{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dør ud??
  • #1   13. jan 2013 den får nok aaalllttt for lidt brændstof...

  • Chris s
    Chris s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #2   13. jan 2013 Hvordan skal jeg indstille det - er ny til RC.

  • Chris s
    Chris s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #3   13. jan 2013 Har haft en nitro for nogle år tilbage, men er bare ikke helt inde i det smiley


  • #4   13. jan 2013 Tjek nitro biblen på nitromekanikeren.dk og din manual.

    Velkommen tilbage til nitro osen smiley

    Ps. Sig til hvis du kunne tænke dig at smide en hpi 4.6 bæst i. Sætter en næsten ny en til salg snart.


  • #5   13. jan 2013 Den høje skure på karburatoren skal du skrue lidt ind indtil det begynder at virke smiley

  • Chris s
    Chris s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   13. jan 2013 Okay, tusinde tak! smiley

  • Flyvetossen
    Flyvetossen Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 4
    #7   13. jan 2013 Det kunne tyde på, at du kører med en for mager brændstof blanding.
    Giv brændstofnålen en 1/4 omgang ud. Hvis blandingen er for mager, bliver motoren for varm og stemplet kan sætte sig, hvilket det tyder på når du først kan starte igen når motoren er afkølet.
    Husk at en ny methanol motor skal tilkøres efter anvisningen der følger med.


  • Chris s
    Chris s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   13. jan 2013 Men skal jeg skrue skruen helt i bund og så skrue den 1/4 ud?

  • #9   13. jan 2013 Nej for søren da!
    Du skal bare tage de små kvarte trin fra den indstilling skruen har nu smiley


  • Flyvetossen
    Flyvetossen Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 4
    #10   14. jan 2013 Nej du skal ikke skrue brændstofnålen i bund.

    Skal lige høre om det er første gang du har med en methanolmotor at gøre?, i så fald det er en ny motor, skal den først køres til, inden den belastes med fuld gas på max.rpm. i længere tid. Der fulgte vel en vejledning til motoren med?
    Er motoren med eller uden stempelringe?
    Generel tilkøring:
    Med stempelringe. lad motoren køre ca. èn tankfuld brændstof, stil brændstofnålen så motoren firetakter ved fuld gas, luk ned til halv gas og kør motoren op på fuld gas i korte intervaller. så bliver cylinder og ringe slidt sammen.

    Uden stempelringe: En Lad motoren køre 2-3 tankfulde brændstof inden den belastes med fuld gas på max.rpm.
    1. tank: Stil brændstofnålen så motoren firetakter ved 3/4 gas. luk ned til halv gas og kør motoren op på fuld gas i korte intervaller.
    2. tank: Skru brændstofnålen en 1/4 omgang ind og start motoren og giv gas som under tank 1.
    3. tank: Start motoren, skru brændstofnålen ind så motoren slår over i firetakt ved fuld gas og giv gas som under tank 1.
    Husk at lade motoren køle helt af mellem hver tank brændstof under tilkøringen.

    Herefter stiller du brændstofnålen så motoren lige netop ikke firetakter under kørsel ved fuld gas. Nu har du en motor der er kørt korrekt til og som du kan få mange timers glæde af.
    Grunden til den lange tilkøring af den ringløse motor er at stemplet på en helt ny motor klemmer lidt når det er i top, så cylinder og stempel skal lige slides sammen.
    Hvorfor skal motoren så firtakte under tilkørsel: Det ekstra brændstof har en kølende effekt, så cylinderen ikke bliver for varm og udvider sig så meget at stempel og cylinder ikke bliver slidt rigtig sammen, samt at den ekstra olie i den ekstra brændstof smører rigtig godt og er med til at forhindre at stemplet sætter sig.
    Knalder motoren stadig rørene skal du sætte et lidt koldere rør i.
    Mange af de små hidsige motorer i bilerne kører bedst med en vis procentdel nitromethanol i brændstoffet, for at få dem til at køre stabilt, der må du spørge dig for hvad andre bruger, det ligger lidt udenfor min viden. Jeg kører udelukkende med fladt brændstof i mine fly motorer, altså uden nitromethane.
    Jeg håber ikke det er kommet til at lyde for indviklet.


Kommentér på:
Dør ud??

Annonce