445 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
1:8 El offroad, hvor er I? 1:8 El offroad, hvor er I?
Nu er det noget tid siden at nitro folkene fik tilmeldinger nok så deres klasser kommer til at køre i Jyllands Cuppen. Men der er kun 2 tilmeldt i 1:8 El Offroad, kan det virkelig passe at der ikke er flere der kan? Vi har sat en grænse på min 10 deltagere i en klasse.
Tilmelding skal ske her: http://tilmelding.rccs.dk/
0 synes godt om
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.766
er i bange for at få baghjul
synes det er plat hvis det bliver en el klasse. det tager lidt af glæden ved at se nitro piskerne få høvl. brushless er så meget bedre og hurtigere end nitro
nov 2005
skulle bare være en klasse som hed best off the best og så måtte alle deltage. kan ikke forestille mig at nogle med brushless biler ville brokke sig over at deltage på lige fod mod nitros. kan dog sagtens se nitro kørere pive over at de skal op i mod hurtigere biler med abs og traction control agtig performance
har du et bud på hvad en brushless kører ville brokke sig over ? kan umiddelbart slet ikke komme på nogen
mvh k
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
jun 2005
Følger: 36 Følgere: 33 RC-enheder: 9 Emner: 38 Svar: 129
Og det kan da godt være at eler så meget hurtigere, men så kan det jo bare ses på omgangstiderne. Men jeg tvivler på at el folkene kan følge med dem der ligger i top 5 i DM... Det er jo ikke så meget man vinder på langsiden, men mere i køreteknink i sving m.m.
Og vi kan ikke blande klasserne alt for meget hvis vi vil være seriøse som DASU/DM...
nov 2005
en lang finale ville jeg brokke mig over uanset om jeg kørte nitro eller el.
jeg kan simpelt hen ikke opretholde 100% koncentration så lang tid uden at der er patter involveret..
nu har jeg hørt fra kim p fra sos at den brushless jeg stykkede sammen til ham den er hurtigere end hans nitro og mere letkørt. jeg vil mene at en pro kører ville kunne sætte hurtigere og mere stabile tider med el fremfor med nitro, jeg har prøvet begge dele, er dersværre ikke en habil 1:8 kører så jeg vil ikke udfordre nogen
har dog set videoer på nettet af amatør kører i feks 1:8 onroad nitro som sætter kyoshos team kører på plads i en sådan grad at ham team køreren lige må over og hive rattet fra ham rookien for at se hvad fanden det er for noget han har fået fat i hehe
men kan da være jeg skal til at køre noget mere.
mvh k
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 24 Emner: 44 Svar: 847
Jeg vil så også sige at jeg kører begge dele, nitro 1/8 udendørs og 1/10 el indendørs, og jeg vil have meget svæt ved at skulle undvære nitrobilen udendørs,
1. pga larm og lugt
2. pga at man skal rode med bilen/motoren (i love it) selvom det er træls af og til
3. den trækker på en anden måde, jeg tror ikke jeg kører så stærkt som med elbilen, men grunden er at jeg med nitroen kun vil have det sjovt, og det kan jeg iforhold til elbilen som er meget mere kontroleret., selvf. også noget med setup og hvad man vil.
Jeg kan lide begge ting, fordi nitro er fed pga. den måde den trækker på, og el er fed fordi man kan sætte gode hurtige tider, og der er mange som kører løb rundt omkring.
okt 2007
Følger: 29 Følgere: 43 RC-enheder: 5 Emner: 55 Svar: 894
Men er 100% klar på at køre mod nitro.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.206
Men man kan på ingen måde sætte de 2 typer biler sammen, hvor de skal køre mod hinanden i et seriøs race.
Men hvad fidus er der i at de køre om samme placering? svare til en hjuls trækker køre gade race mod en formula one bil.
El biler er mere skrøbelige i eloktroniken, så de ville pive hvis de blev bumpet ned af en tung nitro bil, og det sker, og det sker meget på bane. Det kan el bilerne ikke holde til, så derfor burde de køre mod andre el biler. Så kan de heller ikke holder til at køre non-stop i 1 time. Så ville det brænde af.
(indtil man har nok tilmeldinger/ deltager med el, kunne man så godt have dem med i heat. Sådan at man kunne få det op og stå med tiden. Men med henblik på at de for deres enge heat/klasse)
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Der er jo heller ingen F1 racer der vil brokke sig over at måtte stille op i DTC, men forskellen er sku for stor og ingen vil få noget ud af det.. Ikke engang når han vinder alle ville bare tænke nå ja han kørte jo også i en F1 racer, Men det er jo ikke det alle vi andre gider køre.. Forstår i pointen.. Men jeg håber da i for nok tilmeldte for jeres ejen skyld, så i også kan have sjov, men personligt ville jeg ikke gide køre mod jer da jeg ikke synes vi køre med samme type bil og så er jeg som sagt lige glad med om i er hurtiger eller langsommer jeg ønsker bare lige ods så jeg ved at jeg tabte fordi den anden var bedre end mig og ikke fordi han kørte med en anden type bil....
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 42 Svar: 596
Har du et link til den video.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 33 RC-enheder: 12 Svar: 402
så beholder du din mekaniske bremse er EL biler lovlige i nitro DASU løb
apr 2006
Hold da op
Du har da vist INTET styr på reglerne.
Der er angivet det skal være 1 nitro motor i x antal ccm.
Der er angivet udstødning, angivet hvad dine servoér må.
Der er angivet tank.
Angivet vægt med fuld tank.
osv osv osv
Det kan da på ingen måde fejl fortolkes at en el, må køre med i nitro DM løb. Bare alene navnet siger da det hele.
jun 2005
Følger: 36 Følgere: 33 RC-enheder: 9 Emner: 38 Svar: 129
Det kan være jeg stiller op med en el bil til JC, jeg er ihvertfald tæt på at ha' delene til en... Og Kim du kan jo også godt i de to sidste, ik?
apr 2006
Men jeres bane ser sku god ud.
1:8 El offroad, hvor er I?