{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Roskilde Omegn ? lodning {{forumTopicSubject}}

Heej. Jeg har fået købt mig en masse herlige dele blandt andet en oplader og et batteri. Nu står jeg bare i det problem at tingene ikke passer sammen. DOHH. på mit batteri sidder der et HXT stik og på opladeren er der et T-plug stik.

Så er der nogen der evt. har 2-3 t-plug hun stik i overskud. Evt også en loddekolbe og lidt fritid.

Jeg kan ikke selv finde ud af at lodde. Så ville blive rigtigt glad hvis der var en herinde i omegn som ville hjælpe mig smiley

Mange tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Roskilde Omegn ? lodning
  • #1   13. mar 2014 hold dig fra t plug de kan ikke holde til 110A++ smiley

• #2   13. mar 2014 okay, god info,, hvad skal jeg så bruge ?

• #3   13. mar 2014 HXT smiley dem bruger jeg selv

• #4   13. mar 2014 "hold dig fra t plug de kan ikke holde til 110A++ "

Hvis det er Deans og ikke en ebay-kina-kopi kan du køre 100A igennem uden en mærkbar temperatur stigning.

• #5   13. mar 2014 Jeg snakkede også med en forhandler fra TChobby som sagde at han ville anbefale tplugs, men at jeg skulle være opmærksom på at det var noget lort man kunne få i hobbyking af batterier osv. smiley -

• #6   13. mar 2014 så har jeg ikke været heldig for benene i dem jeg har haft har siddet løst efter nogle ture og så syndes jeg at HXT er meget nemmere og lodde og skille ad...

• #7   13. mar 2014 Ham fraTC Hobby er bare sur over at folk køber deres batterier hos HobbyKing til langt under hvad han kan sælge batterier med samme kapacitet til.

Hvis kvaliteten af HobbyKings batterier var så ringe hvorfor ville folk så blive ved at købe hos dem igen og igen? Ej jeg siger at misundelse er en grim ting.

• #8   13. mar 2014 Danny, Også lidt det jeg tænkte. Synes generelt ikke om forhandlere der starter samtalen ud med at sige det man so far har købt er lort. det var mere eller mindre det han sagde. Men. Jeg endte også med at købe fra morfars smiley - så kunne jeg nemlig også bestille et sæt hjul med og noget bærearme halløj.

• #9   13. mar 2014 Nu mangler jeg bare nogen der kan hjælpe mig med at lodde skidtet sammen smiley

• #10   13. mar 2014 Nogle af Hobbykings batterier er sikkert "lort", men hvis man holder sig til Turnigy, Zippy og sikkert også andre får man rigtig meget for pengene.

Mht. lodning tror jeg ikke der findes noget, der er nemmere at lodde end Deans, hvis man ved hvad man laver.

Man skal tinne ledning og connector, så skal man varme connectoren og ledningen indtil tinnen på begge smelter og presse ledningen ned med en tang.

En "third hand", altså et loddestativ er et MUST hvis man vil lodde noget som helst. Koster i øvrigt 40kr hos Harald Skrald, Biltema, Jem og Fusk osv.

• #11   13. mar 2014 Er det svært at komme igang med at lære og lodde. ?

• #12   13. mar 2014 Lodekolbe og Lodetin. Det er sgu ikke svært. det kan du få aber til bare du har bananer nok. Jeg er desværre ikke hjemme det næste stykke tid men jeg havde godt kunne hjælpe dig.

• #13   13. mar 2014 Lille P. Det havde da været fedt nok. Men jeg har købt mig et loddesæt og lidt loddetin til. Tænkte det ikke så så svært ud. smiley
    http://www.av-cables.dk/loddekolbe/loddekolbe-saet-30-w.html

Håber den er fin nok til mit behov.

Er det ikke bare, tænde den. dryppe lidt tin på det der skal forbindes. også pres det sammen :)?

http://mightyohm.com/files/soldercomic/translations/FullSolderComic_DA.pdf

• #14   13. mar 2014 #10: er ikke helt enig i at Deans er det nemmeste at lodde, synes i hvert fald at jeg har bøvlet lidt med dem de gange jeg har gjort det; svært at få tinnet til at blive de rigtige steder; nylonen bliver for varm, for lidt plads mellem plus og minus, osv. bl.a. derfor jeg gik over til XT90... generelt er det lettest at lodde på stik som har en form for 'rør' synes jeg.
    Herudover er min oplevelse også at Deans er enten for stramme at skille ad, eller så slappe at de falder fra hinanden ved lidt hård kørsel.

Tobias: så hvis jeg var dig ville jeg lodde et HXT stik på opladeren (eller finde et adapterstik til opladeren med Deans i den ene ende og HXT i den anden). Og så lodde et HXT stik på den enhed som skal bruge batteriet. Det er generelt ikke svært at lodde når man lige har prøvet det et par gange, og altid tilfredsstillende at have gjort tingene selv smiley
    Der findes masser af gode videoer på nettet om emnet, f.eks. denne: http://www.youtube.com/watch?v=dnxpXG43o1c

• #15   13. mar 2014 Helt sikkert, jeg har dog bestilt det der tplug/deans stik, fra morfars. Og noget krympe ting.. Hvad synes du om det lodde sæt jeg har købt, er det ikke fint nok til mit lille projekt smiley

• #16   14. mar 2014 Det er nemt at lodde, hvis man har noget ordentligt udstyr og man ikke ryster så meget på hænderne, som jeg desværre gør. Selv med en tredie hånd, har jeg svært ved at lodde, men det er dog lykkedes mig at lave lidt hist og pist. Men, skal det være Über præcist og godt. Så får jeg en af mine kammerater til det, da han hverken ryster på hænderne, eller fumler med det som jeg gør hehe.

