1.632 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Billige Batterier fra Kina Billige Batterier fra Kina

Hej

Jeg har købt 3 af de batterier her jeg har brugt på min drone uden problemer. Så købte jeg en Revo VXL jeg har nok ca. brugt batterierne 10 gange i bilen og nu et 2 af de 3 batterier døde. 1 celle i hver er på 0V..

Det er de bat her og syndes de har en fornuftig C rate. Men kan godt mærke de er noget varme når jeg har kørt dem flade..

http://www.ebay.com/itm/11-1V-1500mAh-3S-40C-JST-XH-Lipo-Battery-Rechargeable-Fo-RC-Quadcopter-Aircraft-/141983543209?hash=item210ee0efa9:g:nUoAAOSw2VJVgNVB

Hilsen Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billige Batterier fra Kina
  • #1   6. maj 2016 Nu er det jo ikke C tallet alene der indikerer om det er fornuftigt at bruge dem i en mini Revo.

Lad os kigge på det samlede billede...

1500mAh * 40C giver max amp på 60.
    En mini revo trækker max. 54 amp mener jeg, så allerede her er du meget tæt på grænsen. Der skal altid være noget luft.

Derudover ved vi jo alle at C tallet skal taget med et maget stort gran salt, når vi køver billige kina batterier (mAh er også tit lidt overdrevet, og har jo også betydning for max amp), så du har simpelthen hevet flere amp ud af batterierne end de kan klare.

• #2   6. maj 2016 Kan man forlange mere fra et Lipo til den pris??
    Det er jo nok også en del mere brug for Punch i en bil en i den quatcopter!!

• #3   6. maj 2016 I har jo nok helt ret de er nok bare for billigt.. smiley jeg sider og kikker på Hobbyking lige nu hvad for et batteri syndes i jeg skulle vælge skal være 1500mah og stadig til fornuftig pris... smiley

de har dem her...
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32726__Turnigy_nano_tech_1300mAh_3S_45_90C_Lipo_Pack_EU_Warehouse_.html

• #4   6. maj 2016 hvis du laver udregningen så kan dine batterier levere max 60A konstant og det er nok temmelig meget i underkanten for din vxl

• #5   6. maj 2016 Jeg troede faktisk ikke den brugte så meget vlxen så har endelig ikke tænkt så meget over det... Jeg er stadig noget ny inden for rc biler.. smiley

• #6   6. maj 2016 Men du skal som JimmyH skriver have noget luft ellers hiver du pusten ud af dine batterier

• #7   6. maj 2016 Hvad med det jeg linker til.. 1300mah c45-90 de kan vel holde til det eller?

• #8   6. maj 2016 1,3x 45= 52A så nej det er også for lille

• #9   6. maj 2016 Hvis cellerne er på 0v, lyder det som om du har mekanisk fejl på dem, dvs. ledningerne er knækkede eller lodningerne er røget. Det ville være i fin overensstemmelse med, det er kina batterier smiley

Normalt vil du have problemer med cellerne puster sig op eller at du ikke kan balancere batterierne eller at batteriet ikke vil tage imod så mange mah, som de gjorde før, langt inden cellerne dør helt.

Husk batterierne er på 3s, så kan du altså klare dig med mindre batterier end tilsvarende på 2s. Jeg er enig med de er lige i underkanten, men ikke så meget at de dør uden først at puste sig op. Du bør kunne køre mange opladninger moderat kørsel med de specs.

• #10   6. maj 2016 Cellen er pustet op, og har målt efter jeg skilte dem af så jeg målte direkte på cellen ikke på balance stikket... Så det er en celle som er helt død det er nu sket på 2 batterier så de er nok bare dårlig kvali...

Hvad for nogen batterier skal jeg så købe? skal have bestilt ved hobbyking.. smiley

• #11   6. maj 2016 Har set flere eksempler på at celler dør og lander på 0 volt uden at de er specielt oppustet.

• #12   6. maj 2016 Jeg har altid brugt Zippys 1800-2200mah til mine 1/16 traxxas, de plejer at kunne fås hos hobbyking.

• #13   6. maj 2016 er det i 2S? ellers er der vel ikke plads til dem...

Hvad C har de været på...

• #14   6. maj 2016 Jeg kørte med 3s 1800mah i min Summit 1/16 før jeg solgte den. Men Hobbyking skifter hele tiden udvalget af batterier, så kig på målene af bilen og find nogle der passer.

-> Jimmy: Jamen alt er da muligt.

• #15   6. maj 2016 Tror ikke på at det er dårlig forbindelse når det rammer 2 ud af 3 batterier. Nærmere kollapsede celler.

• #16   7. maj 2016 Tror i ikke at batterierne på hobbyking er lavet i Kina ???

• #17   9. maj 2016 Zop Power og YPG fra ebay er gode mærker

• #18   9. maj 2016 Turnigy og Zippy er "made in China". Det er Traxxas batterier i øvrigt også og de fleste andre jeg kender til. Men der bliver sikkert også produceret LiPo'er andre steder i fjernøsten end Kina.

• #19   10. maj 2016 Generelt om Kina: Eksempel: Meget Tamiya er siden 80'erne også blevet fremstillet i Kina, Malaysia, Filipinerne ... men derfor er det stadig LANGT bedre kvalitet end de fleste kinesiske Tamiya-kopier (HBX etc.). Det er ikke så meget hvor fabrikken ligger ... men mere hvilket firma/mærke der står for designet, specifikationerne, valg af komponenter/plastik/metal etc. etc. samt kvalitetskontrollen. Kineserne kan lave alt: både dårlig kvalitet og god kvalitet. Det er firmaet der bestemmer om det skal være det ene eller andet smiley

• #20   10. maj 2016 Der er jo forskel på om det er en vestlig virksomhed, der får tingene fremstillet i Kina og stiller krav til materialerne og kører kvalitetskontrol...

...eller om det er en klon eller en klon af en klon eller en klon af en klon af en klon, der er lavet af radioaktivt nikkel og afbrændte plastikposer.

Normalt er der også en forskel på prisen.

• #21   10. maj 2016 Netop. Men behøver nu ikke være 'vestlig' ... med mindre du medregner f.eks. Japan i Vesten (hvilket faktisk godt kan lade sig gøre hvis du tænker på den samlede pakke af 'vesterlandsk senmodernitetskultur'). Men samme princip. jeg har plastik og alu fra både HBX og Tamiya - begge er 'Made in China' - og selvom jeg finder noget i nogenlunde samme hårdhed - opfører det sig helt anderledes når det køres ind i en betonmur smiley

• #22   10. maj 2016 Men på et tidspunkt vender det nok: Elsker citatet fra Back to the Future III: Doc 1955 betvivler en elektronisk komponent fordi den er lavet i Japan. Marty 1985 svarer: "What do you mean? All the best stuff is made in Japan!". Måske vil vi sige det samme om kinesiske firmaer ... om 30 år smiley ... dog lige nu er mærkatet 'Made in China' ret ligegyldigt ... det drejer sig mere om hvor firmaet bag det hele er lokaliseret ... ikke fordi det bare så automatisk er kvalitet eller ikke-kvalitet, men det giver en god indikation ...

Kommentér på:
Billige Batterier fra Kina

Annonce