Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handyman til små opgave 500 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.
  • Opsætning af en lampe. 1.050 kr.
  • afhentning forskelligt skrald 2.500 kr.
  • Opening a mailbox with a lost key and replacement of lock 770 kr.
  • Vaskemaskine op 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om FG marder
  • #1   11. dec 2006 en marder er en god buggy og der skal ikke skruges mere på den frem for andre

• #2   11. dec 2006 tak for hjælpen steen. er der nogle tænk man skal være opmærksom på inden man hiver gang i den og begynder og køre ???. har du måske nogle hjul eller andre dele som måske er til salg ???

• #3   11. dec 2006 Det lyder da sjovt Proxie P

Da vi kørte meget med FG var det lige omvendt.. jeg ville til en hver tid foretrække en Marder frem for en MT.. De vælter jo de ser et sving. smiley

Køb du bare en Marder. Dejlig maskine..

Karsten

• #4   11. dec 2006 Hej...

• #5   11. dec 2006 Tror ikke jeg gider til det der træf.

• #6   11. dec 2006 Jeg vil tro at det fleste fg offroadere smadre tandhjule ved grus. Ang det med skruer, må jeg nu give pronixe ret i, de har det med at skrue sig ud, men så gav jeg bare min noget låsefedt og så var det ovre.

• #7   11. dec 2006 ja det er da klart at man giver skruger skrugesikring men hvis du er i tvivl så kik ind på fg-forum der er flere indlæg hvad man skal foretage sig før og efter man har kørt.ved godt jeg henviser til et andet forum men det er for at hjelpe

• #8   11. dec 2006 Proxie P

kan kun skrive om de erfarringer jeg har fra dengang.. det er efterhånden et par år siden.. Der kunne MT bilerne set ikke følge med, hverken på offroad eller anden undergrund.. :-)....

Skal ikke sige om det er blevet ændret

Karsten

• #9   11. dec 2006 Ja skrugesikring på alle skruger ! de 4 skruger i styrtøjet laves om til bolt med låsemøtrik og stopknap skal ha lidt siliconefedt... så er det kun alm. service man skal tænke på.

• #10   11. dec 2006 @ proxie P , jeg vil sige lige det modsatte, har set en masse Mardere, lige ud af kassen, kørt til (1-2 tanke uden fuld speed) og så bare køre, køre,køre, man finder sgu ikke noget rc som er mere brugervenlig for en nybegynder, seføli kan de gå istykker, det kan alt, men hvis man sørger for at dække sig ind, så holder de i lang tid, uden problemer. Hvis man køber en 'gummiknap' til stopknappen, hvis man køber et filter til trækstarteren og så laver de opgraderinger som der anbefales på bl.a. Fg-forum.dk, så har man glæde af sådan en i lang tid, for små penge.

• #11   11. dec 2006 jeg vil da sige der er mere køre tid i en benzin frem for en nitro ,men tiden bag efter en tur er da også hyggeligt

• #12   11. dec 2006 Enig med John J

Karsten

• #13   12. dec 2006 En Marder er en Ok bil, men skal du have det der efter min mening giver mest for pengene, så kig på en Marder Race.

Marder Race er født med ståltandhjul foran, hvilket er et MUST
    Marder Race er født med Ball Drive, der er meget stærkere end std. DogBones
    Marder Race er født med '97 bagbremsen, som er meget mere effektiv end std. Marder Bremsen
    Marder Race er født med justerbare Alu Dæmpere, hvilket kan give meget bedre køreegenskaber.
    Marder Race er født med Leopard sporforøgende fælge og 170mm dia Supergrip dæk, hvilket giver bedre køreegenskaber og bedre frigang.
    Marder Race er født med plastikdæksel til tandhjulene, nogle mener det er et Must, andre HADER det.

Så længe du ikke Leger Crash test Dummies eller forsøger vilde spring, så holder en Marder rigtig godt.
    hvis du gerne vil lave spring på over 1-1½ meters højde igen og igen, så skal den forstærkes.
    Det er trods alt en bil på ca. 10 kg der tales om, ikke en mikrobil på 1500 gram....

Jeg synes det er dejligt nemt at skrue på en FG'er, delene er så store at man ikke behøver Lup, og selv mine 5 tommelfingre kan komme til og få fat i delene, uden at skulle bekymre sig om stumprene går i stykker.

Motor justering er også dejligt, når først den er kørt til, så skal man kun meget sjældent justere på motoren. Bare tænk på, hor ofte justere man motorkædesaven eller plæneklipperen?

Motorlevetid: hvis den ikke køres med for mager blanding og med for lidt olie, så holder den 20-50 timer mellem renoveringer.
    jeg anbefaler 4-5% olie under tilkøring, og ikke under 3% olie når den er tilkørt.
    Med meget højt tunet motor, bliv på 4%
    Den levetid kræver selvfølgelig et godt vedligeholdt og effektivt luftfilter.

Det er også dejligt at man ikke skal bekymre sig om glødestarter og gløderør der kun holder ganske få timer.
    Et tændrør bør holde over 10.000km.
    I teorien holder tændrør op til 50.000km.

Jeg synes også det er bedre at brænde brændstof af for ca. 13kr/timen end for 70-140 kr/timen....

Ulemper: Den er stor, kræver meget plads, har ikke 4WD som std.
    opgraderinger er dyre
    Dæk er dyre
    Dele er dyre

• #14   12. dec 2006 Proxie.
    Jeg tror bare at vi er for godt vandt med vores MTA4.

For jeg er helt enig med dig.

• #15   12. dec 2006 En FG kører bare skide godt "hvis" man søger for at købe de nødvendige upgrades med når man køber den, det er ikke meget der skal til, for at man for mange timers sjov før man skal skrue første gang...

Kommentér på:
Spørgsmål om FG marder

Annonce