723 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Nicolai B
Nicolai B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Døde batterier Døde batterier

Hej RC Galleri!
Jeg har i går købt mig en AR drone 2.0 "brugt", hvilket vil sige at den er pakket ud og fløjet med et par gange.
Den har stået stille hele vinteren hvilket har resulteret i at batterierne ikke virker så godt.

Når jeg sætter batterierne i (fuldt opladede), viser dronen at der er 80%(cirka) men efter cirka 15 sekunders flyvetid går den ned på 0%. Det betyder selvfølgelig jeg ikke kan flyve..

Er der nogen der her en idé til hvordan jeg kan lave batterierne, hvis det overhovedet er muligt?

(EDIT)

Det skal siges at jeg kan få dronen til at tro der igen er cirka 80% ved at tage batteriet ud og sætte det i, igen.

På forhånd tak, Nicolai.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Døde batterier
  • #1   12. mar 2014 Hvor mange batterier har du?

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    mar 2014

#2   12. mar 2014 Jeg har to styks, og de opfører sig begge to på samme måde.

• #3   12. mar 2014 Tror måske, mere fejlen ligger i selve dronen. Som du selv skriver...

"Det skal siges at jeg kan få dronen til at tro der igen er cirka 80% ved at tage batteriet ud og sætte det i, igen"

Lidt mærkeligt at begge batterier opfører sig ens. Enten er et batteri fladt, eller så er det ikke.

• #4   12. mar 2014 Et fuldt opladt batteri opbevaret i 1 år ved 25 grader taber uopretteligt ca. 20 % af sin kapacitet, mens et batteri opbevaret ved 3,83V pr. celle og 25 grader kun taber omkring 2 til 5%. (Lipo)

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    mar 2014

#5   12. mar 2014 Så batterierne er udelukket? Jeg har bestilt et nyt batteri for at se om det er anderledes, ellers går jeg ud fra sådan noget går ind under garantien?

• #6   12. mar 2014 De vil jeg ikke sige med 100% sikkerhed, men det er bare mærkeligt, at begge batterier opfører sig helt ens. Hvis der er noget galt med dronen, er der 2 års reklamations ret, hvis du har kvit og den er blevet behandlet korrekt.
    På den anden side, så skader det ikke med flere batterier. Har 4 stk. Til min og det er stadig ikke nok smiley

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    mar 2014

#7   12. mar 2014 Du har også en ardrone? Jeg har lige købt et batteri samme sted som helikopteren er købt i sin tid, ved skypilot.DK. Men er begyndt at kigge lidt og kan se de får dårlige anmeldelser, noget du kender noget til?

Det ville være træls hvis det er et svindlerfirma man ikke kan reklamere ved..

• #8   13. mar 2014 Kender ikke noget til dem, desværre smiley

• Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    mar 2014

#9   13. mar 2014 Nå jeg må håbe på det kommer.. Jeg kan se på din profil at du har en drone selv, hvordan fungerer den? Har du problemer med batterierne? Jeg har nemlig læst mig frem til at der har været problemer med softwaren, og det kunne jo være det smiley

• #10   13. mar 2014 Batterierne har aldrig fejlet noget, har fløjet med den i ny og næ, så batterierne er blevet brugt. Udover det fungerer dronen fint, bruger min Samsung tab til at styre den med. Som sagt er flyvetiden relativ kort, i starten kunne jeg flyve ca. 13-15 min på et batteri. Nu er jeg ned på ca. 10 min. Jo bedre du bliver, jo hurtigere brænder du batteriet af smiley Har ikke haft problemer med soft/hardwaren, anden end det jeg selv har ødelagt (og det vil ske)

• #11   13. mar 2014 Der kommer forresten, løbende opdateringer til softwaren i dronen.

Kommentér på:
Døde batterier

Annonce