SCT turnering i DK ? SCT turnering i DK ?
Hej alle sammen
Jeg har søgt højt og lavt efter en eller anden form for konkurrence/liga-lignende i Danmark vedr Short Course Trucks... Men har ikke haft held til at finde noget endnu ...
Er der overhoved noget det ligner - eller er det hele buggy-relateret ?
Der er tæppebaner og andre OFF-Road baner spredt ud over hele landet i mere eller mindre god stand, så det burde ikke være helt umuligt at finde et sted at køre.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at der må være en lille skare som gerne ville være med til det.
Så nu prøver jeg lige at lufte tanken her på forummet, det kunne jo være der var nogen som gik rundt med samme ide.
Jeg er selv den lykkelige ejer i af to stk. SCT trucks, en 4x4 og en 2WD, og kunne da godt tænke mig at få prøvet dem lidt af ...
Giv lyd! ... Så ser vi hvad der sker
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
Men vi du gerne køre race med dine SC biler, er de ganske velkommen i begynder klassen, du skal nok få kamp til stregen der, det "kræver" dog du montere en lovlig motor i din bil ( 13.5 motor ) som kan findes brugt til et par hundrede.
Er du helt ny og har aldrig kørt race, så tror jeg sagtens du kan køre med, med dit std. elektronik, folk er ikke så pernippen
Ud over overstående, er det et ufravigeligt krav at hvis du køre LIPO at det er i hardcase, grundet sikkerhed og reglen er BTW max 7,4 volt
1:10 offroad løb køres primært i jylland og på fyn,
jan 2015
Følger: 5 Følgere: 6 RC-enheder: 5 Emner: 4 Svar: 35
Lækkert med et dejlig konkret svar
13,5T og LiPO hardcase, det kan jeg forstå har noget med ROAR-reglerne at gøre.
Til at starte med ville jeg bare evt. lave en åben turnering, hvor alle kunne komme og prøve deres grej af imod hinanden.
Bare nogen sjovt ræs uden det bliver til en bashing-session hvor alle bare buldrer rundt imellem hinanden.
Så kan man jo altid lave en "PRO" klasse, hvis der er stemning for det.
Bilerne "SCT" er jo et eller andet sted lavet til at køre på bane med, det er jo bare så heldigt for os, at de også kan bruges som bashere.
Hvor kommer du fra i landet ? - er selv fra O'ense, hvor jeg har hørt der er nogen andre som har luftet tanken om at lave noget SCT-ræs for ikke så frygteligt længe siden. Jeg kan bare ikke finde gutten som skrev forslaget.
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
nov 2005
jan 2015
Jeg er ikke bekendt med GRC, hvor kører i henne ?
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 28
nov 2005
aug 2016
Følger: 1 Følgere: 10 RC-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 28
jan 2015
Har du læst hvad det her indlæg i forummet handler om ?
Det er ikke fordi du ikke må snakke med, slet ikke, men indlægget er omkring ræs med "Short Course Truck" som f.eks. Traxxas Slash eller Losi SCTE ...
Jeg forsøger at finde ud af om der er andre med samme slags biler, som vil være med til at starte noget op.
Har du sådan en SCT så er du mere end velkommen til at være med.
Jeg søger selv, ligesom dig, gode steder at "bashe" og køre stunts med bilerne.. Og folk som gider ud og lege med vores fælles hobby.
Du kunne jo evt. starte dit eget indlæg med forslag og ideer til mødesteder og arrangementer ..
Mvh
PungaA
SCT turnering i DK ?