Bil gik ud, motor varm? {{forumTopicSubject}}
Hej, Jeg var ude og køre lidt med min Robitronic hurricane idag,
Den har et mamba monster sæt i, og jeg kørte på 2x2s lipo.
Min ven kunne holde hånden på motoren, men den var meget varm, jeg kunne ikke holde hånden der i mere end kort tid jeg synes den var alt for varm. Men den har nok været omkring 40-50 grader.
Det der skete var at bilen kørte derud af med god fart, jeg overser så en vandpyt(hvilket jeg mener burde være ligemeget, da den vidst er vandtæt). I det den rammer vandpytten, taber bilen alt farten, og går ud. Vi skynder os at tage batterier ud og fra. Derefter lod vi lige bilen stå i 5 minutter og mærkede på motoren, den havde ca kørt i 30 min på daværende tidspunkt.
Efter de 5 min, prøvede vi at sætte strøm til igen, og bilen startede herefter uden problemer og vi kørte derudad igen.
Mine spørgsmål er så:
1. Hvor varm burde en motor være,?
2. Hvordan kan jeg finde ud af om min bil er vandtæt :), er der nogen måder jeg kan se det på esc'en eller motoren ?
Håber i kan hjælpe mig, fortsat god dag.
mar 2006
Følger: 61 Følgere: 55 RC-enheder: 8 Emner: 21 Svar: 389
Motor og ESC er lige som din pc 's CPU elektronk har det bedst så køligt som mulig og ikke over 60- 70 C° alt efter mærker og hvor du måler håber det var svar på dit spørgsmål
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.281
Dog vil jeg anbefale at få det gjort specielt hvis du, som mig, kan lide at køre i alle slags vejr og også om vinteren i sne og slud.
Hvis du synes din motor bliver for varm, så prøv følgende:
1. tag en pause og lade den køle ned eller
2. ændre din gearing til f.eks mindre pinion, det belaster motoren mindre og
3. tjek om hele drivlinien kører frit og der ikke er uhensigtsmæssig modstand nogen steder og
4. tjek temp efter 5 min, hele tiden indtil du finder den rigtig gearing eller ved nogenlunde i hvor mange minutter du kan køre uden den bliver for varm eller
5. skifte motor til en med lavere kv, ny pinion som passer til kv og smid 6S i, så kører den nok køligere - me gusta denne løsning
feb 2014
Følger: 7 Følgere: 13 RC-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 783
Hvordan plastdipper man, ? Er det meget svært, og skal man bruge noget specielt for at kunne gøre det
feb 2014
Kan jeg evt investere i en blæser til motoren, eller en køleomslag?
mar 2006
Følger: 61 Følgere: 55 RC-enheder: 8 Emner: 21 Svar: 389
Man bruger plasti dip til at gøre den vandtæt og køler vil jeg mene løser noget af problemet men det Mark skriver er også korrekt måske også mere hensigts fuld men
http://www.billigbilpleje.dk/garagen/category/plasti-dip-gummi-coating-6536/?gclid=CjkKEQjwia-dBRC07eeatYGe-78BEiQArZhbgKOaz2SQYbZsMVVuPibJ1-tJ0yycwl5r5L_30iMOfIfw_wcB
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Det er nok den største grund til den er varm.
Den anden grund kan være for stor pinol gear. Prøv at skifte 1-2 tænder ned.
feb 2014
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.207
Vi kører op til 16 min i træk - 1 batteri og så pause
feb 2014
jun 2004
Følger: 14 Følgere: 18 RC-enheder: 6 Emner: 23 Svar: 158
Bil gik ud, motor varm?