Du, kan nu trygt købe batterier ved HobbyKing og holder du dig til Turnigy og Zippy som Andreas skriver. Så kan det aldrig gå helt galt og tja man får trods alt flere pakker til de samme penge, som hvis du køber ved en dansk forhandler.
    Jeg kan kun give dig ret, i at en forhandler som starter med at kritisere, det man har købt andetsteds er pisse uprofessionelt. Det kan godt være, manden ikke er enig med dig, men derfra til så at rakke ned på alt andet end det han selv forhandler det er jo tåbeligt.

• #17   15. mar 2014 Præcis samme jeg tænker, han giver mig da ikke umiddelbart lyst til at fortsætte med at lægge penge når det jeg åbenbart har er noget lort ifølge ham, men jeg tror nu at det et helt fint det jeg har købt, jeg skal jo heller ikke køre Pro. Han talte i det hele taget dårligt om rc galleri og dem det rådgav herinde,. Synes det er en dum holdning i så småt i community.. Men fuck nu det. Der gider jeg ikke købe fra, så er superhobby langt bedre, det var en ung fyr som Yog sig tid til mig, og forstod min situation uden at bedømme den. smiley

Men jeg tror jeg er rimelig på hænderne. Men hvor vigtig er den der tredje hånd ,?

• #18   15. mar 2014 Ham her er god til at forklare hvordan du lodder. Det er over to afsnit og i afsnit 2 lodder han Deans.

https://www.youtube.com/watch?v=u6QSSDSdbIk&list=PL18C3065DA3A05A3C&index=7

https://www.youtube.com/watch?v=NR5Lh87mDsg&list=PL18C3065DA3A05A3C

• #19   15. mar 2014 Et godt trick i øvrigt, hvis du ikke er 100% sikker på dine lodninger er at give ledningerne en ordentlig omgang elektriker tape rundt om krympeflexen ved stikket, så du er sikker på der ikke sker en kortslutning, hvis du hiver stikket af når du kobler batteriet fra.

• #20   15. mar 2014 okay, fedt, helt sikkert tak, hvad med den der tredje hånd, hvor vigtig er den ?

• #21   15. mar 2014 Den er ret vigtig smiley

• #22   15. mar 2014 Okay, fair nok, så må jeg vel købe sådan en også smiley øv nogen der kender en billig en et sted i dk helst, gider ikke vente mere :b

• #23   15. mar 2014 Hvis du har en harald nyborg, jem og fix eller lignende i nærheden. De har den helt sikkert.

• #24   15. mar 2014 Jeg søgte lige lidt på nettet, men hold da op de har mange forskellige navne smiley haha, men harald nyborg har en sæt med to klemmer og et forstørrelsesglas til 29,- så det køber jeg en af de næste par dage, har ikke så travlt, mine pakker kommer alligevel først tirsdag-onsdag næste uge ^^

Tak for hjælpen, Btw. De 2 film med lodningen af deans, Super nice, de er gode smiley
    Jeg er sikker på at jeg sagtens kan klare det lille projekt ^^

• #25   17. mar 2014 Haaaha, en lille update,:

Så har jeg fået loddet et dean på mit batteri. Det ser jo mega simpelt ud i videon. Problemet er så bare at de ledninger jeg skulle lodde var dobbelt så store, lige pludselig siger, det KNIST KNALD MASSE LYS, og jeg tror jeg ramte minus og plus sammen ^^ haha - Men nu sidder den dean da fast, så er problemet bare at jeg troede det ville passe, jeg mangler dog 1 fcking han stik. jeg lige glemte! :S

• #26   17. mar 2014 Hvis du har mulighed for at komme forbi Dalmose, så skal jeg nok lodde det skidt for dig..

Det batteri du har loddet på, er vel ikke et 3cell 5A fra hobbyking, vel ?

• #27   17. mar 2014 Nope, det er et Turnigy 4000 mAh, 2s 7.4V 30C hardcase.

Har faktisk intet imod at lodde selv. det er alligevel lidt sjovere at gøre det selv og nu da jeg alligevel har købt udstyret, så kan jeg ligeså godt blive det klogere smiley
    Men mange tak for hjælpen alligevel Vegas,.

Derudover. den der gnist var kan det have været, er det bare. pga + og - er kommet til at ramme hinanden ?

• #28   17. mar 2014 yes, det er osse bedre at lære det selv, og man lærer bedst af fejl smiley

Ja den gnist har nok været fordi du har fået lavet en kortslutning, men ved li-po skulle det ikke gøre så meget, så det kan du roligt bruge, bare kig efter om det blir oppustet eller meget varmt og så slf. at cellerner blir balanceret korrekt osv smiley

• #29   17. mar 2014 Okay, super, ups, Haah, og ja nemlig, og skal jo lære det hvis jeg alligevel skal køre rc :b - må man gerne røre tin med lodde kolben, ?

Du kan se min lodning i mine billeder hehe

• #30   4. jul 2014 Ved godt det er et gammelt emne,

@Tobias : har du fået loddet det der?

• #31   4. jul 2014 Heeeelll yeee smiley jeg er roskildes nye lodde mester selv smiley

• #32   4. jul 2014 men tak for tanken smiley

• #33   4. jul 2014 Lige et mega godt råd når du skifter stik på batterier. Tag kun den ene ledning af det gamle stik og sæt over på det nye, og derefter den anden ledning. Ellers ender du med at kortslutte dig selv og sætte ild til dit hår eller katten eller noget. Hvis altså batteriet ikke bare selv bryder i brand.
    Aldrig 2 afisoleret ledninger fra batteriet samtidig

Kommentér på:
Roskilde Omegn ? lodning

Annonce