at flyve udendørs i vindstille vejr.
Har læst en del om dem begge, mange siger mSR X er bedst at starte med, da den er lettere at styre, men flere skriver efter 1-2 mdr begynder den at kede dem, samt den stort set ikke kan flyve uden dørs.
mCP X skulle være noget sværere at starte ud med, samt lidt (for?) stor til flyvning i stuen. Men skulle kunne bruge den langt længere tid, da der er mange muligheder med den, samt den flyver bedre udendørs, grundet størrelsen.
Hælder mest til mCP da den umiddelbart har en bedre RTF sender, samt jeg vil kunne have den i lang tid uden vil kede mig. Dog er jeg bange for det vil blive en for stor mundfuld for mig i starten, samt den måske er lige stor nok til indendørs flyvning.
maj 2011
Følger: 2 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
Men du skal virkelig overveje en dx6i sender, RTF senderen er ubrugelig og mSR X bliver ikke den eneste heli du køber
apr 2004
Følger: 24 Følgere: 21 RC-enheder: 1 Emner: 60 Svar: 251
Duer DX4E ikke, eller hvad ? Regner ikke med at skulle flyve på hoved og div 3d, lige nu i hvert fald
Jeg har fløjet lidt, men tror FP hurtigt vil blive kedeligt frem for CP..
apr 2004
Syntes det lidt dumt at købe den anden og så allerede skal skifte den ud efter 2-3 mdr, så heller købe en lidt bedre fra start, og så tage den med ro, ind til man har fået styr på det..
maj 2011
Følger: 2 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
Men hvis du køber sådan en sender, så køb en Nano cpx i stedet for, den er godt nok lige så svær at flyve som mcpx men er meget bedre i stuen også holder den til lidt mere på grund af den lave vægt.
Det eneste minus er hovedmotoren ikke holder så længe
Brushless for ever!
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 15 Emner: 23 Svar: 117
mCPx kan meget let tæmmes. Kik min video for set-up. Så kan du flyve indendørs, selv som nybegynder. Her er link.
http://www.youtube.com/watch?v=wV104HsV8u0
Desuden fåes mCPX lige nu til ca 850,- (109,90 Euro.)+ forsendelse for BNF model. Og det er BILLIGT.
Her er link.
http://www.modellhobby.de/Models/Helicopter/helicopter/BLADE-mCP-X-V2-AS3X-BNF.htm?shop=k_staufenb_e&SessionId=&a=article&ProdNr=094BLH3680EU&t=3&c=2474&p=2474
apr 2004
Tror det bliver en mCPX
En nano er alt for lille
apr 2004
Er en DX6I virkelig 700 kr værd ??
jul 2012
Og du har det der skal til for at kunne komme videre fra en "simpel" 4 kanals helikopter, til en rigtig 6 kanals CCPM heli. (Og fly.)
Men practice. Det er omtrend lige så svært at flyve en helikopter, for en nybegynder, som det er at sætte vand fast på en væg med hæfteklammer...
Brug også en simulator når du skal træne til noget større heli. DX6i (og DX4) passer til phoenix sim.
mCPx er et godt valg, den kan du godt lærer at kontrollerer, og brug nu min guide til indstillingerne, i starten.
apr 2004
Har tænkes kun på mCPx heli'en
Med den rette pilot, kan den så flyve 3d med dx4e ??
jul 2012
Det giver dig justeringsmulighederne som jeg viser i videoen.
Dx4 er analog, og du skal edder mageme være skarp til at flyve heli, hvis du vil lære at flyve mCPx med den!
Blade mCP X V2 eller mSR X ??