833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Lipo switch/kontakt spg. Lipo switch/kontakt spg.

Hvordan virker de kontakter som bruges når man benytter 2s lipo i sin ex nitro bil, den beskytter selvfølgelig for den ikke kommer under volt,men hva med det der kommer ud giver den så heller ikke mere end 7,4v fra, trods den jo egentlig giver 8,4v fra sig.
Kunne man evt "bare" kunne sætter 2s lipo gennem den alm kontakt og så bare holde øje med den ikke kommer under volt,...
Ville jo gerne kunne få det fulde udbyttet ud a de HV servoer jeg har, uden a lukke røgen ud....
Denne jeg tænkte på:
http://www.cmldistribution.co.uk/cml_product.php?productId=0000007630

/Mikael


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lipo switch/kontakt spg.
  • #1   8. jul 2014 Jeg ved ikke hvordan det fungerer i en nitrobil, men i en elbil har man en BEC som enten sidder i fartregulatoren eller som en ekstern enhed, den sørger for at modtager og servo får den rette mængde spænding(normalt mellem 5-6V), men ved ikke mht. HV servoer, måske er det bedre bare at sætte en LiPo buzzer på eller kontakt med LiPo buzzer i, for at sikre sig at de ikke kommer under volt. Du skal bare sikre dig, at LiPo batterierne ikke kan komme så langt ned, at servoerne ikke får nok strøm, så er det bedre at sætte LiPo buzzerens cutt-off lidt højere smiley

  • #2   8. jul 2014 Altså det du vil er at sørge for du ikke brænder din modtager af pga. for mange volt fra LiPoerne og samtidig at der er LVC (Low Voltage Cutoff) ikke sandt?

    Det du kan gøre er jo at du anskaffer den afbryder som du linker til og du også anskaffer dig en BEC i stil med den jeg har monteret på min Compagnucci 1/8 benzin model som har et tændings system som ikke må få mere end 5V og jeg har et 2S LiFe som jo giver 6.6V nominelt.

    Der er et par forslag her
    http://www.cmldistribution.co.uk/cml_product.php?productId=0000000335 <<< Max 2S LiPo med et konstant output på 6V

    http://www.cmldistribution.co.uk/cml_product.php?productId=0000003526 <<< Den kan klare fra 2S LiPo og op til 7S LiPo med et konstant output på 6V

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__31693__TURNIGY_3A_UBEC_w_Noise_Reduction_EU_warehouse_.html <<< Dette er den model jeg har i min Compagnucci benzin model og den fungere glimmerende.

    Så kan du lave et setup som følgende:
    Batteri >>> Den afbryder du linker til >>> BEC som jeg linker til >>> Modtager.

    Så skulle du være køreklar og godt sikret både mod at aflade dine Liper for meget og overbelaste din modtager/servoer.

    Håber det kan bruges.


Kommentér på:
Lipo switch/kontakt spg.

Annonce