{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Den er helt gal. Den sejler jo rundt... {{forumTopicSubject}}

Det skulle jo blive så godt.
Bilen sejler rundt. Ved ikke om det er servoerne som faktisk står og gnitrer? Ved gassen står den og bevæger sig et par mm af og til. I neutral stilling går hjulene ikke helt tilbage, og det er umuligt at køre ligeud. Det resulterer i ret tilfældig kørsel....
Der er toe-in/out på hjulene. De står meget vinkelret uden hældning. Jeg har lagt spacere ind i støddæmperne for at stabilisere, ca 4mm på alle.
Det er ret træls, at den kører sådan... Kan kun køre på store pladser. Ikke noget med en vej eller sådan. Det resulterer klart i uheld!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den er helt gal. Den sejler jo rundt...
  • #1   25. aug 2013 Tjek at alle led mellem styreservo og forhjulene kan bevæge sig helt frit. Hvis der er noget der går lidt stramt, så kommer hjulene aldrig tilbage i neutral.
    I går var der en hvor problemet var servohornet der var spændt ned mod servohuset, så servoen ikke kunne arbejde ordentligt. Men tjek alle led, for det er vigtigt at det hele går helt frit. Og hellere lidt slør end lidt træghed.

• #2   25. aug 2013 Jeg havde noget af samme problem med min Speedo bug. Var hele styrelinjen igennem fra styreblokke ind til servoen.
    Blokkene drejede frit.
    Ball cups drejede frit.
    Servo link drejede frit.
    Problemet var helt enkelt, lidt som Jacob beskriver hos en, at min servosaver, som sidder direkte på servo, var spændt for hårdt ned, så "fjederen" (på min, en C formet bøjle) ikke gik frit. Og derfor kunne "nulpunktet" flytte sig, i hak højre/ venstre.
    Ca en kvart omg til venstre, så kørte hele balladen sku alligevel smiley

Held med det smiley Nu er du da vist også ved at ha haft det bøvl der er rimeligt, før det gerne må begynde at virke. Husker jeg rigtigt at du havde noget med et diff? Nu kører alle hjul i samme retning? smiley

• #4   25. aug 2013 Det kan jo også være du bruger en gammel ustabil radio?

• #5   28. aug 2013 Mange tak for svarene. Har kigget på det idag, men ikke prøvekørt endnu... Det hele sad netop meget stramt! Har løsnet det lidt og skiftet begge servoer ud med nye hurtigere 5 kg's...
    Imorgen skal det testes. Dog skruede jeg for meget rundt på motoren sidst, så den ikke lige vil starte. Men jeg er sikker på det er min idle-skrue. Bare vent...
    Imorgen har jeg bestemt glad rc-begejstring i ordene smiley
    Og jo Kim... Det hele sidder nemlig ellers så godt!

• #6   28. aug 2013 Haha, jeg har også en kammerat der ikke ville høre for nylig. Og lavede præcis samme stunt med at vende det ene diff forkert. DET ku han godtnok ikke lige se der gjorde forskel hvordan de vendte smiley

• #7   28. aug 2013 Hi hi... Det er fedt at skulle sidde og samle og skrue. Den halve hobby smiley men en sådan brøler er ret "træls" at slide med.

• #8   5. sep 2013 Ingen problemer mere... Tak for super tips

Kommentér på:
Den er helt gal. Den sejler jo rundt...

Annonce