1.137 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Rally på Sjælland/KBH området? Rally på Sjælland/KBH området?
Hej,
Vi er et par stykker der har overvejet at gå igang med lidt Rally - primært Tamiya DF-03 RA modeller, men som udgangspunkt kan alt elektrisk, i 1:10 klassen køre sammen.
Vi mener Rally klassen er lidt overset på sjælland - de er billige, de kører 7.4 ( så der er ikke det vilde slid, og god batteri tid ) - de styrer fint, og man kan køre på sand, jord, grus, sne - alt!
Så hvis i har rally biler, eller måske bare kunne være interesserede, så smid en note her og lad os se om vi kan få gang i lidt træf!
0 synes godt om
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 RC-enheder: 15 Emner: 23 Svar: 249
Er på udkig efter en slash, så ku den også komme med
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 23 RC-enheder: 11 Emner: 20 Svar: 350
jun 2004
Følger: 14 Følgere: 12 RC-enheder: 9 Emner: 2 Svar: 20
Fed lille Integrale Kenneth!
Var du ikke også meget overrasket over hvor fin den var at køre med? Jeg syntes den styrer helt abnormt godt !
Hvor er i begge to fra ca? Jeg er fra KBH Ø
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 15
Jeg er også frisk.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Så det kunne jo også være at jeg er med på den
jun 2004
apr 2005
apr 2005
jun 2004
Jeg har forøvrigt lige bustet min motor i slashen, så skal lige have købt en ny. Er der nogen der ved hvor meget en velineon motor (ikke ESC) til slashen koster?
jan 2010
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 44 Svar: 409
Lav M. Ds bil om til en fragt bil, altså lav en trailer tin den, og så når i skal køre løb, fragter den rally bilerne fra pitten, og til start området:)
feb 2007
Hvad med denne motor til Slashen?
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6527__Turnigy_B36_56_04_2600kv_Inrunner.html
jun 2004
Sauron: Hmm, ser meget fin ud faktisk- tror du den kan smides direkte på slash ESC uden problemer? Og har du nogen ide om den vil være lige så stærk som velineonen?
Problemet er at min motorstang er slået itu, og jeg har ret god grund til at tro det er sket for et stykke tid siden (i mindre skala) da jeg har dræbt ekstremt mange spurgear. Så har jeg købt et Robinson Racing steel spurgear, fordi jeg blev træt af det crap - og efter at have kørt i en times tid med den, gik motorstangen fuldstændigt løs.
Så min tanke er umiddelbart at en motor med en motorstang i større diameter ville være at foretrække, i forhold til at den skal på et stålspur gear - omvendt så kan det også snildt være velineonen kan trække den uden problemer, og at stålspurgearet slet ikke er det der har slået stangen løs, men at det var noget fra tidligere.
Nogen inputs? =)
hov - og ja vi skal jo helst køre rally, overså lige at det var en slash ejer der havde budt ind
feb 2007
Jeg har den i min Hong Nor, og på 3 celler LiPo kan den trække vognen op på godt 70 kmt.
Og på 6 celler trak den Kristians Rusler op på 136 kmt, og var derefter endda stærk nok til at hive vognen på baghjulene da den fik fuld gas.
Den er stærk nok
Og ja, din velineonen ESC burde kunne klare det hvis du ikke går over 3 celler LiPo, og ikke gear vognen for højt.
Det er faktisk en god økonomisk motor hvis man ikke presser den.
Med hensyn til spurgear, er det helt klart et af de svage ting på Slashen.
De har lavet en åndssvag slipper, og et dobbelt så åndssvagt spurgear, der virker bedre som frugtskål, askebager eller noget andet end lige spurgear.
Det skålformede spurgear kan give lidt efter og vibrerer så man har problemer med stort set alt i drevet.
Drop den slipper, og sæt et fladt spurgear på i stedet, så fungere det hele igen.
Hvis du vil køre med store motorer, så gå efter spurgear i M 0,8/32p eller M 1.
Så er det også meget nemmere at få fat i motor tandhjul til 5mm aksel
jan 2010
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 44 Svar: 409
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.280
Min TT-01 rally konversion er snart færdig - mangler kun at klippe tilpasse en TB01 dust cover, dække bunden og få en fed Subaru karosse
nov 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 22
Rally på Sjælland/KBH området?